يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۸

با یک سانحه نمی‌توان حکم بی‌کفایتی آخوندی را داد!

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 593763
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که تمام تقصیر سقوط هواپیمای ATR آسمان بر گردن وزیر راه و شهرسازی نیست و در حالی که هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده عامل انسانی (خلبان) هم را در بروز سانحه مقصر دانست.
با یک سانحه نمی‌توان حکم بی‌کفایتی آخوندی را داد!
به گزارش جهان نيوز، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که تمام تقصیر سقوط هواپیمای ATR آسمان بر گردن وزیر راه و شهرسازی نیست و در حالی که هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده عامل انسانی (خلبان) هم را در بروز سانحه مقصر دانست. 
 
مجید کیانپور با بیان این‌که تاثیر تحریم‌ها بر حمل‌ونقل بسیار پررنگ است اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور حدود ۲۳ سال و دو برابر نرم جهانی است لذا باید تلاش شود از تمام ابزار و امکانات روز استفاده شود.

وی با یادآوری این‌که هر یک از نمایندگان دغدغه‌های مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای و ارتقا آن‌ها به چهار خطه یا آزادراهی، کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی و پرواز منظم با هواپیما‌های ایمن در حوزه انتخابیه خود را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: در -بروز- هر حادثه، انسان، وسیله، محیط زیست و عوامل دیگر دخیل هستند، بنابراین همه تقصیر را نمی‌توان بر گردن یک نفر آن هم وزیر انداخت. در حادثه هواپیمای تهران – یاسوج کارشناسان فرانسوی هم به تهران آمدند و در حال بررسی همه جوانب این حادثه هستند.

وی با بیان این‌که "به نظر می‌رسد با توجه به همه شرایط می‌توان گفت که عامل انسانی در بروز این حادثه دخیل بوده است‌"، افزود: تا پایان بررسی این سانحه، پیدا شدن جعبه سیاه و رمزگشایی آن نمی‌توان عامل یا عوامل سقوط هواپیما را به‌طور قطع بیان کرد. اما در این میان آنچه اهمیت بالایی دارد اینکه زیر ساخت‌های توسعه حمل ونقل باید تقویت شوند و آنقدر صنعت حمل‌و‌نقل کشور توسعه یابد و به روز شود که به شاهراه بین‌المللی دست یابیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی گفت: روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ پرواز صورت می‌گیرد و با یک سانحه که البته نباید رخ دهد نمی‌توان حکم به بی‌کفایت وزیر داد و استیضاح او را کلید زد. اما با توجه به شرایط جوی و دیگر عواملی که بر این حادثه تاثیر‌گذار بوده‌اند، می‌توان عامل انسانی را هم در این سانحه دخیل دانست که احتمالش بسیار زیاد است، اما باید منتظر ماند و دید که نتیجه بررسی‌ها و کارشناسی‌ها چه می‌شود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
ببینم توی حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو چند نفر جانشونو از دست دادند که حکم بی کفایتی شهردار دادند !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چه نماینده ای؟ در مورد مسکن مهر و مسکن اجتماعی که پنج سال طرح خیالی بیش نبوده چی میگی اقای نماینده؟
Iran, Islamic Republic of
همه فرمایش شما درست ولی این هواپیما بعلت گلابی برجام بعد از شش سال زمینگیر بودن به پرواز ابدی نائل شد رفیق
بهروز
Iran, Islamic Republic of
وکیل الدوله ها باعث پررو شدن وزرای بی کفایت شده اند و آبی از این مجلس برای مردم گرم نمیشه. به اینگونه نماینده باید گفت ما را به امید تو خیری نیست شر مرسان.
Iran, Islamic Republic of
آقای آخوندی یکی از پرکار ترین وزرا می باشند چراکه در این 5 سال دائما در ماموریت به سر میبرند !!!!!!!!!!!! البته ماموریتهایی همچون واژگونی اتبوسها ، سقوط هواپیماها ، برخورد قطارها و........
احمد
Iran, Islamic Republic of
بایک سانحه نمی توان ولی با 5 سال عمل نکردن به وظایف می توان
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
رییس هواپیمایی کره جنوبی برای 20 دقیقه تاخیر از مردم عذر خواهی و استعفا داد. برخی از موارد انقدر بزرگند که حتی یک موردش هم کافی است و حتی زیاد
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
...اما به نظر حقیر مشکل بر میگردد به کلیت این دولت....