پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وقتی پمپئو سنگ روی یخ می‌شود

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب: 599739
گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای ریاست وزارت خارجه این کشور در نشست‌های کابینه امنیتی ادعاهایی علیه ایران مطرح کرده که مورد تأیید جامعه اطلاعاتی این کشور نبوده است.
وقتی پمپئو سنگ روی یخ می‌شود
به گزارش جهان نيوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد مایک پمپئو را جایگزین رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا کرده است.
مایک پومپئو در سال 1963 در جنوب کالیفرنیا متولد شد و جوانی خود را نیز در همان منطقه گذراند. وی وارد آکادمی نظامی آمریکا شد و در آنجا به مدت 5 سال خدمت کرد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد و پیش از ورود به عرصه سیاست، وی دو کسب و کار در ایالت کانزاس را اداره کرد.

برخی از مقام‌های آمریکایی حاضر در نشست‌های کابینه امنیتی آمریکا می‌گویند «مایک پمپئو»، رئیس سیا و گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت ریاست وزارت خارجه آمریکا قبلاً در این نشست‌ها ادعاهایی درباره رفتارهای ادعایی ایران مطرح کرده که مورد تأیید ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا نبوده است.

نشریه «نیویورکر» در گزارشی ضمن اشاره به اشتیاق وافر «مایک پمپئو» از حضور در سمت ریاست دستگاه جاسوسی سیا نوشته است: «اما پمپئو همیشه طوری رفتار می‌کرد انگار که این سمت برای او خیلی کم است. قرار نبود در جلسات کاخ سفید درباره مسائل سیاسی یا سیاستگذاری اظهارنظر کند، اما به کرات این کار را انجام می‌داد که در اغلب موارد به درخواست ترامپ بود.»

رسانه‌ آمریکایی نوشته است: «طبق گفته مقام‌های حاضر در نشست‌های کابینه امنیتی، پمپئو در برخی از این نشست‌ها، اظهاراتی درباره سوء رفتارهای ادعایی ایران مطرح می‌کرد که مورد تأیید ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی نبود.»

یک مقام آمریکایی گفت: «پامپئو نمی‌توانست جلوی خودش را بگیرد. او یک حیوان سیاسی است که طوری رفتار می‌کند گویی می‌خواهد روزی نامزد ریاست‌جمهوری شود.»
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *