پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

رئیس‌جمهور سابق فرانسه بازداشت شد

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 600099
بنا به گزارش رسانه‌های فرانسوی، رئیس‌جمهور سابق این کشور در ارتباط با پرونده رسوایی مالی سال 2007 در خصوص هزینه‌های مبارزات انتخاباتی‌اش بازداشت شد.
رئیس‌جمهور سابق فرانسه بازداشت شد
به گزارش جهان نيوز،«نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه در ارتباط با یک پرونده رسوایی مالی در زمینه هزینه‌های مبارزات انتخاباتی خود مربوط به سال 2007 بازداشت شد.

روزنامه فرانسوی «لوموند» در این خصوص گزارش کرد، پرونده جنایی علیه سارکوزی در سال 2012 تشکیل شد اما بعد از آن تحقیقات در خصوص این رسوایی مالی به حالت تعلیق درآمده بود.

در سال 2017 این پرونده مجدداً بازگشایی شد و قاضی پرونده، اتهامات اولیه‌ای را علیه نیکلا سارکوزی مطرح کرد و تصریح کرد که شواهد کافی برای آغاز یک فرایند جنایی علیه رئیس‌جمهور سابق فرانسه وجود دارد.

لوموند به نقل از یک منبع آگاه در دادگاه گزارش کرد که پلیس فرانسه، سارکوزی را دستگیر کرده است و به زودی بعنوان بخشی از تحقیقات در خصوص این پرونده مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش رسانه ها، سارکوزی در حال حاضر در یک مرکز پلیس در «نانتر» فرانسه بازداشت است.
در بهار سال 2012، یک رسوایی مالی علیه رئیس‌جمهور سابق فرانسه مطرح شد مبنی بر اینکه سارکوزی از «معمر قذافی» رهبر اسبق لیبی، کمک مالی دریافت کرده است.

در آن گزارش‌ها آمده بود که لیبی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2007 فرانسه، مبلغی معادل 50 میلیون یورو برای کمپین انتخاباتی سارکوزی انتقال داده است.

طبق این گزارش، بازرسان همچنین سارکوزی را به دریافت رشوه، سوء استفاده از جایگاه رسمی خود برای اهداف شخصی و پنهان کردن مسئله مربوط به نقض اسرار دولتی متهم کرده‌اند.

سارکوزی در بین سالهای 2007 تا 2012 بعنوان رئیس‌جمهور فرانسه فعالیت داشت.

بنا به گزارش بی بی سی، سارکوزی با این اتهام روبرو است که حزبش حساب‌های بانکی را دستکاری کرده تا ۱۸ میلیون یورو از هزینه‌های تبلیغاتی را پنهان کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Germany
جالبه! تنها قانون خط قرمزه. در ایران هم درست برعکس قانون به خاطر اشخاص پایمال میشه.
Canada
به اميد بازداشت رييس جمهور سابق ايران