پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
سرلشکر باقری:

تهدیدات روز به روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 599143
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تهدیدات روز به روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می شود، گفت: اگر نیروی انسانی معتقد و آگاه نداشته باشیم حتی با وجود ...
تهدیدات روز به روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود
به گزارش جهان نيوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: در نظام اسلامی روحانیت جایگاه بی بدیل و استثنایی دارد و در نیروهای مسلح بیش از همه جا این جایگاه رفیع است.

باقری افزود: هرچه زمان می‌گذرد، نیروهای مسلح بطور جدی تر با حوادث و تهدیدات روبرو هستند و این تهدیدات روز به روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تهدیدات و تهاجمات فرهنگی روزبه روز همه اعضای نیروهای مسلح و خانواده هایشان را با خطر مواجه می‌کند.مسلح اضافه کرد: جامعه از جهت سطح فکر و علایق با نسل‌های گذشته تفاوت اساسی دارد و در معرض خطرات فرهنگی قرار گرفته و این نقش روحانیت را در توسعه اعتقادات و روحیه دینی سنگین‌تر می‌کند.

باقری گفت: دفتر عقیدتی سیاسی بیش از دو دهه توسط حجت‌الاسلام صفایی بخوبی فعالیت کرد و وضعیت اعتقادی و سیاسی نیروهای مسلح قابل مقایسه با گذشته نیست. با ورود حجت‌الاسلام سعیدی و تجربیات موفق ایشان نیز شاهد دوره جدیدی از تحول و رشد چشمگیر خواهیم بود.

باقری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر انتظار داشته باشیم که نیروهای مسلح در نبرد سخت نابرابر مقابل دشمن بایستد و در جنگ نیمه سخت امنیتی با توطیه ها مقابله کند و چه در جنگ فرهنگی مقابل دسیسه ها ایستادگی کند، باید بدانیم ساختار و ظواهر کاری از پیش نمی‌برد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در ظاهر تسلیحات و تجهیزات ما به هیچ وجه قابل مقایسه با دشمن نبوده و نیست اما با اعتقاد قلبی و نیروی انسانی آگاه در مقابل دشمنان پیروز شده‌ایم که وظیفه ارتقای روحیه عقیدتی نیروها به عهده سازمانهای عقیدتی سیاسی است.

وی گفت: اگر نیروی انسانی معتقد و آگاه نداشته باشیم حتی با وجود تسلیحات روز دنیا، پیروز نخواهیم شد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: در هیچ بعدی با محدودیت مواجه نخواهیم شد و مسولیت عقیدتی سیاسی را وظیفه اول خودمان می‌دانیم تا با هماهنگی و هم افزایی با دفتر عقیدتی سیاسی کار را پیش ببریم.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *