کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار افشار؛

عامل سقوط شخصیت‌ها، خودشیفتگی و ریا است

24 اسفند 1396 ساعت 15:28

رئیس شورای عالی اندیشه‌ورزی سپاه گفت: برای همه مسئولان در هر سطح، بی‌ریایی نقش تعین‌کننده‌ای دارد و همه مسئولان و نهادها نیاز دارند تا بی‌ریایی را پیشه کنند.


به گزارش جهان نیوز، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار رئیس شورای عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس که صبح امروز پنجشنبه 24 اسفندماه در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، اظهار کرد: شهدا شمع محفل بشریتند و همین نور مقدس بود که باعث پیروزی انقلاب شد و وحدت میان مسلمانان در جنگ‌ها و دوران فتنه‌ها را ایجاد کرد.

وی افزود: شهدا همانطور که امام خمینی(ره) فرموده اند چراغ راه ما هستند و باید ببینیم و بیاندیشیم که آنان با چه عملکردی به این قله رسیدند.

افشار با اشاره به وظایف جامعه نسبت به شهدا تصریح کرد: رسالت دستگاهای تبلیغاتی، در قبال شهدا سنگین است و خانواده ها، مدیران و تشکیلات اجرایی باید در عملکرد خود شهدا را الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شهید باکری شهردار ارومیه بود و شهید آوینی نیز در رسانه حرف های زیادی برای گفتن داشت، مسئولان ما باید مانند آنها باشند و مثل آنها عمل کنند.

رئیس شورای عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای گمنام مانند سایر شهدا آثار مثبتی از خود به جای می گذارند؛ در واقع شهید گمنام پیام بی ریایی و فاصله گرفتن از نام و آنچه که ما را از خدا دور می کند است.
وی با اشاره به آفات موجود در کشور خاطرنشان‌کرد: درد و بلای بسیاری از شخصیت ها و عامل سقوط آنها خودشیفتگی و ریا است. برای همه مسئولان در هر سطح، بی ریایی نقش تعین‌کننده ای دارد و همه مسئولان و نهادها نیاز دارند تا بی ریایی را پیشه کنند و تنها به هدف مهم و متعالی خود بیاندیشند.

رئیس شورای عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:در زندگی شخصی و خانوادگی نیز بی ریایی و اخلاص تعین کننده است و چادر بانوان نشان از بی ریایی است؛ باید بگویم که چادر حجاب برتر نیست، بلکه حجاب کامل است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا توفیق بی نام و نشانی را برای خود حفظ کردند و ما نیز باید مانند آنها باشیم و اخلاص پیشه کنیم، اما امروز  متاسفانه فضای مجازی میدانی برای خودنمایی شده و ماباید سادگی در زندگی خود را از شهدا الگو بگیریم.

افشار در پایان تاکید کرد: انشاءالله خداوند توفیق ادامه راه شهدا را به ما عطا کند و ما نیز باید با آنها پیمان ببندیم‌که راهشان را ادامه خواهیم داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 599386

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599386/عامل-سقوط-شخصیت-ها-خودشیفتگی-ریا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com