جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

دستبرد هالیوودی به طلافروشی +عکس

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 586879
دزدان شامگاه شنبه با اطلاع از این‌که صاحب مغازه تهران است، اقدام به برش زیر گاوصندوق با دستگاه هوابرش کرده و حدود 10 کیلو طلا را سرقت کرده بودند.
دستبرد هالیوودی به طلافروشی +عکس
به گزارش جهان نيوز ، دزدان طلافروشی با طرح و اجرای نقشه ای هالیوودی گاوصندوق یک طلافروشی را در تبریز خالی کردند. سارقان با حفر تونل خود را به زیرگاوصندوق رسانده بودند:

صبح دیروز فروشنده مغازه طلافروشی در خیابان مارالان تبریز وقتی وارد مغازه شد با موضوع مشکوکی رو به رو نشد. او مثل هر روز سراغ گاوصندوق رفت تا طلاها را در ویترین بچیند. وقتی در گاوصندوق بزرگ مغازه را باز کرد در کمال ناباوری متوجه سوراخی در کف گاوصندوق و مغازه شد که از طریق آن، 10 کیلو طلا از گاوصندوق سرقت شده بود.
تونلی که دزدان در زیر گاوصندوق طلافروشی حفر کرده بودند

با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از ماموران پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات برای کشف راز قتل را آغاز کردند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور درباره جزئیات این سرقت گفت: دزدان در این سرقت خیلی حرفه ای و با نقشه ای هالیوودی عمل کردند. بررسی های اولیه نشان می دهد، در فاصله 10 متری مغازه یک کانال وجود دارد که دزدان، حفر تونل را از آنجا آغاز و از دو ماه قبل نقشه را اجرا کرده‌اند.

محمد کشتی آرای افزود: در این دو ماه طوری عمل کرده بودند که حتی اهالی هم به آنها مشکوک نشده بودند. دزدان همچنین از وضعیت امنیتی مغازه اطلاع داشتند و می‌دانستند اگر شب وارد مغازه شوند، دزدگیر و دوربین‌ها فعال می شوند. به همین خاطر به‌گونه‌ای تونل را حفر کرده بودند که انتهای آن به زیر گاوصندوق ختم شود.
دزدان شامگاه شنبه با اطلاع از این‌که صاحب مغازه تهران است، اقدام به برش زیر گاوصندوق با دستگاه هوابرش کرده و حدود 10 کیلو طلا را سرقت کرده بودند.

منبع: جام جم آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت
Iran, Islamic Republic of
پلیس اماکن در یکی از دستورالعملهاش، غیر از دوربین و آلارم میگه طلافروشیها باید دیوارهاشون از بتن مسلح باشه و گاوصندوق قابل قبول هم داشته باشند، حالا این مسئله را کنار میذاریم که در باب اجرای دستور العمل دیوار بتنی، طلا فروشیها فقط برای گرفتن این مجوز یه ماسه سیمان درست میکنن و حداکثر روی یه مش ضعیف میل گرد میکشن که هم از اندازه مغازشون کم نشه و هم اگر بازرس از اماکن اومد، تائید کنه که به دستور العمل عمل کردن ولی اصل قصه بر میگرده به گاوصندوق قابل قبول، چون در اماکنی مثل طلافروشیها، اصلا الزام به ساخت دیوار بتنی یک غلط مصطلح هستش که 40 ساله تکرار شده در حالیکه چون هدف سارقین طلافروشیها و اماکن مشابه در نهایت نفوذ به گاوصندوقهاست، پس تنها دستور العملی که پلیس اماکن برای پیشگیری از سرقت باید اجباری و الزام آور کنه اینه که به جای اینکه دستورالعملش گاوصندوق قابل قبول باشه، تغییرش بده به گاوصندوقهایی که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشند که فقط در این صورت هست که تولید کنندگان گاوصندوق مجبور خواهند شد برای فروش کمدهای فعلیشون که به اسم گاوصندوق میفروشند، کیفیت تولیدات خودشون را به نحوی ارتقا بدن که اطمینان داشته باشند سارقین امکان نفوذ به گاوصندوقها را نخواهند داشت که بتونن ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت صادر کنند و در غیر این صورت، در واقع دارن کمد آهنی میفروشند و نه گاوصندوق