پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
خالق تندیس شهید همدانی:

تندیس شهیدهمدانی نماددفاع ازحریم اهل‌بیت است

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 599237
خالق تندیس شهید همدانی که در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان جانمایی شده است، گفت: سردار شهید همدانی در این تندیس با یک دست از پرچم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کند و و با دست دیگر دعوتگر مردم به این حریم است.
تندیس شهیدهمدانی نماددفاع ازحریم اهل‌بیت است
به گزارش جهان نيوز، آیین رونمایی از تندیس سردار شهید حسین همدانی روز گذشته (چهارشنبه ۲۲ اسفند) با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استاندار همدان و خانواده‌های معزز شهدا در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.
 
 
مهدی احمدی، خالق این تندیس درباره ویژگی‌های آن به خبرنگار فارس گفت: این تندیس ۵ متر ارتفاع دارد و روی یک پایه به ارتفاع ۲.۵ متر نصب شده است.

فارغ‌التحصیل رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبا، درباره مواد استفاده شده در این مجسمه اظهار داشت: برای خلق این تندیس از فایبرگلاس و آهن استفاده شده و فرآیندی بسیار زمان‌بر بوده است، به طوری که حدود یک سال درگیر ساخت آن بودم.

این مجسمه‌ساز ۴۲ ساله افزود: ایده‌های مختلفی برای اجرا اتود زده شد و سه ـ‌ چهار ماکت هم ساختم که در نهایت طی مشورت با باغ‌موزه دفاع مقدس همدان، طرح کنونی انتخاب و اجرا شد.
 
 
احمدی درباره دشواری‌های اجرای این اثر گفت: منطقه‌ای که باغ‌موزه در آن واقع شده، بسیار بادخیز است و کار اگر ساختار خوبی نداشته باشد، از هم می‌پاشد. به همین دلیل اسکلت‌گذاری بخش پرچم (که به شدت بادگیر است) باید با دقت بسیار انجام می‌شد که کاری دشوار بود.

وی که سابقه آشنایی با سردار همدانی را داشته است،‌ درباره پیام تندیس این شهید مدافع حرم گفت: در این تندیس، پرچم عاشورا را به عنوان نماد و حریم اهل بیت(ع) در نظر گرفتم؛‌ پرچمی که می‌تواند در عراق، سوریه و هر جای دیگری باشد.

این هنرمند افزود: سردار همدانی فرماندهی جریان دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) را بر عهده داشتند، به همین دلیل یک دست ایشان مراقب پرچم است و دست دیگر مردم را برای پیوستن به این جریان دعوت می‌کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *