شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
رهبر حزب حاکم لهستان:

از لایحه "هولوکاست" سوءتعبیر شده است

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 588359
رهبر حزب حاکم لهستان تاکید کرد، رئیس‌جمهور باید لایحه جنجالی سه سال حبس یا جریمه نقدی برای افرادی که کمپ‌های مرگ آلمان نازی را "کمپ‌های مرگ لهستان" خطاب می‌کنند یا لهستان را به همدستی در جنایت‌های رایش سوم متهم می‌کنند، تایید کند.
از لایحه "هولوکاست" سوءتعبیر شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم "قانون و عدالت" لهستان گفت: از این لایحه که باعث اختلاف و مناقشه با اسرائیل شده سوءتعبیر شده است.

این لایحه برای هرکس که لهستانی‌ها را در جنایات آلمان نازی در لهستان در زمان جنگ جهانی دوم مقصر بداند جریمه نقدی و یا سه سال حبس تعیین می‌کند. حدود شش میلیون شهروند لهستانی که نیمی از آنها یهودی بودند در زمان اشغال نازی‌ها در کمپ‌های مرگ، گتوها(از نظر تاریخی در اروپا به محله‌هایی که اقلیت یهودی در آن ساکن بودند گفته می‌شد)، زندان‌ها و دیگر مکان‌ها کشته شدند.

اگرچه این لایحه، فعالیت‌های تحقیقی و هنری را در رابطه با هولوکاست استثنا می‌داند اما اسرائیل و آمریکا تاکید دارند که این قانون پیشنهادی نقض آزادی بیان درباره هولوکاست است.کاچینسکی گفت: این لایحه به طور کاملا نادرست و غلطی تفسیر و تعبیر شده است. این لایحه افرادی را که لهستانی‌ها را به عنوان یک ملت متهم می‌کنند، مجازات می‌کند نه افرادی را که می‌گویند جایی در روستایی و در نقطه‌ای از لهستان یک خانواده یهودی و یا یک فرد یهودی به قتل رسیده است. من این اظهارات را با شرم، تاسف و درد ابراز می‌کنم اما چنین چیزهایی اتفاق افتاده و ما هرگز آن را انکار نکرده‌ایم.

آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان سه هفته فرصت دارد که این لایحه را امضا کرده و آن را به قانون تبدیل کند و به پارلمان بازگرداند و یا آن را به دادگاه قانون اساسی بفرستد که در آنجا مطابقتش با قانون اساسی بررسی شود. دودا در تمامی اظهاراتی که در رابطه با این لایحه مطرح کرده حمایت خود از آن را ابراز داشته است.

در همین حال زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان گفت، لهستان می‌تواند برای محکوم کردن تحریف تاریخ از جمله اشاره به کمپ‌های نازی در لهستان اشغال شده به عنوان کمپ‌های مرگ لهستان به برلین تکیه کند.گابریل گفت: این قتل عام سازمان‌دهی شده توسط کشور ما صورت گرفته نه هیچ کشور دیگری. شرکای فردی در این کشتار جمعی هیچ تاثیری نداشتند.وی همچنین در دفاع از آزادی بیان برای شاهدان هولوکاست گفت: شاهدان هولوکاست باید به طور کامل آزادی بیان داشته باشند چراکه این مساله برای ارزیابی کامل تاریخ که می‌تواند باعث برقراری سازش شود، لازم است.
 
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *