جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش ضرابی‌زاده به انتخاب چهره هنر انقلاب

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 604410
بهناز ضرابی‌زاده نوشت: از قلمش خوشم آمد مدیرکل بنیاد حفظ آثار همدان بود. چند بار رفتم ببینمش نبود. گفتند تهران است هفته ای یکی دو روز بیشتر همدان نیست. خلاصه ندیدمش چند سال بعد کتاب «دلیل» ش در آمد.
واکنش ضرابی‌زاده به انتخاب چهره هنر انقلاب
به گزارش جهان نيوز، بهناز ضرابی‌زاده از نویسندگان کشورمان در واکنش به انتخاب «حمید حسام» به عنوان چهره هنر انقلاب نوشت: سال 80 و 81 بود به گمانم، اتفاقی که می‌توانست مسیر زندگی‌ام را به بدترین سو بکشاند تکان بزرگی به من داد مثل یک زلزله پر قدرت، نشستم و فکر کردم همان اتفاق باعث شد تا به جای هر تصمیم دیگری به نوشتن بپردازم.

مطالعه و داستان‌نویسی راهی بود که در اوج ناکامی انتخاب کردم. خیلی زود راهم باز شد و رفتم سراغ ادبیات پایداری. کتاب‌های بی شماری را در این حوزه خواندم. کتابم «راز نگین سرخ» و «دهلیز انتظار» را حمید حسام نوشته بود از روی عکس پایان کتاب با او آشنا شدم و جوانی به هیبت رزمندگان دهه شصت با ریشی مشکی و پر.

از قلمش خوشم آمد مدیرکل بنیاد حفظ آثار همدان بود. چند بار رفتم ببینمش نبود. گفتند تهران است هفته ای یکی دو روز بیشتر همدان نیست. خلاصه ندیدمش چند سال بعد کتاب «دلیل» ش در آمد.
در جلسه رونمایی و نقد کتابش او را دیدم. آن هم چطور؟ داشتم «دلیل» را نقد می‌کردم. من چه جسور بودم و ایشان چه نجیب و بزرگوار. (خب آنوقت من جوان بودم).

این گذشت و کتاب و انجمن داستان و جلسات و دیدارهای زیادی برای ما رقم خورد و تقریظ مقام معظم رهبری ما را کنار هم نشاند.

هفته‌ی پیش متوجه شدم حمید حسام کاندیدای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی شده، خوشحال شدم و به او تلفن زدم... 

گفتنی است،  «حمید حسام» شب گذشته و در چهارمین دوره انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب در  سال ۱۳۹۶ برگزیده شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *