چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۷
۱۰۱
تاوان خون ایرانیانی که رژیم صهیونیستی در سوریه ریخت؛ چیست؟

آیا آژیر خطر در سوریه به صدا درآمده است؟/ سناریوهای آمریکا برای جنگ در سوریه چیست؟/ آرایش نظامی جدید آمریکا اخطار به ایران است؟

سردار سلیمانی کابوس ترامپ می شود
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۸
کد مطلب: 603166
برخی از تحلیلگران از قریب الوقوع بودن حملات نظامی در سوریه خبر داده اند. عبدالباری عطوان تحلیلگر بارز جهان عرب اظهارات ترامپ را اعلام جنگ علیه روسیه دانست و پیش‌بینی کرد که روسیه و سوریه مشترکا به حمله احتمالی آمریکا به سوریه پاسخ خواهند داد.
آیا آژیر خطر در سوریه به صدا درآمده است؟/ سناریوهای آمریکا برای جنگ در سوریه چیست؟/ آرایش نظامی جدید آمریکا اخطار به ایران است؟
گروه بین الملل جهان نيوز: در حملاتی از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاهی در سوریه چند مدافع حرم ایرانی به شهادت رسیدند، باید دید ایران چگونه به این حملات واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش جهان نيوز، از سه از روز گذشته عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده‌ای پیرامون ادعای حمله شیمیایی دولت سوریه به منطقه دوما از سوی رسانه‌ها آغاز شد که در نهایت این موضوع پای حکام کشورهای درگیر در مساله سوریه از جمله آمریکا و روسیه را نیز به میدان رقابت لفظی باز کرد و دو طرف یکدیگر را به مداخله و ایحاد نامنی در سوریه محکوم می‌کنند.

اما همزمان با این ادعاها، رژیم صهیونیستی در حملات موشکی به فرودگاه تی چهار در شهر حمص سوریه 15 نظامی به شهادت رسیدند. براساس گزارش های خبری از اوضاع سوریه در این حملات 7 مدافع حرم ایرانی نیز به شهادت رسیدند. بنا بر این گزارش، حامد رضایی از شهر تهران، اکبر زوار جنتی از تبریز، مهدی لطفی نیاسر از شهر قم، عمار موسوی از اهواز، مرتضی بصیری پور از خراسان جنوبی، مهدی دهقان یزدلی از کاشان و حجت الله نو چمنی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اسرائیل در ماههای اخیر سلسله حملات هوایی و موشکی به برخی از مواضع ارتش سوریه داشته است. پایگاه تی 4 در دوماه اخیر دو بار هدف حمله هوایی قرار گرفته است. اواخر بهمن ماه گذشته رژیم صهیونیستی این پایگاه نظامی را نیز یک بار دیگر به بهانه حمله یک پهپاد ایرانی مورد حمله قرار داده بود.

علی اکبر ولایتی، مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب که برای دیدار با مقامات سوری در این کشور به سر می برد در واکنش به شهادت چند تن از مدافعان حرم  این حملات را «جنایت» نامید و آن را به اسرائیل مرتبط دانست. مشاور رهبر انقلاب گفته است:«مدافعان حرم همچنان در کنار ملت و دولت سوریه با دشمنان امت اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی و اربابانشان در این کشور مبارزه و ایستادگی می‌کنند.»

در یکسال گذشته برخی از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که ساخت پایگاه  نظامی دائمی ایران در سوریه را  تحمل نخواهند کرد و به این بهانه به برخی از مواضع ارتش سوریه در پایگاه های نظامی و فرودگاه های این کشور حملاتی ترتیب داده است.

از سوی دیگر مقامات غربی به دنبال ایجاد شبکه ای از اتهامات علیه دولت های سوریه، ایران و روسیه به بهانه حملات شیمایی ارتش سوریه به دوما هستند. دوما آخرین نقطه در غوطه دمشق است که در دست تروریست های مورد حمایت غرب و کشورهای عربی متخاصم قرار دارد. در هفته های اخیر تروریست ها متحمل شکست های سنگینی شده و مجبور به ترک غوطه شرقی شده اند. رسانه های غربی مدعی هستند که بر اثر حمله شیمایی با گاز سارین به دومای سوریه بیش از 70 نفر تا کنون کشته شده اند. سوریه این حملات را ساختگی دانسته که برای فشار به ارتش این کشور جهت متوقف کردن روند پاکسازی غوطه شرقی سناریوسازی شده است.

 
در همین حال رسانه های کشور عراق تصاویری را منشتر کردند که نشان از ساختگی بودن حملات شیمایی داشت. در فضای مجازی عراق ادعاهای کشورهای غربی در باره استفاده از سلاح های شیمیائی توسط ارتش سوریه یک نمایشنامه ای مشابه نمایشنامه امریکا و متحدانش علیه عراق در سال 2003 تلقی شده است.

آمادگی ترامپ برای حمله نظامی به سوریه؟!
از سوی دیگر برای تکمیل این سناریوی مضحک، دونالد ترامپ در اظهاراتی در روز دوشنبه اعلام کرد که در ظرف 48 ساعت آینده تصمیمات مهمی در زمینه بحران سوریه خواهد گرفت. همچنین ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه مستقر شده اند. روز گذشته خبرگزای رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن گزینه پاسخ نظامی جمعی به حملات شیمیایی در سوریه را بررسی می کند. رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز در دیدار با فرماندهان ارتش این کشور در کاخ سفید اعلام کرد که «امشب و یا خیلی زود درباره حمله شیمیایی به دوما تصمیم‎گیری می‎کنیم.»

دونالد ترامپ با بیان اینکه دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی دوما است، افزود: «با حمله شیمیایی در سوریه مقابله خواهد شد.»

در همین زمینه شورای امنیت سازمان ملل جلسه فوق العاده برای بررسی ادعای حملات شیمایی به دوما برگزار کرد که در این جلسه نمایندگان روسیه و آمریکا حملات لفظی شدیدی علیه یکدیگر داشتند. در همین حال استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد درامور سوریه ساعتی پیش در این نشست اظهار داشت:« ما نمی‌توانیم صحت گزارشات در خصوص حمله شیمیایی به «دوما» را تأیید کنیم ولی نمی‌توانیم بی‌تفاوت هم باشیم. » وی در ادامه با درخواست خویشتنداری از طرف های درگیر و دخیل افزوده است:« گزارش‌هایی هم به ما رسیده از حمله موشکی امروز صبح به پایگاه «تی ۴» ارتش سوریه؛ هیچ‌کس تاکنون مسئولیت آن را قبول نکرده و آمریکا و فرانسه هم گفته‌اند که در آن دست نداشته‌اند. با این حال ایران، روسیه و سوریه می‌گویند که شاید این حملات کار اسرائیل باشد.»

وایسلی دبنزیا، نماینده روسیه در نشست شورای امنیت گفته است: «آمریکایی‌ها به معارضین آموزش دادند تا با استفاده از سلاح‌های شیمیایی بهانه‌ای برای حمله به سوریه ایحاد کنند.» نیکی هیلی، نماینده آمریکا نیز با متهم کردن دولت سوریه در کشتار مردم کشورش با دستان خونین و همچنین همکاری ایران و روسیه در حمایت از کشتارها اعلام کرد که شورای امنیت اقدام کند یا نه، آمریکا خودش به حمله شیمیایی در سوریه واکنش نشان خواهد داد.

از سویی وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر نوشت که تهدیدات رئیس جمهور آمریکا برای انجام اقدامات تحریک آمیز تجاوزکارانه، پیامی در حمایت از افراط گرایان است.

تحرکات دیپلماتیک ایران و روسیه برای هماهنگی بیشتر در سوریه
"الکساندر لاورنتیف"، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه در جریان سفر اعلام‌نشده و غیرمنتظره خود به تهران، روز سه‌شنبه، با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد آخرین تحولات سوریه و همچنین حمله اخیر اسراییل به این کشور و تهدیدات رییس جمهور آمریکا مبنی بر مداخله نظامی در امور سوریه گفت‌وگوی طولانی و محرمانه‌ای داشته است. این ملاقات به‌خلاف روند معمول  ایران در خصوص اعلام خبر ملاقاتهای لاورنتیف با شمخانی، انعکاس رسانه‌ای نداشته است. گفتنی است روز دوشنبه خبری مبنی بر آماده‌باش کامل نیروهای مسلح روسیه در سوریه و هشدار این کشور به اسرائیل منتشر شده بود که حاکی از افزایش تنش میان آمریکا و روسیه و آمادگی برای پاسخگویی به هرگونه تصمیم ترامپ در مورد مداخله در سوریه است.

المصدر نیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ارتش روسیه به‌طور ناگهانی نیروهای خود را به‌حال آماده‌باش کامل جنگی درآورده است. این منبع خبری همچنین از تحرک خودروهای جنگی و سامانه‌های موشکی روسیه در سراسر این کشور خبر داد. رسانه‌های ترکیه نیز اعلام کردند جنگنده‌های روس امروز دست‌کم چهار بار بر فراز ناوشکن آمریکایی یو.اس.اس. دونالد کوک، "USS Donald Cook" مستقر در آب‌های دریای مدیترانه پرواز کردند.

برخی از تحلیلگران از قریب به وقوع بودن حملات نظامی در سوریه خبر داده اند. عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر بارز جهان عرب اظهارات ترامپ را اعلام جنگ علیه روسیه دانست و پیش‌بینی کرد که روسیه و سوریه به‌طور مشترک به حمله احتمالی آمریکا به سوریه پاسخ خواهند داد و این امر هزینه گزافی برای واشنگتن و متحدانش به‌همراه خواهد داشت.

اما آیا با توجه به حملات هوایی اسرائیل به سوریه و حالت نظامی گرفتن آمریکا در مدیترانه حملات تمام عیار به سوریه جدی خواهد بود؟ هرچند در این بین به نظر می رسد پاسخ قاطع ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه و به شهادت رساندن برخی از مدافعان حرم از طرقی صورت خواهد گرفت و تهران با توجه به مکانیسم های منطقه ای در وقت مقتضی این جنایت را بی پاسخ نخواهد گذاشت ولی بسیار بعید به نظر می رسد که آمریکا خود را وارد جنگ تمام عیاری علیه سوریه کند.

در تابستان سال 1392 نیز آمریکا دولت سوریه را متهم کرده بود که در حمله به حومه دمشق علیه مخالفان از سلاح شیمایی استفاده کرده است. باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، دمشق را تهدید به حمله نظامی کرد و ناوهای جنگی این کشور نیز در دریای مدیترانه مستقر شدند. تحرکات نظامی واشنگتن در آن سال چنان جدی بود که بسیاری از ناظران معتقد بودند که جنگ شدیدی در منطقه آغاز خواهد شد.

حتی کنگره آمریکا قصد داشت تا مجوز جنگ با سوریه را برای دولت این کشور صادر کند. این حملات تقریباً با سخنرانی یک سال پیش رئیس‌جمهوری وقت آمریکا باراک اوباما مصادف گشت، که در آن استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را به عنوان خط قرمزی برای آغاز مداخله نظامی آمریکا در درگیری‌های سوریه اعلام کرده بود. در حملات شیمایی که در اوت 2013 به غوطه نزدیک به 350 نفر بنا بر  اعلام رسانه های غربی کشته شدند. اما بر خلاف آنچه که آمریکا مدعی بود، تحقیقات میدانی دو خبرنگار در حومه دمشق نشان می داد که سازمان اطلاعات عربستان به ریاست بندر بن سلطان در این مناطق به صورت گسترده تسلیحات شیمیایی توزیع کرده بود.

با وجود تهدید اوباما برای حمله به سوریه، این کار هرگز صورت نپذیرفت. تدابیر سیاسی ایران و روسیه و رضایت دولت سوریه برای خارج کردن تجهیزات شیمایی از این کشور مانع از آن شد تا دولت اوباما بهانه ای برای حملات داشته باشد. آمریکا هرگز موفق نشد تا ادعاهای خود را ثابت کند و مشخص شد که سناریوی ساختگی ائتلاف متخاصم در سوریه برای حملات نظامی به این کشور بوده و نقش عربستان به عنوان تامین کننده اصلی تجهیزات شیمایی برای ترویست ها برملا شد. از سوی عدم حمله نظامی آمریکا در آن مقطع توسط اوباما باعث تیرگی روابط این کشور با عربستان برای مدتی کوتاهی شد.

ادعای حمله شیمایی ارتش سوریه در برخی مناطق این کشور همواره باعث ملتهب شدن بحران سوریه در سال های اخیر بوده است. در سال گذشته نیز آمریکا به این بهانه 40 موشک کروز به برخی از مواضع ارتش سوریه شلیک کرد ولی هرگز نتوانست بهانه حمله گسترده به این کشور را پیدا کند.

مواضع قاطع روسیه و ایران در مقابل تهدیدات غرب در چنین شرایطی باعث عقب نشینی ائتلاف متخاصم برای حمله نظامی تمام عیار به سوریه شده است. آنچه واضح است، عصبانیت کشورهای غربی و متحدان آنها در منطقه به خاطر پیروزی های ارتش سوریه بر علیه تروریست هاست. تحولات ماههای اخیر نشان می دهد بخش عمده ای از این کشور از حضور تروریست ها پاکسازی شده و هر آن انتظار پیروزی قطعی می رود، در همین زمان است که به طور ناگهانی حملات شیمایی در مناطقی صورت می گیرد تا فشارهای سیاسی و تهدید نظامی علیه سوریه بار دیگر با شدت بیشتری در دستور کار قرار گیرد و اوضاع ملتهب شود. اوضاع التهابی باعث می شود تا فضای تنفسی بیشتری در اختیار گروه های تروریست مسلح قرار گیرد  و به این شکل مانع از پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش شوند.

به طور قطع می توان گفت که رویکرد منطقه ای ایران در سوریه که معمار اصلی ان سردار قاسم سلیمانی است، تا به امروز شرایطی را فراهم ساخته که علاوه بر شکست سنگین ترویست های مورد حمایت غرب و کشورهای عربی خودکامه منطقه، قدرت منطقه ای کشور را نیز افزون ساخته و هرگونه ماجراجویی جدید برای آمریکا را تا حد زیادی با هزینه های غیر قابل انتظار همراه خواهد ساخت.

هرچند نباید نقشه شوم دشمنان را برای فشار بر سوریه و متحدانش دست کم گرفت ولی دست برتر این ائتلاف در سوریه و قدرت بالقوه و بالفعل آن زمینه تحرکات نظامی گسترده را کاهش داده است. تهران به هر حال انتقام خون شهیدان خود در حملات نظامی رژیم صهیونیستی را به اشکال مختلف خواهد گرفت تا عرصه برای این رژیم منحوس تنگ تر از گذشته شود. با این وجود در میدان بزرگتر بحران سوریه با وجود تهدیدات ترامپ برای حمله نظامی به این کشور شاید به مانند گذشته شاهد افزایش حمایت نظامی و مالی از تروریست ها و تجاوزاتی در قالب حملات موشکی محدود باشیم ولی این کشور ریسک رویارویی با ائتلاف قدرتمند ایران – روسیه و سوریه را در شرایط کنونی راحت نمی تواند به اجرا برساند.

سناریوهای بازی شیمیایی آمریکا
با افزایش تعداد کشته‌های «بازی شیمیایی» در دوما در غوطه شرقی دمشق، طبق انتظار، آمریکا به شدت سوریه و سپس روسیه را متهم کرد. اما برخلاف وزارت خارجه آمریکا که خواستار واکنش فوری جامعه بین‌الملل شده است، برخی تحلیل‌گران آمریکایی از امکان واکنش نظامی آمریکا سخن می‌گویند. آیا آمریکا به سوریه حمله می‌کند؟ دو سناریو در ادامه بررسی می‌شود اگرچه سناریوهای دیگری نیز وجود دارد.

سناریوی نخست
در فروردین‌ماه ۹۶، ترامپ در واکنش به آن‌چه حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون می‌نامید، دستور حمله موشکی را به پایگاه هوایی الشعیرات صادر کرد. پس اکنون، امکان این‌که ترامپ دوباره در پی واکنش نظامی باشد، وجود دارد. چه بسا واکنش نشان ندادن ترامپ در قبال ماجرایی که تعداد کشته‌هایش از خان‌شیخون بیشتر است، نوعی انفعال تلقی شود، حتی اگر اقدام غیرنظامی دیگری هم انجام دهد.تیم ترامپ در شرایط کنونی، تندروتر از سال قبل شده است. پمپئو به‌زودی وزیر خارجه می‌شود و بولتون هم مشاور امنیت ملی ترامپ شده است. مشخصا بولتون، به راهکارهای سخت بیشتر اصرار دارد.بر اساس این‌ دو نکته و با این پیش‌فرض که ترامپ مخالف حمله‌ گسترده است و با توجه به معادلات میدانی و سیاسی صحنه‌ سوریه، به نظر می‌رسد احتمال واکنش نظامی مستقیم آمریکا وجود دارد اما سطح آن، در صورت وقوع نمی‌تواند فراتر از حمله نقطه‌ای (مانند سال گذشته) باشد.

سناریوی دوم
اما احتمال دیگر، با محوریت آینده جیش الاسلام طرح می‌شود. واقعیت این است که حمله نظامی آمریکا به سوریه اگر نتواند سرنوشت جیش الاسلام را تغییر دهد، چندان منافعی برای عربستان نخواهد داشت. بنابراین با احتساب وابستگی جیش الاسلامِ تحت محاصره در دوما به عربستان و امکان لابی ریاض برای واکنشی درخور از سوی واشنگتن، یک گزینه‌ محتمل می‌تواند این باشد؛ آمریکا به همراه متحدانش فشاری سخت بر روسیه و سوریه وارد آورند تا شرایط برای خروج کامل جیش الاسلام از دوما فراهم شود. البته اکنون هم این شرایط فراهم است اما مقصد، مطلوب تمامی رهبران جیش الاسلام نیست. مقصد کنونی جرابلس یا ادلب است. طبیعی است که عربستان از انتقال گروهی وابسته به خود به مناطق زیر نفوذ ترکیه رضایت نداشته باشد. پس این امکان وجود دارد که با اعمال نفوذ عربستان و تهدیدات آمریکا، انتقال اعضای جیش الاسلام از دوما به منطقه‌ای در جبهه جنوب – درعا عملیاتی شود که ترکیه نفوذی در آن‌‌جا ندارد. منطقه دیگر، می‌تواند التنف در مرز عراق، سوریه و اردن باشد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در آن‌جا مستقر است.(1)


پی نوشت:
1)http://khorasannews.com/?nid=19793&pid=3&type=0
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
تاوان خون بچه هایی که بمب های شیمیایی بشار اسد کشته شدند را چه کسی باید بده؟؟

یک طرفه به قاضی نریم
مهدي
Iran, Islamic Republic of
در غوطه دولتي كه پيروزه دليلي نداره شيميايي بزنه. خود غربيها زدند بهانه جور كنند. اينقدر تحليلت ضعيفه
Iran, Islamic Republic of
بمباران شيميياي توسط هلي كوپتر بشار بود مدرك دارند ...
Iran, Islamic Republic of
تحلیلش ضعیف نیست مثل شما چشمانش را رو به حقسقت نبسته . هر بار که در سوریه بمب شیمیائی استفاده شده شورای امنیت سارمان ملل قطعنامه داده و خواستار رسیدگی فنی شده اما می دونید چه کشوری جلوگیری می کنه بله معرفی می کنم کشور دوست و برادر و خواهر و پدر و مادر عمه دایئی عمو روسیه جالب است که بدونید اول درگیری های سوریه دولت بشار اسد تمام سلاح های شیمیایی خودش را نابود کرد خوب می دونید چه کشوری نظارت بر این کار را به عهده داشت ؟ بله کشور روسیه . بشار اسد بدون شک علیه مردم خودش و علیه کودکان سوری دست به جنایت زده است . و حتما تقاص آن را پس خواهد داد .
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! یعنی کدخدا تهمت بزنه وبقیه هم بشینند تا کدخداتون سناریوش رو کامل کنه وبه اسم حمایت از مردم ،جنایتش رو علیه شون کامل کنه ؟! پرونده کاملا سفید!!! گرگ درنده امریکا رو فقط عشاقش میبینند وبس.چشمی که عشق کدخدا کورش نکرده باشه ،میبینه بعد از جنگ جهانی دوم هرجا جنگی بوده یه طرف ایجاد کننده اش کدخداتون بوده وبس.کدخداتون در ابوغریب عراق ماهیت انسان دوستی خودش رو نشون داد.الزایمر داریم میتونیم بریم باز عکسهاشو ببینیم!
Iran, Islamic Republic of
شرف نداری اگر بگی اسد و یا حتی ایران و روسیه اجازه دارن از گازهای شیمیایی در جنگ استفاده کنن .
Iran, Islamic Republic of
حرفهای کلیشه ای نزنید و تکرار کننده ادعای صدا و سیما و کیهان هم نباشید . من هم می گویم خود تروریستها بمب شیمیایی زده اند البته بمب که نه لابد خمپاره شیمیایی زده اند اما چرا روسیه هر بار قطعنامه شورای امنیت برای تحقیق در رابطه اینکه جه کسی این جنایت را مرتکب شده را وتو می کند ؟ خوب اگر انگی به دنگش نیست بگذارد مشخص شود . اما سئوال اینجاست که اگر مشخص شود که کار دولت اسد بوده ، آیا بازهم ما باید به رژیم اسد کمک کنیم ؟؟؟؟ برای روسیه جواب مشخص است آن کشور نه حرم می شناسد نه صاحب حرم ، روسیه بدنبال منافع استعماری خودش در سوریه است اما ما چه ؟ ما به اسم مدافعین حرم به سوریه رفتیم اما در عمل داریم از نظام سوریه دفاع می کنیم .
Iran, Islamic Republic of
روسیه خواستار بررسی موضوع توسط بازرسان سازمان مل است ولی آمریکا می خواهد موضوع را توسط دیگران بررسی کند تا بتواند نتیجه بررسی ها همان شود که می خواهد
Iran, Islamic Republic of
نظرت در مورد کشتار مردم یمن چیه؟ جوانهایی شیعی در اسپایکر قتل عام شدند چی؟ اصلا مردم سوریه که توسط جیش الاسلام و داعش و القاعده و... به بدترین نحو قتل عام شدند وجدان شما را بدرد نیاورد. یه کم واقع بین باش
Iran, Islamic Republic of
کشتار اسپایکر و قدرت گرفتن داعش در عراق محصول خیانت خود عراقی ها بود . آنهایی که در اسپایکر توسط وحشی های داعش قتل عام شدند در درجه اول توسط فرماندهان ارتش عراق سر بریده شدند . 1800 نفر نظامی بدون یک قبضه اسلحه ، مسخره نیست ؟ آیا اسد با بمباران غوطه شرقی که پراست از غیر نظامی بی پناه می خواهد انتقام اسپایکر را بگیرد ؟ اسد در ابتدای بهار عربی تظاهرات مردم خودش در شهرهای سوریه را با هلی کوپتر و هواپیما به خاک و خون کشید و زمینه را برای جنگ داخلی فراهم کرد .
United States
به این چه ربطی داره؟ ...
Iran, Islamic Republic of
شر نگو ...چرا قطعنامه تحقیقات و ارسال هیئت تحقیق به سوریه توسط آمریکا وتو شد ...سایت ویکی لیکس که گفت کار بشار نیست ...مگه ممکنه دولت پیروز بیاد همچین کاری کنه ...شما هم حتما خودت از تروریست ها هستی که از اونها دفاع میکنید ...در مورد یمن هم تقصیر بشار اسده اون همه کشته
Canada
دوما غربی است که شیمیایی شده نه غوطه مجید جان
Iran, Islamic Republic of
تاوان این خونهارو عربستان و کشورهای غربی باید بدن که این نمایش کثیفو راه انداختن برای اینکه دولت سوریه که در موضع قدرت قرار داره و داره پیروز میشه متهم بشه و بعدش راه برای حمله به سوریه و جنگ افروزیشون و فروش سلاحاشون باز بشه همون کاری که توی عراق و افغانستان و صدتا جای دیگه کردن اینارو یه بچه دبستانی میتونه بفهمه اما بعضی افراد نمیفهمن یا نمیخان بفهمن مهمترین سلاح امریکا هم همین نادانیه
Iran, Islamic Republic of
ببین دفاع کور کورانه از جنایت کدخدا برای بهانه دخالت در سوریه ،تو رو هم ،در خون این بنده های خدای شیمیائی شده شریک میکنه.برای اندکی رضایت در دنیا ،اخرتت رونابود نکن! هیچ احمقی وقتی پیروزمیشه نمیاد بهانه دست دشمنش بده.
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم که خودت یک طرفه به قاضی نرفته باشی؟ داری بدون مدرک و دلیل دولت سوریه را متهم می کنی...
Iran, Islamic Republic of
امروز سربازان روس همراه با خبرنگاران بدون پوشيدن لباس ضد شيميايى و ماسك ضد گاز وارد منطقه اى شده اند كه ادعا شده بود در آنجا حمله شيميايى صورت گرفته است.

🔸هيچ نشانه اى مبنى بر حمله شيميايى پيدا نشد.
Iran, Islamic Republic of
هیچ ؟ پس این فیلمها و عکسها چی هست .؟ باز طبق معمول همه دروغ میگن شما خوبید و روسیه و شما فقط راست میگید ؟
Iran, Islamic Republic of
همین فیلم های هالیوودی؟
دیدی فیلم و که ببینی چطوری سرکاریه؟
چطور بمب شیمیایی زدند و با امکانات ساده جون خیلیا نجات پیدا کرده
Iran, Islamic Republic of
خدا از هر کسی که آگاهانه در زمین اسرائیل و آمریکا بازی می کنه و ذره ای شرف نداره نگذره
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اسرائیل دروغگو و گرگ صفت ملت ها رو متهم می کنند و شماها باور می کنید. تا کی می خواهید به آمریکا و اسرائیل اعتماد داشته باشید و نوکریشون رو بکنید.
Iran, Islamic Republic of
امریکا و انگلیس و فرانسه محور شرارت در منطقه هستن هر زمان که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر تروریست ها و داعش غلبه کردند این 3 کشور تقاضای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت را برای نجات تروریست ها دادند و ادعای حمله شیمیایی هم دروغی در همین راستاست .
Iran, Islamic Republic of
ببین عزیز اخبار درست بده و بزار مردم انتخاب کنن . چون امروز همه ۱ زبان زنده دنیا بلدن و می تونن با یک سرچ ساده پیدا کنن . ایران و روسیه اول فقط با النصره و ارتش ازادی بخش سوریه جنگیدن که مخالفان اصلی بشار بودن . شما النصره و ارتش ازادی را می خواهید به مردم داعش معرفی کنید ولی بجز شما و روسیه کشورهای دیگه این را قبول ندارند و این ۲ نیرو را مخالفین اسد می دونن . البته من خودم کسی بهتر از اسد در حال حاضر برای سوریه نمی بینم . چون هم النصره و هم ارتش ازادی ۲ گروه تندرو مانند مرسی هستند و بدرد حکومت نمی خورند . اگر به مردم حقیقت را بگید . مطمئننا مردم طرف حق را می گیرند .
Iran, Islamic Republic of
انشالله یک جنگ در سوریه رخ بده و همه دوستان برند اونجا جنگ . به امید خدا ببینیم ایا همه میرید یا باز یک مشت جون بدبخت را میفرستید جلو
Sweden
.جنگ در سوریه رخ داده و الان هم در حال تمام شدن است.تعدادی بچه ها هم رفتند و جنگ سوریه رو دارند تموم میکنند. اگر با فکر کار کنی لازم نیست هزاران سرباز و نیرو بفرستی جنگ عزیز دلم. ظاهرا عده زیادی در کامنتها اسیر جوسازی و موشک پرانی غربی ها شده اند و ترس ورشان داشته است. دود و گرد و غبار جوسازیها زود کنار میرود و حقیقت و واقعیت صحنه برای همه نمایان میشود.جبهه مقاومت بجهت ۴۰ سال رودرویی مستقیم با شیاطین عالم استاد تمام عیار گذر از جیغ و دادهای دشمنان و تصورات خام ترسوهای ساده نگر شده است. اندکی صبر سحر نزدیک است
Sweden
این کامنتهای کدخدا دوست رو که میخونم واقعا خندم میگیره چرا که در خود اروپا و غرب از مردم کمتر کسی باور داره که حمله شیمایی کار کیه ولی اینجا در فضای مجازی ایرانیان تعداد زیادی فریب شانتاژهای غربی رو خورده اند و باورشان شده حمله شیمایی توسط حکومت سوریه انجام شده!! جنگ‌در سوریه در حال اتمام است.تعدادی از بچه های ما هم رفتند و جنگ سوریه رو دارند تموم میکنند. اگر با فکر کار کنی لازم نیست هزاران سرباز و نیرو بفرستی. ظاهرا عده زیادی در کامنتها اسیر جوسازی و موشک پرانی غربی ها شده اند و ترس ورشان داشته است. دود و گرد و غبار جوسازیها زود کنار میرود و حقیقت و واقعیت صحنه برای همه نمایان میشود.جبهه مقاومت بجهت ۴۰ سال رودرویی مستقیم با شیاطین عالم استاد تمام عیار گذر از جیغ و دادهای دشمنان و تصورات خام ترسوهای ساده نگر شده است. اندکی صبر سحر نزدیک است
Iran, Islamic Republic of
تاوان خون بچه های یمن که توسط عربستان با پشتوانه آمریکا انگلیس کشته میشه رو چه کسی میده
United States
شهری که بمباران شیمیایی شده دست مخالفان است یعنی مخالفان خودشان را بمباران کرده اند؟این خیلی بعید است.در اینجا دست اسد پیداست
Iran, Islamic Republic of
اگه بشار اسد بمب شیمیایی استفاده کرده، چرا آمریکا فرصت نداد گروه‌ حقیقت یاب سازمان های بین المللی بررسی کنن و نظر بدن.
شک نکنید که هر فردی که در سوریه کشته میشه چه زن و چه مرد، چه پیر و چه جوون، چه کودک و چه بزرگسال، مسئولیت اصلیش بر عهده آمریکای جنایتکاره.
اصلا پدر داعش سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس هست، همونطور که وهابیت رو انگلیس ایجاد کرد و آل سعود خائن رو در عربستان به قدرت رسوند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
ببين جهان ! هيچ انسان عاقل و فهيمى از جنگ خوشش نمياد ، منهم با اينكه در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتم واقعاً مخالف جنگم و دعا ميكنم هيچگاه اين مملكت و حتى ممالك ديگر گرفتار جنگ نشن ، با اين حال گاهى وقت ها فكر ميكنم بدك نيست اين نيروهاى نظامى هم محكى بخورند تا ببينيم چند مرده حلاج اند !
در مورد روسيه هم هيچى نگم بهتره !
Iran, Islamic Republic of
اگه منظورت از نیروهای نظامی، شیرمردان سپاه و ارتش ایرانه، اونا 8 سال جلوی همه دنیا وایستادن و پوزه نجس غربیها رو به خاک مالیدن، اونایی که باید محک بخورن سربازهای مفنگی و پوشالی آمریکایی هستن که فقط جلوی زن و بچه ها و افراد غیرمسلح شیر میشن و جلوی سربازان واقعی موش میشن
Iran, Islamic Republic of
اون ۸ سال بله دقیقا درسته . اون ۸ سال مردم رفتند از مسامون و ارمنی . از تحصیلکرده و روشنفکر تا بیسواد . ولی اون موقع اختلاس نبود . ... اون زمان اقازاده نبود . اون زمان جنگ قدرت نیود . حقوق نجومی و املاک نجومی نبود . اون زمان بله همه رفتند ولی الان داستان فرق کرده خیلی فرق کرده . ... قرار بود انقلاب مستضعفین باشه . حکومت مردم بر مردم . ازادی و عدم سانسور .ولی الان دین و انقلاب برای مسولین ما شده پول و کیسه اندوزی . لطفا اون ۸ سال را با الان مقایسه نکن عزیز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
Canada
دوست عزیز متاسفانه آمریکایی ها و سعودیها با نامردی به مدت طولانی فقط با موشک و هواپیمای جنگنده حمله میکنند .( مثل یمن و یا مقابله با ژاپن با بمب اتمی!!!) .مردانه نمیجنگند.
واثق
Romania
سپاه نباید در برابر ماجراجویی امریکا دست روی دست بگذارد
یالا بچه ها با یه حمله برق آسا به عمو ترامپ نشون بدین با کی طرفه
چند تا از ملوانای بی عرضه. شون را دستگیر کنید
به ناوهاشون اخطار بدین
خلاصه از همون قدرت نمایی های دوران اوباما الان نیازه
ترامپ هم فقط ظاهرا چغر و بد بدنه
اولین سیلی را محکم بزنین
سربازای امریکایی که از فتنه گرا و اغتشاشگرا قویتر نیستن
ما منتظریم
به پیش ای لشکر ولایت
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره از خودت مایه بزاری اگه خیلی دوست داری.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ،سپاه برخاسته از متن این مردمه ،برای همینه اینقدر راحت ما باهاشون حرف میزنیم.
Canada
کی میگه که الانم هست
صامین
Iran, Islamic Republic of
البته اون موشهایی که شیر مردان نیروی دریایی شکار کردن ملوان (خدمه کشتی) نبودن تفنگدار دریایی بودن
بدبختا شلوارشون رو خیس کرده بودن آخیی نازیییی طفلکی های جنگ آور ندیده
Iran, Islamic Republic of
جوک نگو بابا . دست به کار چی بشن ؟ فکر کردی اونها مثل ۴ تا مردم معترض به وضع اقتصادیشون هستند که با باتوم بزنی ساکت بشن ؟ ما جنگ نیاز نداریم در ایران کسانی که می خواهند بجنگند لطفا برن همون سوریه جنگ . لطفا مردم خسته ایران را خسته تر نکنید
Iran, Islamic Republic of
در سوریه فقط دولت سوریه است که نیروی هوایی دارد و میتواند ببمب بر سر مردم بریزد
Iran, Islamic Republic of
ساکت شو بابا تو مثل اینکه از کره ماه اومدی . ادم اینقدر ازمرحله دور ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مسئله خیلی ساده بیان شد . شما دوست داری جور دیگری ببینی ، ایراد از چشمای شماست . بمب را هواپیما می اندازد . این که دیگه قابل فهمه .
Iran, Islamic Republic of
ایراد از قلب هم هست که کل اخبار مربوط به بمبارانهای اسرائیل وامریکا در سوریه که به نفع مخالفین است رو فیلتر میکنه!
Iran, Islamic Republic of
فکر کردی قرن چندیم ما
شما در 2 قرن پیش سیر می کنی
Iran, Islamic Republic of
ساکت شو هر چی می میگیم درسته . ساکت شو امنیت داری حرف نزن . اشکنه بخور تو خونت ولی ساکت شو امنیت داری ‌
Canada
اگر لحن حرف زدن تو اینجوری باشد دیگر امنیت هم نداریم!!!
Iran, Islamic Republic of
حرفت خیلی جوکه.یعنی چی من هر چی گفتم درسته
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
...! اسرائیل حمله هوایی رو خودش تایید میکنه اونوقت تو میگی نه. خیلی.......
Iran, Islamic Republic of
یعنی مخالفین هم نیروی هوایی دارند؟ جل الخالق!
Iran, Islamic Republic of
مخافین از بمبارانهای حمایتی امریکا واسرائیل بهره مندند.حتی اخبارم هم به گوشت نخورده؟!
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل کی گفته من بمب شیمیایی زدم؟ ضمنا بشار اسد مردم خودش را با بمب بشکه ای بمباران میکنه.حداقل ادم نباید بخودش دروغ بگه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! اون بمب خوشه ای رو کدخداتون میفروشه به عربستان برای مردم یمن.واسرائیل هم همینطور.در ضمن لیبی که نه بشار اسدی بود ونه ایرانی ! برو لااقل از منابع غربی بخون که نصف جمعیتش پناهنده کشورهای دیگه شدن والان با دهها گروه شبه نظامی که هر کدومشون یه چاه نفت دستشونه چه بدبختی میکشند.اونجا در بست در اختیار امریکا وانگلیس وفرانسه بود ! قرار بود کشور نمونه دموکراسی! تو خاورمیانه تحویل بدن.چرا اینقدر راحت در جنایاتشون شریک میشوید؟!
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا از مرحله پرت هستید موضوع سر حمله اسرائیل به تی فور نیست موضوع بمباران شیمیایی غوطه شرقی دمشقه .
Iran, Islamic Republic of
یمن چه کسی بمب می‌ریزه سر مردم ...چه کشورهایی از سعودی ها در یمن حمایت می کنن
Canada
چه ربطی داره؟اسد هم کم از این کارها نکرده
Iran, Islamic Republic of
بمب فقط لازم نیست از هوا به زمین بیاد!
یک مدل بمب داریم زمین به زمین است.
گوشت را از دروغهای غربی عربی عبری پر نکن.
Iran, Islamic Republic of
تاوان خونهای ایرانی ریخته شده در سوریه نابودی اسرائیل است.
اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.
اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.
Iran, Islamic Republic of
بهتر است از این شعار های دم دستی دست بردارید و برای نابودی اسرائیل راهکار ارائه کنید .
Iran, Islamic Republic of
اگه چشمهاتو باز کنی وعقلت رو در بست دراختیار اونوریها قرار ندی.میبینی ایران سالهاست که داره راهکارش رو عالی پیش میبره.لااقل جیغ اسرائیل رو بشنو که میگه ایران داره مارو خفه میکنه!
Iran, Islamic Republic of
راهکار اینه که محکم بایستیم و برجام و ... امضا نکنیم.
راهکار اینه که تلگرام اسرائیلی را ببندیم.
راهکار اینه که ویز را هم فیلتر کنیم.
راهکار اینه که حضرات دولتی افاضات که میفرمایند مواظب باشند که چه میگویند و حرف و عملشان یکی باشد.
راهکار اینه که ملت چشم و گوششان به داخل باشد و نه ماهواره و بی بی سی و امثالهم.
راهکار اینه که ملت تب دلار نگیرند
راهکار اینه که به اشخاصی رای بدهند که اصلح باشند و جنگ روانی و دروغ راه نیاندازند.
اگر اینها اجرا شد آنوقت تازه به حرف حضرت امام میرسیم که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. سگش اسرائیل هم به مانند صاحبش.
Iran, Islamic Republic of
بهترین راهکار اینه یکه انسانها انسان باشند و به هم احترام بگذارند و انتخاب براشون آزاد باشه
Iran, Islamic Republic of
آفرین اینها که فرمودید دست دولت ها است ولی ملت همیشه رفتار سیاسی اجتماعی یک کشور را اداره می کند پس اگر دولت درست عمل نکرد رفتار سیاسی و اجتماعی ما باید چگونه باشد تا آمریکا و اسرائیل نتوانند هیچ غلطی بکنند چرا حضرت آقا امسال فرمودند حرف من امسال با مردم است پس بیایید کمر همت ببندیم تا نتنها آمریکا بلکه دولت های نا کارآمد هم در اهداف خود موفق نشوند یعنی اول با نخریدن کالای قاچاق هر دو را زمین بزنیم به محرومان کشورمون و زلزله زدگان کرمانشاه با محبت بیشتر از قبل رسیدگی کنیم و همانطور که رهبری فرمودند بیشتر و سخت تر کار کنیم
Iran, Islamic Republic of
راه کار این است که همه در ایران با هم متحد باشیم چون تنها جائیکه اسرائیل ازش عاجز شده و زمینگیر شده ایرانه راه کار این است که کالای فقط ایرانی بخریم تا اینها از خودمون پول سلاحشون رو تامین نکنند راه کار این است که با هم مهربان باشیم تا همه با هر سلیقه ای که دارند کشورمون با همین اقتدار به دست حضرت ولی عصر برسونیم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر انزمان که عراق حمله شیمیایی به کردستان را در دوران جنگ هشت ساله منکر میشد و صدا و. سیمای ما دایم داد میزد که آنها دروغ میگویند .وضعیت الان کشور سوریه است
Iran, Islamic Republic of
...
آنزمان عراق نیاز به سرکوب کردها داشت
الان سوریه .
افتاد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما همین رسانه‌ای بیگناه را برای اهداف خود قربانی میکنید وبا بهانه های مختلف برای اینکار ژست میگیرید
Iran, Islamic Republic of
...
هم اون موقع آمریکا پشت صدام بود و هم الان آمریکا پشت مخالفان دولت سوریه .
الان برات سوال نیست که چرا هر دو جا که آمریکا هست کفه ترازو اونطرفه ؟
چقدر زمان لازمه تا بعضی ها از عقلشون درست استفاده کنن
Iran, Islamic Republic of
./.. الان دولت سوریه در موضع قدرت قرار داره چطور میاد با یه حمله شیمیایی خودشو زیر سوال ببره و بهانه دست امریکا بده. حتی خود غربیام باور نکردن اونوقت تو باور کردی خیلی ساده لوحی شک نکن این جنایت و خودزنی کار عربستان و امریکاست برای بهانه جویی حمله به سوریه و نجات تروریستها. البته مثل همیشه هیچ غلطی نمی تونن بکنن
Iran, Islamic Republic of
اونزمون که آمریکا پشت صدام بود همون دایی جونتون صدام ...الان هم جیش الاسلام سعودی ها و آمریکا انگلیس پشتشن شما هم شدی طرفدار جیش الاسلام
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آل سعود و بن سلمان ایضا!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
یا خربزه نخوریم یاخوردیم پای لرزش بنشینیم!
هرچندرهبری معظم انقلاب فرمودن که دیگه زمان بزن در رو به سرامد ،
ازاین پس با پاسخهای دندان شکن روبرو خواهندشد
یامن ازسیاست چیزی سردرنمیارم خیلی پیچیده است یامشکل چیز دیگریست که بازنمیدانم !ماآنچه که درآشکارامیبینیم رونداین مناقشه بین ما با آمریکا یا اسراییل تاکنون به سودمانبوده!
تاکنون یکبارنشده ماضربه نخست را به آمریکا یا اسراییل بزنیم این اسراییل و آمریکا بودن که هرباردلشان خواست به همپیمانان مادرلبنان سوریه یا عراق حمله میبکنند که دراین بین شوربختانه شماری ازنیروهای مارا شهیدمی کنند هرچندهمان نیروهای همپیمانانمانهم مانند نیروهای خودمانه که هیچ تفاوتی نداره!
حالا دراین بین چه دلیلی دارد که مایکسره اسراییل را تهدیدمیکنیم وهیچکاری هم ازدست مابرنمیادبازنمیدانم همین آیت الله خاتمی درآدینه گذشته گفتن اگراسراییل به حزب الله حمله کنه تل آویوباخاک یکسان خواهدشد!!!!!!!!!!!!!!!
خوب بفرمایی!!
د باخاک یکسان شدن تل آویو پیشکش !!!شماهم 4نفرازسربازان اسراییل را به تلافی 4نفرازشهدای ارزشمندو رشیدمادرپایگاه حمس به درک بفرستین !
این گوی و این میدان
اگرهم زورمانمیرسه چرابیجهت دشمن تراشی میکنیم چرا ازتاریخ درس نمیگیریم وباسیاست کارهایمانرا پیش نمیبریم!
شاه عباس به خاطراینکه بتواند درچندجبهه بجنگه ابتدا باعثمانیهاکنارآمدحتی تبریز راهم واگدارکردپس ازشکست ازبکها و پرتغالیها تبربزراپس گرفت که هیچ پیشروی بیشتری هم کرد و شهرهای بیشتردیگری که دست عثمانیهابودرانیز گرفت!
یا ان داستان 3نفری که مولوی درمثنوی به باغ یکنفررفتن صاحب باغ باسیاست درستی که پیش گرفت باجداکردن آن 3نفرازیگدیگرهرسه نفر را گوشمالی سختی داد!
ماهم بایدچنان باسیاست وسربسته وزیرکانه بادشمنانمان رفتاربکنیم که دشمن نفهمه ازکحاخورده باهیاهوهای بیهوده جزدشمنتراشیهای بیهوده کاری ازپیش نخواهیم برد بایدباپنبه سردشمن رابرید!
پیروزباشید
Iran, Islamic Republic of
بچه کجائی ؟اینقـــــــــــــــــــدر شجاعـــــــــــــــی!!!!
دوست من ،یه کمی محتویات مغزت رو در جهت دیدن کل صحنه این چند سال ،با هم ،دوباره بررسی کنی ،بدون نیاز به سرچ هم میبینی که ترامپ وقتی گقت ما 7تریلیون دلار در منطقه خرج کردیم واخرش به هیچ جا نرسیدیم ! یعنی چی.
اینکه بوش در اوج قدرت امریکا ،یعنی زمانی که اضافه بودجه هم داشتند (نه الان که 21 تریلیون دلار فقط بدهی خارجی دارند .یعنی به هر خانوار امریکائی 370000هراز دلار بدهی میرسه )اومد عراق وافغانستان رو گرفت که بتونه با استفاده از پایگاههای اونجا ،ایران رو تسخیر کنه ورسما هم اعلامش کرد.ولی دریغ از جرئت پرت کردن یک سنگریزه به مرزهامون!
اینو مدیون دلاورمردان وشیران دشمن شناسمون هستیم.تو هم خودت رو ناراحت نکن ،در این جنگی هم که پیش بیاد ،بازم معتقدان به خدا درگیر میشوند نه .................
United Arab Emirates
درود برشما جناب که به هموطنت توهین میکنی ومیفرمایی: بچه کجایی اینقدرشجایی!!!
اگه مسلمانی بهتره رفتارت و گفتارت اسلامی باشه و کسی را مسخره نکنی واگه دیدگاه دیگری داری آنرا محترمانه بگی نه به این بنده خدا که ازسردلسوزی پیشنهادی راداده
کا بجای شهیدکردن 4نفر ازسربازان رشیدما شماهم فنفراز سربازان اسراییل را بکشید
یاچنان سردشمن را به سنگ بکوبید که نفهمه ازکجا خورده یاباپنبه سر دشمن رابرید!!
کجاز حرفهای این بنده خدابدبوده که شمانار احت میشی وبدوبیراه میگی؟
Iran, Islamic Republic of
وای وای وای واقعا چقدر بی ادب بود به هم وطنش گفت بچه کجایی اینقد شجاعی نچنچنچ
Iran, Islamic Republic of
رگ غیرتت بیرون نزنه!
دوستمون حرف بدی نزده. سوال کرده بچه کجائی ؟اینقدر شجاعی؟
لازم نیست تو این وانفسا، هر حرفی را توهین تلقی کنید.
Iran, Islamic Republic of
تو چرا جوش آوردى بى نزاكت ؟! كسى از رگ غيرت حرف ميزنه كه خودش داشته باشه ! وانگهى آدم بى تربيت داره ميگه محتويات مغزتو … اين توهين نيست ؟! تو كجا تربيت شدى ؟! حرف بدى نزده كه ميگه اينهمه اولدرم بلدروم نكنيد اگه راست ميگيد يه چهار تا موشك ناقابل ( از اون 8000 تا ) بظرف اين اسرائيل حرومزاده شليك كنيد ! خب كجاش ايراد داره ؟! ميگه خاتمى بجاى اينكه رگ گردن كلفت كنه و كلفت كلفت حرف بزنه بصيرت داشته باشه ! همين
Iran, Islamic Republic of
شما راست می گویی بهتر است با هم مهربان و متحد باشیم و به قول قرآن کریم با دشمنان سرسخت باشیم
Canada
بچه اراکم اینقد بی باکم!!! چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینایی که گفتی هیچ سیاستمدار و نیروی امنیتی و نظامی بلد نیست فقط شما بلدی عزیزم؟؟؟ چرا اینقدر ساده لوحانه به مسائل نگاه میکنید؟ توی دنیای پیچیده امروزی که قانون جنگل حاکمه مگه میشه به این سادگی با مسائل برخورد کرد؟ حتما آمریکا و اسرائیل و ... بقیه هم ببو گلابین؟!!!
United Arab Emirates
دوست عزیز سلام
ما انتقام شهدامون رو از زمان هشدار رهبر که "زمان بزن در رو تمام شده"، گرفتیم. خود اونها هم میدونن، اما بنا به مصالح بزرگتر رسما اعلام نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
ایستادگی و قد علم کردن در برابر ابرقدرت‌های جهان افتخاری نصیب کشورمون کرده که باعث شده خود اون مستکبرین برای تنزل پرستیژ کشورمون، کوتوله‌هایی مثل عربستان سقوطی و اینها رو جلو بندازن و رقیب ایران نشون بدن.
مشکلات و مسائل کشورمون ریشه داخلی داره. عدم مدیریت صحیح، پیروی از اقتصاد و فرهنگ لیبرالی و دست‌های آلوده نفوذی‌ها و خائنین وطنی که آب به آسیاب دشمن میریزن باعث کندی حرکت انقلاب شده، نه ایستادگی فرزندان رشید این مرز و بوم در مقابل دشمنان دین و وطن. ما بر اساس اعتقاداتمون موظف به مقابله با دشمنان اسلام هستیم
Iran, Islamic Republic of
قشنگ حرف میزنی اما اونی که سکان کشتی دستشه خیلی خیلی خیلی بیشتر از امثال تو این دریای طوفانی و راه عبور از طوفان رو میشناسه شما به قلب لطیفت فشار نیار
Iran, Islamic Republic of
شما به من رای بده رییس جمهور شم بعدش تورو میکنم وزیر خارجه زیرکانه رفتار کنی
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیل بی مغزی مگه ندیدی ظرف 24 ساعت سردار سلیمانی در جواب داعش چه ضربه ای بهشون وارد کرد که نتنها قوت وزارت اطلاعات ایران را در آگاهی از محل اختفای آنها نشان می داد بلکه پاسخ قاطع ایران را پس از تهدید قاطع نشان داد برو کمی بیشتر راجع به ایران و مردان باغیرت شجاع و باهوشش مطالعه کن
Iran, Islamic Republic of
ناقوس جنگی بزرگ در منطقه به صدا درآمده است؛

⭕️ ناوهای هواپیمابر آمریکایی در نزدیکی سوریه مستقر شده اند. هر لحظه ممکن است صدای غرش موشک ها و هواپیماهای آمریکایی، اسرائیلی و عربی بر فراز سوریه شنیده شود.

⭕️ ظاهرا اولتیماتوم روسیه موثر واقع نشده است و ظرف ۴۸ ساعت آینده حمله آغاز خواهد شد.

⭕️ هدف اصلی در سوریه، شکار بشار اسد و استقرار دولتی نظامی است تا شرایط برای صلح آماده شود. عربستان ماندن بشار اسد را تایید کرد تا کشتن او به گردنش نیفتد.

⭕️ همراهان آمریکا در این جنگ، گروه های تروریستی، کردها و بخش اعظمی از گروه های پنهان بظاهر صلح کرده و سلاح بر زمین گذارده هستند.

⭕️ حمله به پایگاه های ایران نیز یکی از اهداف حمله است. ظاهرا ترامپ برجام را در سوریه آتش خواهد زد.

⭕️ همه طرف ها برای نبرد نهایی آماده می شوند. تحرکات روسیه در مرز شرقی خود از نگرانی حمله ناتو به آن افزایش یافته است.

⭕️ در صورت حمله آمریکا و متحدانش به پایگاه های ایران، غرش موشک های ایران بر سر پایگاه های آمریکا در کشورهای منطقه شنیده خواهد شد.

⭕️ جنگ آتی حتما در حوزه سایبری هم شکل خواهد گرفت. حمله هفته گذشته سایبری فقط تست بوده است.

⭕️ مخالفان جنگ در آمریکا با بازرسی دفتر وکیل ترامپ به اتهام دخالت در انتخابات فقط توانستند ۲۴ ساعت جنگ را به تاخیر بیاندازند نه بیشتر...

⭕️ با توجه به احتمال هرگونه درگیری در کشور، متاسفانه هنوز کشور در حالت عادی قرار دارد.

🇮🇷اندیشه یقین👇
@AndishehYaghin
Iran, Islamic Republic of
امریکا به سوریه حمله نخواهد کرد مردم این کشور مخالف جنگ افروزی هستند.
Iran, Islamic Republic of
چیطوری نوستاراداموس!
Iran, Islamic Republic of
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه.اینکه ما این امکانات را داریم و قدرت داریم و رهبر فقط ندا دهد و ما در 8 سال اینطوری بودیم فایده ندارد الان زمونه مثل فوتبال که گل نزنی گل می خوری باید حمله کرد و توجیه نیاورد که اینطور و اون طور.الانم باید جواب داد یا نه دشمن پررو تر میشه
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بازي كامپيوتري زياد كردي
ميدون جنگ از نزديك ديدي كه داري اينا رو ميگي:)
بزار پشت سيبيلت سبز شه بعد دستور حمله صادر كن :))
Iran, Islamic Republic of
کافی است بشار اسد تهدید کند که اگر آمریکا موشک بزند به اسرائیل و عربستان حمله موشکی می کند، آنوقت ببینید چی می شود.
ایران هم پیگیر انتقام شهدای چند روز پیش خود باشد...
Canada
بشار از این کارها بلد نیست....
ایران
عاقلانه نیست کسی که درحال پیروزی است بیاد شیمیایی بزند بسیار سادلوحانه است که ماچنین چیزی را بپذیریم
Iran, Islamic Republic of
در زمان حمله به عراق مدام جیغ بنفش میکشیدند عراق بمب های فلان و بهمان داره... بعد کاشف به عمل آمدکه اطلاعات آمریکا غلط است. بعدها کشف شد که از ابتدا همه اطلاعات را عمدا دروغ "ساخته اند" که دلیل لشگرکشی برای عراق داشته باشند.
حالا همین داستان تکرار شده : این بار سوریه و بمب های شیمیایی.