پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حوزه‌علمیه نسبت به فتنه شیعه انگلیسی آگاه باشد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 599159
یکی از مراجع تقلید گفت: انگلیسی‌ها به دلیل جایگاه مرجعیت در بین مردم تصمیم گرفتند در این زمینه بدل‌سازی داشته باشند و به ایجاد شیعه انگلیسی بپردازند، بنابراین حوزه‌های علمیه باید در این زمینه بیدار و هوشیار باشند.
حوزه‌علمیه نسبت به فتنه شیعه انگلیسی آگاه باشد
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سخنی از امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: هوا و هوس در فتنه‌ها وجود دارد و  می‌توان بیان کرد احکام خدا با فتنه‌ها در تناقض است.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه‌ها تشخیص حق و باطل مشکل است کسی نمی‌تواند بین حق و باطل مرزی را تشخیص دهد و شیطان از تشخیص جلوگیری می‌کند. در دوران کنونی نیز این امر صادق است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت دارا بودن بصیرت در شرایط کنونی و جنگ نرم دشمن گفت:  تنها با سلاح بصیرت می‌توان در فتنه‌ها پیروز شد و مرز بین حق و باطل را تشخیص داد.

وی خاطرنشان کرد: علما هدایت جامعه را بر عهده دارند و در مواقع حساس از این ظرفیت برخوردار هستند که مردم را بسیج کنند بنابراین دشمنان و انگلیسی‌ها با ایجاد فتنه‌ها قصد دارند بین مردم، علما و حوزه‌ها فاصله ایجاد کنند و در فتنه جدید نیز این دو حوزه را پیگیری می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه در جریانات مختلف باید بیدار و آگاه باشند و با بصیرت گام بردارند تا بتوان از فتنه‌ها سرافراز خارج شد و دشمن نتواند نفوذ کند.

وی با اشاره به اهمیت برطرف کردن بیکاری و اشتغال گفت: عید زمانی معنا می‌دهد که بیکاری از میان برداشته شود و مردم ارزانی را در سفره خود احساس کنند. تنها ارائه آمار در این زمینه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه مرجعیت در بین مردم انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند در این زمینه بدل‌سازی داشته باشند و به ایجاد شیعه انگلیسی بپردازند ولی این امر خوابی بیش نیست و حوزه‌های علمیه باید در این زمینه بیدار و هوشیار باشند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *