دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

دولت رقیب بخش خصوصی شده است!

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 587782
کارآفرین نمونه کشور گفت: چرا کشور ژاپن که به عنوان یک الگوی موفق شناخته می‌شود، با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر کارمند دارد و ما با حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت بین ۳/۵ تا ۴ میلیون نفر کارمند دولتی داریم؟
دولت رقیب بخش خصوصی شده است!
به گزارش جهان نيوز، یعقوب زاده درباره نقش دولت در تولید ملی گفت: چرا کشور ژاپن که به عنوان یک الگوی موفق شناخته می‌شود،  با 120 میلیون نفر جمعیت حدود 300 هزار نفر کارمند دارد و ما با حدود 80 میلیون نفر جمعیت بین 3/5 تا 4 میلیون نفر کارمند دولتی داریم. دولت‌ها در دنیا سیاست‌گذارند؛ نه تولید کننده هستند و نه مصرف کننده‌اند.
 
کارآفرین نمونه کشور در ادامه افزود: دولت ما بعضی مواقع مصرف کننده و در خیلی موارد تولید کننده است. آنجا که مصرف کننده است مثل وزارت بهداشت برخورد متفاوتی نسبت به صنعت خودرو دارد که تولید کننده است. رفتار غیرمنطقی دولت، بخشی از موانع اقتصاد، تولید و صادرات کشور است که به چشم می‌خورد.
 
مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت تصریح کرد: اگر یک محصول ایرانی به کیفیت عالی و سهم خوبی از صادرات برسد و شرکت دولتی بخواهد رقابت ناسالم را با آن شروع کند، هیچ مانعی برای آن وجود ندارد. هنوز دولت مردان برای بازدید از شرکت‌های خصوصی مشکل دارند و اگر کسی برای بازدید و افتتاح کارخانه بخش خصوصی برود باید به مدیران بالادستی جواب پس بدهد. مشخص نیست دولتی‌ها چه زمانی می‌خواهند دست از افتتاح کارخانه‌های دولتی بردارند.
 
لزوم حمایت دولت برای کاهش ریسک سرمایه گذاری
 
یعقوب‌زاده درباره ریسک سرمایه‌ گذاری در بخش خصوصی گفت: کارخانه، تولید، صادرات یک تجارت همراه با ریسک است. دولت‌ها پشتیبان بخش خصوصی هستند تا ریسک سرمایه‌گذاری را کم کنند. تصمیم با کارآفرین‌های بخش خصوصی است که در چه زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کند. دولت باید بسته‌های حمایتی از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی را سازماندهی و شفاف کند. شرکت‌های خصوصی بزرگ و قدرتمند هستند که نبض اقتصاد دنیا را در دست دارند و با هم در دنیا رقابت می‌کنند. وقتی شما هیوندای را با ایران خودرو مقایسه می‌کنید عمق فاجعه در حمایت از تولید را می‌بینید.
 
مدیرعامل پویندگان راه سعادت در پایان گفت: نوع حمایت از تولید ملی در تجهیزات پزشکی به طور ویژه مانیتورینگ علائم حیاتی جایی معنا دارد که در شرایط مساوی با دستگاه خارجی یا حتی سطح پایین‌تر از دستگاه خارجی، دستگاه ایرانی خریداری شود. متاسفانه دید وزارت بهداشت این نیست. در شرایطی از تولید کننده حمایت می‌کند که صادرات داشته باشد، قیمت نصف قیمت کالای مشابه خارجی باشد و خدمات پس از فروشش هم مناسب باشد و کیفیت تجهیز هم عالی باشد.
 
منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *