جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴۰

ماجرای پستی که پسر ظریف به جای پدر گذاشت/ توییت‌های که ظریف با زمان خواب آمریکایی‌ها تنظیم می‌کند!

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 591256
رابطه من با رهبر معظم انقلاب مرید و مرادی است. رابطه همه کارگزاران ایران با رهبری اینچنین است، بنده وظیفه‌ای را از ابتدای آغاز به کارم تعریف کرده‌ام. سرکلاس‌ها نیز گفته‌ام به عنوان کارشناس، مقلد نیستید و به عنوان مجری، مجتهد نیستید.
ماجرای پستی که پسر ظریف به جای پدر گذاشت/ توییت‌های که ظریف با زمان خواب آمریکایی‌ها تنظیم می‌کند!
گروه سیاسی جهان نيوز: در شرایطی که بیش از دو سال از آغاز مرحله اجرایی شدن برجام می‌گذرد روزنامه جام‌جم گفت‌وگویی با وزیر خارجه کشورمان انجام داده و درباره مسائل و مشکلات پیش روی این توافق گفت‌وگو کرده است. البته گفت‌و‌گو با ظریف این فرصت را نیز فراهم آورده تا با توجه به افزایش فعالیت‌های وی در فضای مجازی به خصوص توییتر؛ در این باره هم از او سوال کنند. وزیر امورخارجه در ادامه گفت‌وگوی خود از رابطه مرید و مرادیش با رهبر انقلاب و همچنین از عدم سانسور خود در بیان نظرات کارشناسی‌اش نیز سخن گفته است.

به گزارش جهان نيوز، در ذیل گزیده ای از اظهارات وی را می خوانید:

*شاید در طول یک‌سال گذشته سنگین‌ترین هجمه‌ها علیه ایران از سوی آمریکا شکل گرفته است تا جایی که در طول عمر 30 ساله‌ای که از نزدیک موضوعات مربوط به آمریکا را دنبال می‌کنم هیچ زمانی به اندازه یک‌سال اخیر از سوی آمریکا هجمه علیه ایران صورت نگرفته بود.

*توافق هسته‌ای موجب به‌چالش کشیدن پروژه ایران‌هراسی شد که رژیم صهیونیستی به عنوان کنشگر اصلی این پروژه و به‌واسطه موضوع هسته‌ای درصدد ایجاد اجماع جهانی علیه ایران بود. اما برجام موجب شد اسرائیل احساس کند سرمایه‌گذاری درازمدتش به ناگاه در حال فروریختن است، به همین دلیل حجم تبلیغاتش را علیه برجام و ایران بشدت افزایش داد.

*شما اگر برجام را با دقت بخوانید براساس بدبینی متقابل نوشته شده است، چرا که اگر توافقی براساس خوشبینی نوشته شده باشد آنقدر حجیم نیست، در حالی که برجام به دلیل بی‌اعتمادی طرفین و وجود قیدهای متعدد در آن یکی از طولانی‌ترین توافقات سیاسی تاریخ است. در ضمن بعد از توافق هسته‌ای کمترین مصاحبه را داشتم، چرا که معتقدم باید بیشتر کار کنم تا مصاحبه، به دلیل این‌که حراست از منافع ایران کار سنگینی است.

*البته من همیشه بعید می‌دانستم دولت خانم کلینتون تشکیل شود. در آن مقطع برخلاف تصورات موجود، تحلیل شخصی من پیروزی کلینتون نبود، در جلساتی هم که در وزارت خارجه حضور داشتم پیش‌بینی من این بود که در مورد خانم کلینتون شرط‌بندی قطعی نداشته باشند.

*اعتقاد داریم آنچه مانع خروج آمریکا از برجام شده، علاقه این کشور به برجام نیست بلکه فرار از انزوای بین‌المللی است. آمریکا احساس می‌کند اگر بخواهد از برجام خارج شود در جامعه بین‌المللی منزوی می‌شود لذا تمام تلاشی که بخصوص در چند ماه گذشته و در حال حاضر با فشار و تمرکز بیشتری دنبال می‌کند، این است که بتواند این معضل را حل کند یعنی راهی بیابد که در صورت خروج، کمتر منزوی شود. تنها زمانی آمریکا، البته با فرض مقداری عقلانیت در سیاست خارجی، به این کار اقدام می‌کند که اطمینان حاصل کرده باشد بعد از خروجش می‌تواند این انزوا را جبران کند.

*همیشه گفته‌ایم برجام با فرض اختلاف در سایر حوزه‌ها شکل گرفته است. بنابراین اگر بخواهند برجام را به موضوعات دیگر مشروط کنند با اصل برجام نازسازگار است و اگر قرار بود همه مشکلات با برجام حل شود که دیگر نیازی به باقی ماندن تحریم‌های اولیه آمریکا نبود. ما حاضر نشدیم در حوزه‌های موردعلاقه آمریکا در قالب برجام مذاکره کنیم.

*رابطه من با رهبر معظم انقلاب مرید و مرادی است. رابطه همه کارگزاران ایران با رهبری اینچنین است، بنده وظیفه‌ای را از ابتدای آغاز به کارم تعریف کرده‌ام. سرکلاس‌ها نیز گفته‌ام به عنوان کارشناس، مقلد نیستید و به عنوان مجری، مجتهد نیستید. زمانی که به عنوان کارشناس دیدبانی می‌کنم عین چیزی را که می‌بینم، ارائه می‌کنم و هیچ وقت خود را سانسور نکرده‌ام. در دوران فعلی وزارتم که سعادت داشتم به صورت مستقیم با رهبری ارتباط داشته باشم به همان روش عمل کرده‌ام و ایشان نیز تاکید داشتند هر آنچه را می‌بینیم هر چند مطابق دیدگاهشان نباشد گزارش دهیم. هم ایشان و هم من تاکید داشتیم آنچه در نهایت اجرا می‌شود، سیاست نظام است که در حوزه سیاست خارجی سیاست کلی نظام را رهبری براساس قانون تعیین می‌کنند و ما هم ملتزم به قانون و نظارت ایشان هستیم. این موضوع ارتباط صادقانه‌ای را از طرف بنده ایجاد کرده و ایشان نیز ارتباط بزرگوارانه و سخاوتمندانه‌ای داشتندکه همیشه مورد تفقدشان بودم. البته خود را قابل این تفقد نمی‌دانم.

*از زمانی که نماینده ایران در مذاکرات بن برای افغانستان بودم، ارتباط بسیار نزدیکی با سردار سلیمانی داشتم و از همان زمان همین ارتباط بوده است، احترام بسیاری برای ایشان قائلم و برای سلامت سردار دعا می‌کنم.

*از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم، وزارت خارجه به دلیل وظایفش امکانات ویژه‌ای برای استفاده از اینترنت دارد. زمانی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود بعضی روزها در محیط مذاکره تلفن من مانند اتو داغ بود و سایر مذاکره‌کنندگان نیز مشکل مشابهی داشتند. این قبیل اتفاقات نشان‌دهنده این است که میزان تلاش برای تعرض به موضوعات داخلی ما زیاد است.

*تمام مطالب توییت و اینستاگرام را خودم انجام می‌دهم، البته مدت‌هاست از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنم اما در مقطعی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود، یکی دوبار در اوج مذاکرات که به فیس‌بوک دسترسی نداشتم از پسرم خواستم مطلبی را که البته خودم آماده کرده بودم در فیس‌بوک قرار دهد. برای توییت کردن زمان زیادی را البته نه به صورت مداوم صرف می‌کنم، به طور متوسط برای هر توییتی دو تا سه ساعت.

*از زمانی که شروع به نوشتن یک توییت می‌کنم تا تدوین و مشورت به طور میانگین سه ساعت طول می‌کشد. برخی اوقات وقتی می‌خواهم توییت کنم با توجه به اختلاف ساعتی که با برخی جاها داریم 15 یا 24 ساعت صبر می‌کنم تا طرف مقابل از خواب بیدار شود و آن را ببیند. مخاطب برخی توییت‌ها حرف‌های ترامپ است و باید در آمریکا دیده شود که بین 8 تا 11 ساعت با ایران اختلاف ساعت دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تنظیم اراده وزیر مملکت با ساعت خواب کد خدا....بدبختی را ببین به کجارسیدیم ....آره کله صبح هم ترامپ اولین کاری که می کنه توئیت ترا می خواند.!!!
Iran, Islamic Republic of
معجزه ای بالاتر از این نداریم که با وجود چنین دولتمردانی! که توئیت بازی راه حلشون برای مقابله با دشمنه ! دشمنان ما که به خون ما تشنه اند وتا محیط زیست ما ومذاکرات هسته ای و ......جاسوس میفرستند ،نتوانسته اند خدشه ای به کشور ما وارد کنند.
Iran, Islamic Republic of
آقای مرید، یعنی نتیجه نافرجام برجام شما و عبور از خطوط قرمز بخاطر حرف شنوی شما بوده.
Iran, Islamic Republic of
دروغ گو عین نجاست است.
اقای ظریف معنای مراد و مریدی را فهمیدیم ...یعنی رفیقت اگر نامه دشمن را باز نکرد تو برو باش قدم بزن
Iran, Islamic Republic of
طرف مقابل خواب نیست .
كامنت اول
Iran, Islamic Republic of
سخنراني 94/8/10 مقام معظم رهبري رجوع كنم:
"وزارت خارجه با توجه به اهداف و وظایف خود به‌خوبی فعال است و به‌خصوص در تجربه‌ی اخیر مذاکرات هسته‌ای، آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند... احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره‌کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته‌ای بود. ایشان، تدین را مهمترین نقطه‌ی قوت آقای ظریف خواندند و افزودند: بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم...رهبر انقلاب افزودند: در اجرای برجام نیز باید نکات مهم و مورد نظر را دنبال کنید که تحقق این موارد هم امکان‌پذیر است، همچنان‌که آقای رئیس‌جمهور نیز به بنده گفتند دستیابی به برخی از نتایج ابتدا باورپذیر نبود اما شما ایستادید و ما هم ایستادیم و ممکن شد."
Iran, Islamic Republic of
تعارف شاه عبدالعظیمی اومد نیامد داره.
كامنت دوم
Iran, Islamic Republic of
نکته‌ی دوّم، بنده هیئت مذاکره‌کننده را - همین دوستانی که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند - هم امین میدانم، هم غیور میدانم، هم شجاع میدانم، هم متدیّن میدانم؛ این را همه بدانند. اکثر حضّاری که اینجا تشریف دارید، از محتوای مذاکرات خبر ندارید؛ اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیّات مذاکرات و آنچه در مجالس میگذرد مطّلع بودید، به بخشی از آنچه بنده گفتم، حتماً اذعان میکردید. من البتّه علاوه‌ی بر اینها، بعضی از این دوستان را از نزدیک می‌شناسم، بعضی را از دور با سوابقشان می‌شناسم؛ اینها مردمانی هستند متدیّن و امین؛ اینها امینند؛ قصدشان این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش میکنند برای این کار. انصافاً غیرت ملّی هم دارند، شجاعت هم دارند، در مقابل یک تعداد کثیری از کسانی قرار میگیرند - که حالا نمیخواهم تعبیرِ متناسب واقعی را بکنم، چون گاهی تعبیرهایی هست که واقعاً شایسته‌ی آن تعبیرند امّا خب، مناسب نیست که ما به زبان بیاوریم - و انصافاً در مقابل آنها با شجاعت کامل، با دقّت کامل مواضع خودشان را بیان میکنند، دنبال میکنند و تعقیب میکنند.
كامنت سوم (ادامه كامنت دوم)
Iran, Islamic Republic of
نکته‌ی سوّم در مورد منتقدین محترم است. بنده با انتقاد مخالف نیستم، عیبی ندارد، انتقاد لازم است و کمک‌کننده است، منتها این را همه توجّه داشته باشند که انتقادکردن آسان‌تر از عمل‌کردن است. عیبهای طرف مقابل را در آن عرصه‌ای که قرار دارد، ما راحت می‌بینیم، درحالی‌که خطرات او، دشواری‌های او، نگرانی‌های او، مشکلات او را انسان نمی‌بیند. مثل این است که شما کنار یک استخری ایستاده‌اید، دارید تماشا میکنید؛ یک‌نفر هم رفته است روی ارتفاع، از ده‌متری میخواهد شیرجه بزند. خب، شیرجه میزند، شما که اینجا کنار استخر ایستاده‌اید، میگویید هان! این پایش خم شد، زانویش خم شد؛ این یک اشکال. بله، این اشکال است امّا شما زحمت بکشید از این دایو بروید بالا، سرِ آن ده‌متری به آب یک نگاهی بکنید، آن‌وقت قضاوت بکنید! انتقادکردن آسان است. [البتّه‌] این حرف من مانع از انتقاد نشود؛ انتقاد بکنید لکن توجّه داشته باشید که انتقادها با لحاظِ این معنا باشد که آن طرف مقابل بعضی از عیوبی را که ما در انتقادمان ذکر میکنیم ممکن است میدانند، [امّا] خب به این نتیجه رسیده‌اند یا ضرورتها آنها را به اینجا کشانده یا به هر دلیل دیگری. البتّه بنده نمیخواهم بگویم اینها معصومند؛ نه، معصوم نیستند؛ ممکن است انسان یک‌جاهایی در تشخیص، در عمل خطا هم بکند، امّا مهم این است که به امانت اینها و به دیانت اینها و به غیرت اینها و به شجاعت اینها ما اعتقاد داریم.
Iran, Islamic Republic of
شد یه خبر از ظریف بزارن وجنابتان این کامنت رو کپی پیست شده نزاری؟!
برای همه روشنه که ظریف چقدر خطوط قرمز رهبری رو در برجام رعایت کرده است !تو هم اگه فقط روی گرامافون نیستی ،برو سایت رهبری وخودت بخون .ما که خسته شدیم بس که جوابت رو دادیم.
Iran, Islamic Republic of
من تا زماني كه زنده باشم به نقل قولهايي فوق العاده رهبر معظم انقلاب ادامه خواهم داد تا اختلاف ادبيات رهبري با مدعيان پيروي از رهبري هر روز آشكارتر از روز قبل شود. مگر نه اينكه ظريف در امضاء برجام خطوط قرمز رهبري را رعايت نكرده است. پس چرا رهبر 4 ماه بعد امضاء برجام مي فرمايند: "در تجربه‌ی اخیر مذاکرات هسته‌ای، آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند" جواب بدهيد! نعوذبالله اين جمله يا راست است يا دروغ. جواب بدهيد! طفره نرويد! اين سخن مربوط به قبل از امضاء برجام نيست كه بگوييم در جريان مذاكرات ايشان خواسته اند حمايت كنند تا تيم مذاكره كننده تضعيف نشود. نخير آقا چهارماه بعد از امضاء است. حالا اين به كنار. يكسال بعد از برجام ميفرمايند: "من آنچه راجع به برجام عرض میکنم، مطلقاً ناظر به این برادران عزیز ما که در مذاکرات شرکت داشتند نیست؛ اینها کار خودشان را کردند، سعی خودشان را کردند، واقعاً جدّوجهد کردند. خب ما شاهد بودیم و میدیدیم؛ واقعاً سختی داشت و زحمت کشیدند به آنها من [اشکال نمیکنم‌]. از کارشان ان‌شاءالله خدای متعال راضی باشد، ما هم دعایشان کردیم و دعایشان میکنیم"
كامنت چهارم
Iran, Islamic Republic of
البتّه عرض كرديم، باز هم تكرار ميكنيم: با تلاشى كه دولت محترم و مسئولين كشور دارند انجام ميدهند، ما موافقيم. يك كارى است، يك تجربه‌اى است، احتمالاً يك اقدام مفيدى است؛ اين كار را انجام بدهند، اگر نتيجه گرفتند كه چه بهتر، امّا اگر نتيجه نگرفتند، معنايش اين باشد كه براى حلّ مشكلات كشور بايستى كشور روى پاى خودش بايستد.
حسین
Netherlands
" ...ما موافقیم... ". این ما کیست؟
"...یک تجربه ایست..."!! به علی گفت مادرش روزی که بترس و کنار حوض نرو... آزموده را آزمودن را خطاست. در تاریخ دشمن همیشه عهد شکنی شاید صد در صد بوده. فقط با بومیان آن سرزمین ( سرخپوستان) بیش از چهار صد و پنجاه عهد نامه را یک جانبه شکسته اند.
حالیا از دیگران عبرت نمی گیری مگیر عاقبت عبرت تو خواهی شد برای دیگران
"...اما اگر نتیجه نگرفتیم این باشد که برای حل مشکلات کشور بایستی روی پای خودش بایستد". !!!؟؟؟ چرا باید این استقلال همیشه اصل نباشد؟ چرا باید مومن در جای بخوابد که آب زیرش را بگیر؟
ان شاءالله نظرات رهبر در عمل و در تفکر و در نیت تعقیب شود. مثلا دلیلی ندارد که مسئول جمهوری اسلامی ایران آرایش صورتش شبیه سعودیها باشد!!!!!
گفتنی بسیار است و شرایط خرابتر از آنستکه تصور می شود.
یا حق و فقط حق
كامنت پنجم
Iran, Islamic Republic of
خب از این قضیّه بگذریم چون چیزی به غروب نمانده؛ مسئله‌ی برجام. برجام موافقانی دارد و مخالفانی؛ به نظر من، هم موافقان و هم مخالفان، هر دو در بیان نظرات خودشان مبالغه میکنند؛ اغراق‌گویی میکنند؛ هم موافقانی که از برجام تمجید میکنند سخنانشان اغراق‌گونه است، هم مخالفانی که انتقاد میکنند مبالغه میکنند و گاهی اغراق میکنند. به نظر من هیچ‌کدام جا ندارد. بله، برجام یک نقاط مثبتی دارد، یک نقاط منفی‌ای دارد؛ یک محسّناتی دارد، یک معایبی دارد؛ محسّناتش همان چیزهایی است که ما را وادار کرد و ترغیب کرد که به این مذاکرات رو بیاوریم؛ البتّه میدانید این مذاکرات قبل از شروع دولت یازدهم آغاز شد که به‌خاطر همین مُرغِّبات بود.. شروع شد این مذاکرات؛ بعد هم که خب، زمان دولت جناب آقای روحانی طبعاً گسترش بیشتری و فعّالیّت بیشتری پیدا کرد؛ محسّنات اینها است. معایب چیست؟ معایب همان چیزی است که همیشه از آن بیمناک بودیم و تکرار میکردیم و میگفتیم؛ میگفتیم: آقا، اینها بدعهدند، بدذاتند، دبّه‌دربیار هستند، زیر قولشان میزنند، عمل نمیکنند؛ معایب هم اینها است... من آنچه راجع به برجام عرض میکنم، مطلقاً ناظر به این برادران عزیز ما که در مذاکرات شرکت داشتند نیست؛ اینها کار خودشان را کردند، سعی خودشان را کردند، واقعاً جدّوجهد کردند. خب ما شاهد بودیم و میدیدیم؛ رفتند، ماندند.. خب، سختی داشت، واقعاً سختی داشت و زحمت کشیدند به آنها من [اشکال نمیکنم‌]. از کارشان ان‌شاءالله خدای متعال راضی باشد، ما هم دعایشان کردیم و دعایشان میکنیم؛ نگاه من به طرف مقابل است؛ به آن کسانی است که طرف مذاکره‌ی ما بودند.
کاربر گرامی .با تشکر . خواهشمند است منبعد نظریات خود را کوتاه و موجز و در کامنت های جداگانه ارسال فرمایید . جهان نیوز
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
مرید و مرادی جناب؟
کاش شاگرد و استادی بود و به تذکراتش گوش میدادید تا کشور خسارت نمیدید از برجام یکطرفه!
بله شاگرد واستادی - آفرین - (صم بکم عمی فهم لا یرجعون )
Iran, Islamic Republic of
زمانی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود بعضی روزها در محیط مذاکره تلفن من مانند اتو داغ بود و سایر مذاکره‌کنندگان نیز مشکل مشابهی داشتند. این قبیل اتفاقات نشان‌دهنده این است که میزان تلاش برای تعرض به موضوعات داخلی ما زیاد است...........
وقتی جاسوس لحظه به لحظه وپابه پا همراه شما بودند ،چه حاجت به زدن رد موبایلتون ؟!
در ضمن توئیت کردنهاتون چه دردی از مردم دوا کرد آقای وزیر؟!
Iran, Islamic Republic of
، چرا که اگر توافقی براساس خوشبینی نوشته شده باشد آنقدر حجیم نیست، در حالی که برجام به دلیل بی‌اعتمادی طرفین و وجود قیدهای متعدد در آن یکی از طولانی‌ترین توافقات سیاسی تاریخ است............
فعلا که قیدهای متعددش دامن ما رو گرفته ودست ما رو در غل وزنجیر برده وکدخداتون جلوی مراودات بانکی رو گرفته که در حالیکه پز میدین نفت دوبرابر میفروشید ،ارز وارد نمیشه وداره همینطوری گرون تر میشه.
Iran, Islamic Republic of
آلزایمر نداریم که :"""امضای جان کری ،تضمین است ! "" رو کیا گفتند.
Iran, Islamic Republic of
حالا که گند بر جام درآمده شده مرید آقا
حالا که داعش به فنا رفته شده رفیق سردار
آیا شما ها نبودین که به سردار و مدافعان حرم فحش میدادین
آیا شماها نبودین که از خطوط قرمز رهبری عبور کردین
حالا می خواهین گند کاری ها خودتان را له اسم دیگران بنویسید و پست این حرف ها قایم شوید
Iran, Islamic Republic of
با وجود چنینی مریدانی ،دشمن لازم نیست کاری بر علیه مراد بکنه ! خود مریده...............
با کری قدم زدن و مرید رهبر بودن با امریکا خندیدن و رفاقت با سردار ؟؟؟ قابل فهم نیست اقای دکتر ظریف وابستگی با مقاومت نمی سازه مریدی که مراد را نمی فهمد فکر مراد را نمی خونه مگر مرادت نگفت من به مذاکره با امریکا خوش بین نیستم نتیجه خوش بین نبودن مرادت رو هم فهمیدی
Iran, Islamic Republic of
سردار بزرگ ما که خداوند حفظش کند ،چنان دشمن شناس است که نامه کدخدا رو نخونده ،برمیگردونه وجناب ظریف با دشمن توی خیابونها پرسه میزنه وگل میگه وگل میشنفه.صحنه خلوت دونفری با جان کری در حیاط هتل کوبورگ دور میز قهوه خوری ،واقعا ما رو شرمنده امام عزیزمان وشهدامون کرد.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه مریدی!!! که مرادش گفت «من به آمریکا اعتماد ندارم؛ اینها قابل اعتماد نیستند» واین مرید رفت و مذاکره کرد و توافق به هر قیمتی رو امضا کرد و بعضی از شروط 9 گانه مراد را در اجرای برجام شوم رعایت نکرد و گفت کری تضمین داده وامضا کرده و ............
Iran, Islamic Republic of
مریدی که میگفت ::: هــــــــــــــــر توافقی،بهتر از عدم توافقـــــــــــــــه::::
United States
روزي ٣ ساعععععععت براي يك توييت؟
اونهم براي افكار عمومي آمريكا كه زير فشار سنگين تبليغاتي مملكتشون اصلا اين چيزا به گوششون هم نميخوره كه تره هم براش خرد كنند!
اوقات ديگشون رو ميشه بفرمايند چيكار ميكنند؟
فهميديم چرا هر اتفاق مهمي مخصوصا در منطقه مهم ما ميافته از ايشون خبري نيست!
گوشي تلفنشون رو ايشون عوض كردند بالاخره؟
Iran, Islamic Republic of
فیلتر شکن برای شما حلال برای بقیه حرام و مستحق عقوبت..
بجای صرف وقت واسه توییت صرف کشور و.. میکردی الان پیشرفت کرده بودی
Iran, Islamic Republic of
من برجام را خوانده ام! روزی نیست که حداقل ده ها بار ...لعن و نفرین نکنم! چا ...هیچ انسان منصفی را نمی شناسم که برجام را خوانده باشد و هیچ نکته مثبتی به نفع ایران از آن استخراج کرده باشد... البته در بعضی از بندها ظاهراً نیم نگاهی به حقوق ایران شده است ؛ ولی در بندهای دیگر آن حقوق نقض شده و هیچ راهکار اجرایی عاقلانه ای برای تخلفات و نقض عهد آمریکا بیان نشده است.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
جالبه که اینقدر درگیر برجامی هستیم که هیچ چراغی از این مملکت رو روشن نکرد من به تلاش های اقای ظریف احترام میگذارم چرا که ایشون از وقت و زندگی خود در این مدت زده و پیگیر این امور بودند
جالبتر از اون جناب ظریف باید بجای مذاکره با کری و .... با عوامل داخلی مذاکره کنند چراکه تعداد اندکی از مسولان از امریکا و اسرائیل بدتر هستند و جلو چرخ مملکت سنگ می اندازند
Iran, Islamic Republic of
وقت وزندگیش رو زده وحقوق و حق ماموریت ومدال وسکه طلا به جاش گرفته ،مجانی که نرفته! ایکاش ده برابر اینها رو میگرفت ولی توی خونه اش بود ،خیلی بیشتر کشور نفع میبرد.
داود
Iran, Islamic Republic of
سلام به دوستان عزیزانی که برا هر مطلبی پیام میگذارید نمیدانم واقعا اهل فن هستید یا میخواهید فقط حرف بزنید یه جورایی عقده خالی کنید از شما عزیزان میپرسم اگر ظریف بدهستش اربابش امریکا هستش چرا با این همه دستگاههای امنیتی نظارتی در راس کار هستش چرا کسی را که نمیشناسید تهمت میزنید مگر شما مسلمان نیستید مگر دین ندارید مگر نماز نمیخوانید به خدا تهمت به دیگران هر چقدر هم که نماز بخوانید روضه بگیرید گناه میکنید صد در صد خدا هم ازتون راضی نیستش با تشکر
Iran, Islamic Republic of
چرت نگو داود جان
Iran, Islamic Republic of
من از اول مذاکرات سایتهای موافق ومخالف ونظرات موافق ومخالف برجام وپاسخهای مذاکره کنندگان رو با دقت دنبال کردم وچیزی که دیدم ،اعتماد مطلق به کدخدا و بی اعتنائی واهانت به هموطنان دگر اندیش در مورد وادادن به کدخدا بود که از طرف صد تا ذیل برجامیان صادر میشد.اخرشم روحانی بعد از دوسال بالاتر از حرف مخالفان برجام رو زد ورسما گفت """فقط دیوانه ها با امریکا مذاکره میکنند""
تهمت درجائی است که چیزی که نیست رو به طرف نسبت بدی.الان که دیگه تشت رسوائی برجام اونقدر زمین زده شده که سیف رسما گفت "دستاورد ما =تقریبا هیـــــــــــــــچ بوده است.
از طرفی تو خودت داری به دگراندیشان تهمت عقده گشائی میزنی ؟نماز وروضه خودت در چه مرحله ای از قبولی قرار میگیره؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
دستگاه امنیتی...تا جاسوس از توی مذاکره کنندگان کشف کردند! توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
Iran, Islamic Republic of
چه مریدی؟!
چه برنامه اقدام مشترکی؟!
چه یوز ایرانی ایی؟!
از امیر کبیر که بهتر بود!
Iran, Islamic Republic of
بیچاره امیرکبیر
Iran, Islamic Republic of
ایشون باید وزیر ارتباطات میشد چون توئیت باز واردیه
Iran, Islamic Republic of
این روال از زمان خاتمیِ جدکمرزده شروع شد. اولین مصاحبه‌اش را با بیوطنی مثل امانپور ساعت ۶ صبح انجام داد تا کدخدایان آمریکا شامگاهان شهید آبراهام لینکلن را بشنوند و به داشتن مریدانی وقتشناس و پابرجا خوش باشند.
Netherlands
...