پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۳
۷

آیت الله خامنه‌ای‌ برای‌ پدرشان‌ هم پارتی‌بازی‌ نکرد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 595757
هیچ وقت به ذهن هیچ کس -نه به ذهن آنها، و نه به ذهن ما- خطور نمی‌کرد که حالا مثلاً چون ما رئیس جمهور هستیم، دستی بر این خانه بکشیم و آن را تعمیری بکنیم.
آیت الله خامنه‌ای‌ برای‌ پدرشان‌ هم پارتی‌بازی‌ نکرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، مقام معظم رهبری در دوران مسئولیت خود هیچ‌گاه برای نزدیکان و اطرافیان سفارش یا پارتی‌بازی نداشتند. این موضوع را می‌توان از زندگی ساده رهبر انقلاب و اطرافیان ایشان ملاحظه کرد. ایشان در بازدیدی که در سال ۱۳۷۴ از خانه پدری خود داشته‌اند به نقل خاطره‌ای در این باره پرداخته و می‌فرمایند:

در دوران ریاست جمهوری که مرحوم پدر و مادرم در منزل خودشان زندگی می‌کردند، هیچ وقت به ذهن هیچ کس -نه به ذهن آنها، و نه به ذهن ما- خطور نمی‌کرد که حالا مثلاً چون ما رئیس جمهور هستیم، دستی بر این خانه بکشیم و آن را تعمیری بکنیم. حتی هنگامی که یکی از همسایه‌های ما در این‌جا ساختمان بلندی ایجاد کرده بود که بر این حیاط مشرف بود و مادر ما هم نمی‌توانست دیگر بدون چادر در حیاط راه برود، بعضی از دوستان گفتند خوب است شما بگویید این کار را نکنند؛ ما پیغام دادیم، دیدیم که گوش نکردند!

ما راه قانونی هم نداشتیم؛ یعنی آن‌قدر داعی و انگیزه پیدا نشد که به آن همسایه فشار بیاورند که خانه‌ات را مثلاً یک متر کوتاه‌تر درست کن. این از آن چیزهایی است که در یک نظام و در یک کشور، برای همه مایۀ خشنودی و دلگرمی است. مقامات دنیوی و امکانات مادی موجب نمی‌شود که اشخاص وضع شخصی خودشان را با وضع عمومی اشتباه بگیرند و فکر کنند که باید در رفاه بیشتری زندگی کنند. [۱]
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
جانم به فدات آقا جان
غلام سید علی
Iran, Islamic Republic of
...
جانم به فدایت رهبرم . این عزت و سربلندی و آسایش و رفاه در این جامعه را مدیون راهبری های فرزند زهرا می دانم.
kardarblash
Iran, Islamic Republic of
صلی الله علی الامام السید علی الخامنه‌ای.
حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه و سیدنا الامام خامنه‌ای صلی الله علیه و بسیاری از دیگر مراجع معاصر شیعه علیهم صلوات الله اجمعین اعتقاد من این است که نزد امامان معصوم علیهم افضل صلوات المصلین هم‌شأن و چه بسا بالاتر از حضرت سیدالکریم مولانا عبدالعظم الحسنی علیه‌السلام می‌باشند؛ زیرا بسیاری از بزرگان معاصر شیعه علیهم صلوات الله اجمعین که دینداری و سلوک‌شان (نظیر، حکایت روشن فوق‌الذکر) به حضرات معصومین علیهم افضل صلوات المصلین ارایه شود، انشاءالله باز هم همین تعبیر امام هادی علیه‌السلام را خواهند شنید که: «مرحبا به تو ای اباالقاسم! همانا که تو حقیقتاً پیرو و مطیع ما هستی».
Iran, Islamic Republic of
برای همین است که دوست و دشمن براش احترام قائلند...
Iran, Islamic Republic of
خدای به حق مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها کمکش کن.
Iran, Islamic Republic of
فرد غالی نسبت به مقام معظم رهبری وامام امت خود مقام معظم رهبری دیشب تلویزیون صدای ایشان را پخش کرد درباره اسم خود واسم ائمه را یکجا می برند تنم می لرزد چرا غلو می کنیم دربرابر دیگران که خوود آن بندگان خدا راضی نیستند چرا کلماتی مثل بالاتر از عبدالعظیم حسنی آدم این قدر غالی تا بحال ندیدیم نوبرشه در این کلمات غلو آمیز
Iran, Islamic Republic of
ایران فقط به عشق اقاست