دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

حمله بوکوحرام به یک سربازخانه با ۱۱ کشته

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 595523
شورشیان وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در حمله به یک سربازخانه ارتش نیجریه در ایالت «بورنو»، دست کم ۱۱ نفر از جمله سه نیروی مددکار سازمان ملل را کشتند.
حمله بوکوحرام به یک سربازخانه با ۱۱ کشته
به گزارش جهان نيوز، تعدادی از شورشیان وابسته به گروه تروریستی بوکوحراماواخر روز پنج شنبه به یک سربازخانه ارتش نیجریه در ایالت «بورنو» واقع در شمال شرق این کشور حمله کردند.

طبق دو گزارش امنیتی، در این حمله تروریستی ۱۱ نفر از جمله سه نیروی مددکار سازمان مللکشته شدند.این حمله تروریستی به شهر «ران»، جدیدترین حمله این گروه افراط گرا به منطقه شمال شرق  نیجریه است که در مدتی کمتر از دو هفته پس از ربوده شدن ۱۱۰ دانش آموز دختر توسط اعضای بوکوحرام از شهر «داپچی» در ایالت همجوار «یوب» اتفاق افتاد.

سازمان ملل متحد تأیید کرد که سه نیروی مددکار این سازمان که از اتباع نیجریه بودند، در این حمله کشته شدند و یک پرستار زن نیز مفقود شده که احتمال می رود توسط گروه بوکوحرام ربوده شده باشد.

طبق گزارش امنیتی نیجریه، چهار نیروی نظامی و چهار افسر پلیس در این حمله کشته شدند.گفتنی است که این حمله یک شکست دیگر را برای «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه رقم زد؛ چرا که وی در زمان تصدی این مقام در ماه مه ۲۰۱۵، بهبود شرایط امنیتی در نیجریه را وعده داد و بطور مکرر اعلام کرد که دوره تمرد و یاغی گری گروه بوکوحرام به پایان خود رسیده است!

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *