شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

برخی مسئولان ۱۰۰۰ میلیاردی باید محاکمه شوند

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 596872
کارشناس اقتصاد با مثبت ارزیابی کردن طرح اعاده اموال نامشروع، گفت:در دو دولت اخیر برخی افرادی حضور داشته و دارند که از ابتدای انقلاب مسئولیت داشته اند و امروز ثروت های ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اندوخته اند.
برخی مسئولان ۱۰۰۰ میلیاردی باید محاکمه شوند
به گزارش جهان نيوز، افشین پروین پور  اظهار کرد: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان باید از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شد و باید پرسید چرا تا الان این کار انجام نشده است.
 
وی با بیان این که اعاده اموال نامشروع مسئولان یک کار زمین مانده است، تصریح کرد: از اول انقلاب تا کنون در رابطه با رسیدگی به اموال مسئولان تنها شعار داده شده است.

وی افزود: متاسفانه در دو دولت اخیر برخی افرادی حضور داشته و دارند که از ابتدای انقلاب در جمهوری اسلامی ایران پست و مسئولیت داشته اند و می بینیم که ثروت های 1000 میلیارد تومانی دارند.

وی چنین اموالی باعث سئوال و تعجب است، بیان کرد: البته مشخص است که در به دست آوردن برخی اموال از رانت استفاده شده است.
کارشناس اقتصاد با تاکید بر این که صرفا مطرح و رسانه ای کردن طرح اعاده اموال نامشروع دردی را درمان نمی کند، اظهار کرد: واقعیت آن است که باید محاکمه صورت بگیرد و مسئولانی که از راه های غیرقانونی و رانتی اموال نامشروعی را جمع آوری کرده اند، مجازات شوند.

پروین پور گفت: اعاده اموال نامشروع مسئولان یک اراده سیاسی محکم می خواهد تا بتوان کار جلو برود و افراد متخلف محاکمه، مواخذه و مجازات شوند.

وی این را هم گفت که نتیجه بخش بوده "طرح اعاده اموال نامشروع" پس از تبدیل به قانون، مستلزم همکاری دستگاه ها و ارگان های ذی ربط است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مردم تشنه اجرای این طرح هستن خ

خواهش میکنم از شهرداران دهیاران شهرهای کوچک غافل نشید
Iran, Islamic Republic of
اموال راپس بگیر ند وب جا معه معرفی شوند کفایت مکند که زن وفرزندانشان را مردم ببینند درس عبرتی برای دیگران