سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳
۲۴

دستیار ماله‌کشی بر جاسوسی و حجاب‌ستیزی سازمان یافته

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۷
کد مطلب: 597867
دستیار حقوق شهروندی روحانی می‌گوید برداشتن روسری توسط چند دختر و زن، سازمان‌یافته نبوده است.
دستیار ماله‌کشی بر جاسوسی و حجاب‌ستیزی سازمان یافته
گروه سیاسی جهان نيوز: دستیار حقوق شهروندی روحانی می‌گوید برداشتن روسری توسط چند دختر و زن، سازمان‌یافته نبوده است.
 
درحالی‌که برخی از این افراد بازداشتی با خاتمی و حزب مشارکت و برخی سفارتخانه‌های خارجی و گروهک‌های ضدانقلاب در ارتباطند و از سوی رسانه‌های ضدانقلاب حمایت می‌شوند، مولاوردی به خبر‌آنلاین گفت: من با برخورد قهری موافق نیستم. مخصوصا که این افراد در مصاحبه‌هایشان گفته‌اند این حرکت سازماندهی شده یا خط گرفته از خارج نبود و یک تصمیم فردی است.

اگر در سمت دولتی نبودم قطعا صریح‌تر از این اظهارنظر می‌کردم، اما در شرایط فعلی هرآنچه بگویم نظر شخصی من تلقی نمی‌شود بلکه به دولت الصاق خواهد شد. به هر حال معتقدم تا زمانی که در این کشور رعایت حجاب شرعی، قانون است، باید به آن احترام گذاشت، اما من شخصا برخورد قهری با دختران خیابان انقلاب را نمی‌پسندم چراکه برخورد باید متناسب با جرم باشد و ما متاسفانه چنین چیزی را نمی‌بینیم. اینکه وثیقه 500 میلیونی تعیین کنیم که هیچ‌کدامشان هم قادر به تامین آن نیستند و دختران را در بازداشتگاه نگه داریم خلاف قانون است، به‌خصوص همانطور که اشاره کردم مشخص شده این دختران بنابر اعتقاد شخصی چنین کاری را می‌کنند و خط‌گیری و جهت‌گیری خاصی از خارج کشور ندارند و حرکتی سازماندهی شده نیست. این دختران اعتراض مدنی کرده‌اند و برخورد نیز باید مدنی باشد نه قهری و سلبی.

وی در پاسخ این سوال که «موضوع رفراندوم در سخنان رئیس‌جمهور هم بود. فکر می‌کنید می‌توان این موضوع یعنی اختیاری بودن حجاب را هم به همه‌پرسی گذاشت؟» گفت: اتفاقا یکی از انتقاداتی که به این نظر رئیس‌جمهور شد همین مصادیق است که ممکن است نهایتا به چنین خواسته‌هایی ختم شود. یکی از برنامه‌هایی که در حوزه حقوق شهروندی در دست بررسی است این است که مثل خیلی از کشورهای دیگر، اگر مطالبه‌ای بالای مثلا یک میلیون متقاضی داشت تبدیل به لایحه و قانون شود.

مولاوردی در بخش دیگری از همین گفت‌وگو و در پاسخ این سوال که «حق تحصیل‌ بهایی‌ها را هم پیگیری خواهید کرد» گفت: همه این موارد از طریق مراجع ذیربط مانند وزارت اطلاعات پیگیری می‌شوند تا حداقل توجیهات و توضیحات را برای پیگیری لازم کسب کنیم. مطمئن باشید هیچ درخواستی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

خبرنگار پرسید: «یعنی اقلیت‌های مذهبی مانند بهایی‌ها یا دراویش می‌توانند این امید را داشته باشند که براساس این منشور، به وضعیت مطلوبی رسیده و از حقوق شهروندی برخوردار شوند؟» مولاوردی پاسخ داد: اگر تاسیس نهاد ملی حقوق شهروندی تصویب و این نهاد ایجاد شود، شاهد تحول مهمی در تسریع تحقق حقوق شهروندی خواهیم بود. این نهاد مرجعی خواهد بود برای دریافت گزارشات مربوط به موارد نقض حقوق بشر و شهروندی و دارای کمیسیون‌های مختلفی که شبیه نهادی به نام «آمبودزمان» یا «دادآور» در کشورهای دیگر عمل خواهد کرد.

دستیار روحانی درباره ارتباطش با نزار زکا جاسوس دوتابعیتی آمریکایی - لبنانی، مدعی شکایت از کیهان شد و گفت: این بار چون در این روزنامه اصطلاح «مرتبط با جاسوس آمریکایی» به کار رفته قطعا از طریق قانونی این قضیه را پیگیری خواهیم کرد. بارها عنوان کرده‌ام ما نه نقشی در دادن ویزا به این فرد داشته‌ایم و نه وظیفه‌ای در این رابطه برایمان تعریف شده و نه از سوابق‌شان اطلاعی داشتیم. همایشی بین‌المللی با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و من به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری، دعوتنامه میهمانان خارجی را امضا کردم. این آقا نیز از افرادی بود که مقاله‌ای ارسال کرده و قبلا هم به ایران سفرهایی داشته. او در این همایش شرکت کرد بدون این‌که حتی کلامی بین ما رد و بدل شود. چند روزی ایران بود و به جز مقاله‌ای که در نشست ارائه کرد، در نشستی تخصصی هم در بین شرکت‌کنندگان حضور داشت. ضمنا در ضیافت شامی که به افتخار میهمانان داشتیم ایشان هم حضور داشت و مثل بقیه با من هم عکس گرفت و بعد از چند روز خبر رسید که این فرد به اتهام جاسوسی دستگیر شده و همان عکس که با گوشی خودشان هم گرفته بودند در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها پخش و عنوان شد «جاسوس در کنار مولاوردی»! این موضوع را بارها روایت کرده‌ام، اما هنوز هم نشریاتی مانند کیهان و نشریات وابسته به این جریان فکری، هرچند وقت یک بار این مسئله را زنده کرده و از آن علیه من استفاده می‌کنند. اما این بار از حق خودم نخواهم گذشت و به صورت قضایی این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

به گزارش کیهان، حمایت مولاوردی از اقدام سازمان‌یافته کشف حجاب توسط چند زن که با بی‌اعتنایی عمومی روبه‌رو شد، درحالی است که باند بهائیت، شبکه بی‌بی‌سی و من و تو و صدای آمریکا، در کنار سازمان منافقین و سلطنت‌طلبان، پشت این پروژه هستند و از چند سال پیش، علنا وارد معارضه با حکم الهی و قرآنی حجاب شده‌اند.

ازسوی دیگر حجاب اگرچه قانونی و الزامی است، اما حکم صریح قرآن است و سخنان مولاوردی مبنی بر اینکه «تا زمانی که رعایت حجاب، قانون است باید به آن احترام گذاشت»، شبیه کار موذن یهودی شده است که می‌گفت: «به قول مسلمان‌ها، اشهد ان محمد رسول‌الله»!!

ثالثا ادعای همه‌پرسی درباره حجاب مانند این است که گفته می‌شود اجرای احکام الهی و حرمت شراب و قتل نفس و ارتشاء و اختلاس و دزدی ناموس و ده‌ها حرام و جرم را به رفراندوم بگذاریم! ملت ایران با رای قاطع به جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن، اجرای احکام اسلامی را از همه مسئولان انتظار دارند و هر مدیر و مسئول و دستیاری که به این حقیقت باور نداشته باشد، غش در معامله و گندم‌نمایی‌ و جو فروشی کرده و در اصل غصب کرده و تصدی او نامشروع است.

و بالاخره مشخصا درباره بهائیت گفت که برخلاف مغالطه خبرنگار و خانم مولاوردی، این گروه، یک باند صهیونیستی - انگلیسی و دین جعلی است که تمام ارکان امنیتی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را در رژیم دست‌نشانده پهلوی در قبضه داشت و نمی‌توان از آن به عنوان یک اقلیت مذهبی یاد کرد. این باند، بنیانگذار و مروج کشف حجاب در عصر پهلوی بودند و عجیب است که دستیار روحانی، از آنها به عنوان اقلیت مذهبی یاد می‌کند و پروژه‌های سازمان یافته‌شان برای مبارزه با حجاب و عفاف را، اقدامی و تصمیمی مشخص می‌خواند. آیا با وجود همه این قرائن، نباید به او شک کرد؟ او به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری یک همایش، آیا نباید از دستگاه‌های ذیربط درباره هویت افراد پرس‌وجو کند؟ ضمن اینکه نزار زکا آدم گمنامی نیست و با سران رژیم و ارتش آمریکا عکس‌های یادگاری متعدد دارد که با یک جست‌وجوی ساده قابل مشاهده است؛ مگر اینکه بگوییم آمریکایی‌ها نیز زکا را نمی‌شناخته‌اند و عکس‌های یادگاری  را کاملا اتفاقی گرفته‌اند!!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میشه آن دهنت و را ببندی این دیگه اهانت به نظام نیست که صبر کنیم این اهانت به محکمات دین مقدس اسلام است بی عرضه عوضی
Iran, Islamic Republic of
چرا چادر سرشه چرا حجاب داره این آدم آیا واقعا اعتقادی به حجاب داره یا ویترینی بیش نیست؟
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی از برنامه‌هایی که در حوزه حقوق شهروندی در دست بررسی است این است که مثل خیلی از کشورهای دیگر، اگر مطالبه‌ای بالای مثلا یک میلیون متقاضی داشت تبدیل به لایحه و قانون شود!!!
اصلا میدونی قانون چیه و چرا وضع میشه؟!
خوب اگه مثلا بالای یک میلیون هم مخالف داشت اونوقت تکلیف چیه؟!
و آیا ما باید برای هر موضوعی بیایم رفراندوم و نظرسنجی کنیم و هر سال قانون رو تغییر بدیم؟ به خاطر همینه که میگم اصلا معنی قانون رو نمیدونه! البته ایشون که میدونه ولی اینا شگردشونه
Iran, Islamic Republic of
البته یک نکته درمورد ایده برگزاری رفراندوم هست، نه تنها 1 میلیون بلکه 80 میلیون نفر از مردم کشور موافق این هستن که به وضعیت حرومخورهایی که 40 ساله در مناصب دولتی هستن و از گدایی به پادشاهی رسیدن رسیدگی بشه و متخلفان در ملأ عام اعدام بشن، اگه دستیار حقوق شهروندی رئیس جمهور واقعا به فکر حقوق شهروندانه، به خواسته اکثریت قریب به اتفاق مردم احترام بگذاره.
فقط مشکل اینجاست که اگه این اتفاق بخواد واقعا بیفته فکر کنم این دولت از رسمیت بیفته!
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه!
دختران و زنان بهایی یه دفعه همزمان باهم تصمیم می گیرند علیه حجاب اقدام کنند و تازه نوع اقدامشون هم کاملا مشابه هست! بعد این خانم میکه هیچ سازماندهی نبوده!
...اتفاقا با این حرفها بیشتر مطمئن میشیم که سازماندهی شده بوده است.
Iran, Islamic Republic of
از یک فمینیست چه انتظاری دارید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
انتطار نداریم که بفکر زنان کار، بی سرپرست، معلول ، بی خانمان باشد ، انتظار نداریم که برای توسعه فضای ورزشی بانوران کاری بکنند.انتظار نداریم که بگوید برای بهداشت روانی و جسمی جامعه زنان چه کرده اند.انتظار نداریم که بگویند برای بیمه و بازنشستگی زنان خانه دار چه کرده اند، انتطار نداریم که بگویند برای تضمین شغل زنان دارای فرزند شیرخوار چه کرده اند.
انتظار نداریم که بپرسد چرا وزیر زن نداریم، احمدی نژاد که از نظر این قوم، بد بود بازهم حداقل برای ویترین دولت هم شده بود وزیر زن انتصاب کرد.
انتظار داریم از دوچرخه سواری ، استادیوم فوتبال رفتن زنان، از حجاب اجباری یا اختیاری آنان صحبت کند، زیرا این بخشی از یک پروژه است ، پروژه به زمین کوباندن نظام اسلامی، پروژه ناامید ساختن مردم از آینده کشور، پروژه سیاه نشان دادن نظام، پروژه ناکارآمد ساختن نظام. این پروژه را باید چادرهای و عمامه به سرهای انگلیسی و صاحبان ژنهای خوب و یقه سفیدهای تسبیح به دست به سرانجام برسانند
جوامع علمی معتقدند نئولیبرالیسم یک پروژه است و بخشی از این پروژه تن زن است نه شخصیت و شرف او.
Iran, Islamic Republic of
باشناخت دقيقتر افراد دور وبرريئس جمهور بايد بحال اين نظام مظلوم زار زار گريست
Iran, Islamic Republic of
راست میگه دختران خیابان انقلاب از خارج دستور نگرفتن،...!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
تن دختر عفیف ایرانی را فدای منافع هوس آلود سیاسی و تسویه حسابهای جناحی قرار داده اند ، دختر و پسر ایرانی کار و اشتغال پایدار، شخصیت و عزت و بها دادن ، آرامش خاطر می طلبد و مطاع و کالای سیاستهای هوس آلود و شیطانی شماها نیستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما که نگران حق (به ناحق) چند زن که خودشان اصرار به حراج گذاشتن حیا و عفت شان هست نباشید. ای کاش کمی نگران حق شهروندان در آشوب خیابان پاسداران که منجر به شهادت چند جوان با غیرت و لطمه به اموال و آرامش مردم شد، می شدید. ای کاش نگران حق و حقوق گارکران بیکار شده رشت الکتریک می شدید. ای کاش نگران جوانان بیکار این مملکت که از نوع ژن خوب نبودند می شدید، ای کاش نگران کشته شدگان و له شدن پدر و فرزندش در آشوب دی ماه بودید و ای کاش ....
لطفا" پاسخ بدهید و دست از فیگور های روشنفکری بردارید و کمتر جوانان و دختران ساده لوح را طعمه و قربانی خود قرار دهید.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اول از همه باید این خانم دستگیر بشه! این خانم شده مدافع حقوق اقلیت! یکی نیست بگه که شما به دنبال این هستید که خواست عده ای قلیل مثلا ۱ میلیون نفر رو تبدیل به قانون کنید، اونوقت خواست چندین میلیون نفر دیگه رو نادیده میگیرید!؟ پس اصلا اومدید برای مقابله با احکام اسلام ونظام جمهوری اسلامی ایران وبس.
Iran, Islamic Republic of
البته این جا بحث اقلیت و اکثریت نیست، بحث حق و باطل است. اینها می خواهند یک باطل را حاکم کنند، باطلی که نه انسان ها که خداوند تبارک و تعالی فرموده است باطل و حرام و ممنوع است چون مضر به حال زندگی انسان ها در این عالم است. اینها خودشان را از خداوند عالم بالاتر و دلسوزتر و عالم تر می دانند.
Iran, Islamic Republic of
حالا یه دختری روسریشو دراورده مهم نیست مهم اینه که عده ای خواص با مطرح کردن حجاب اجباری خط نفوذ را تکمیل میکنند. نفاق همینجاست . اینها خودشان را دلسوز ملت جا زدند ولی جز دشمنی و پادویی دشمنان ایران کاری نمیکنند.
مهدی یار
Iran, Islamic Republic of
واقعاً آدم می ریزه بهم. تو این مملکت چقدر راحت قبح شکنی می شه. با خط قرمز ها بازی می شه. و فقط ما تو کیهان و جهان نیوز می شینیم روایت می کنیم. که کی یَک تو حرمت شکنی به اسلام و انقلاب رکورد شکسته. نکته غم بار اونجاست که ما کاری نمی کنیم. اما طرف مقابل خیانت می کنه. اگه کسی (لساناً) متعرّض شد، میره به دادگاهی شکایت می کنه، که در واقع خودش باید در اون دادگاه محاکمه بشه. از کار برکنار بشه.
...
مهدی یار
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا ادامه نظرو نذاشتی؟
(...) این چی؟ یعنی نظر غیر قابل انتشاره؟ یا خیلی طولانیه؟
Germany
...
اولا.حجاب از احکام الهی است مگر احکام الهی قابل رفراندم است
دوما.کسی که مرتکب جرم شده و مجرم است باید با او برخورد بشه
انصاری پور
Iran, Islamic Republic of
...
اگر خودت در جريان سازمان يافته بودن آن نباشي خوش خيالي است .
چطور ممكن است يك هنجار شكني در كشور اسلامي ايران رخ بدهد و دست سيا و سرويس هاي جاسوسي صهيو نيسم و ارتجاع عرب در آن نباشد .
بعد امثال جنابعالي توجيه فرماييد سازمان يافته نيست .
دنباله اش را مردم به عينه در رقص برج ميلاد با حضور شهر دار تهران و مجموعه شهر داري با هزينه شهر داري تهران مي بينند
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...اینها را چه به اسلام. اگر راست میگه چرا یک کلام بعنوان معاون رئیس جمهور در مورد کار نجفی در برج میلاد نزد؟...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کعبه اینا غرب و امریکاست نه خانه توحید و خدا
Iran, Islamic Republic of
ما نمونه های زن و مرد را امثال این خانم داشته ایم که الآن خارج نشین شده اند و همه ارزشها را زیر پا نهاده اند : عط الله مهاجرانی ، دکتر سروش ، اکبر گنجی ، مسیح علی نژاد ، علی افشاری و مادر زنش ، فاطمه راکعی ، محمد محسن سازگارا و.... به هر حال ریزش ها و رویش های از سلامت انقلاب نشات می گیرد و خداوند باید ما را در اسلام خواهی و سربازی انقلاب یاری نماید .