شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

خاطرات شیرزن کرمانشاهی برگزیده شد

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 584956
برگزیدگان هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در گروه‌های بیست و سه‌گانه معرفی شدند.
خاطرات شیرزن کرمانشاهی برگزیده شد
به گزارش جهان نيوز، آیین اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس عصر امروز برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.
 
گروه‌های بیست و سه گانه داوری در جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس آثار برگزیده تقدیری و تقدیر ویژه هر بخش را معرفی کردند.
 
در گروه آثار «مرجع و کلیات» کتاب «راهنمای شهدای دزفول» اثر منوچهر محمدی‌پور از انتشارات نیلوفران مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و همچنین از ناشر کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان گلستان» که انتشارات شاهد آن را منتشر کرده بود، تقدیر شد.
 
کتاب «اطلس خوزستان در جنگ ایران و عراق» اثر ابوالقاسم حبیبی که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه آن را منتشر کرده مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین کتاب «سپاه در گذر انقلاب» اثر محمدقاسم فروغی جهرمی که اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه آن را منتشر کرده بود مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.
 
*تقدیر ویژه از مجید قیصری
 
در گروه «داستان بزرگسال» هیأت داوران مجموعه داستان «نگهبان تاریکی» اثر مجید قیصری را مورد تقدیر ویژه قرار داد و از مجموعه داستان «بحران عروسکی» اثر مهدی نورمحمدزاده و از رمان «سی‌مرد و سیمرغ» اثر اکبر صحرایی تقدیر به عمل آورد.
 
همچنین رمان‌ «دختر لوتی» اثر شهریار عباسی مورد تقدیر قرار گرفت و رمان «لم‌یزرع» در بخش بیداری و مقاومت اسلامی (جنبی) و از «خردل، خر است» اثر مهدی نورمحمدزاده در بخش داستانک تقدیر شد.
 
همچنین در بخش کردستان (جنبی) اثر «توتستان» متعلق به قاسمعلی فراست و کتاب «زنبق‌های عاشق» اثر منیر سادات موسوی در بخش زنان (جنبی) مورد تقدیر داوران گروه داستان قرار گرفتند.
 
*حمید داودآبادی برای «عقل درخشان» تقدیر شد
 
در گروه «بین‌الملل» کتاب «عقل درخشان» اثر حمید داودآبادی و کتاب «داعش، افکار و تشیکلات» اثر عبدالحمید شریفات مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
در گروه «پژوهش فرهنگی» کتاب «اثر نشان» به قلم علیرضا کمری مورد تقدیر قرار گرفت و از ناشران کتاب‌های «بسیجی شهید به مثابه انسان آرمانی ایرانی» و مجموعه مقالات «تاریخ شناسی ایثار و شهادت» تقدیر به عمل آمد.
 
*غلامرضا کافی برگزیده شد احمد شاکری تقدیر
 
در گروه «پژوهش ادبی» کتاب «پژوهش‌نامه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» اثر غلامرضا کافی به عنوان اثر برگزیده شناخته شد. همچنین کتاب «جستاری در اصطلاح‌شناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس» به قلم احمد شاکری مورد تقدیر قرار گرفت.
 
در گروه «پژوهش نظامی سیاسی»، کتاب «دیپلماسی ایران و قطعنامه 598» اثر ایرج همتی و داود صفایی مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و کتاب‌های «جنگ ایران و عراق»‌ و‌ نظریه جنگ عادلانه» و «اهواز در هشت سال دفاع مقدس» تقدیر شدند.
 
همچنین کتاب «روزشمار جنگ ایران و عراق» در بخش مستند مورد تقدیر قرار گرفت و از پژوهشگران سفر کرده حوزه دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.
 
*تقدیر ویژه از کتاب خاطرات محسن رضایی
 
در گروه «تاریخ شفاهی» کتاب «راه» تاریخ شفاهی دکتر محسن رضایی در این بخش به عنوان اثر تقدیر ویژه معرفی شد. همچنین کتاب‌های «آقای دکتر» و «شهروند آسمانی» مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
در گروه «ترجمه»، کتاب «یرحل‌المقیمون و انت باق» نویسنده‌اش مورد تقدیر قرار گرفت و از مترجمین کتاب‌های «زخم داود» و «جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرماندهان صدام» تقدیر شد.
 
همچنین از مترجم کتاب «در کمین گل سرخ» در بخش زندگینامه برگردان از فارسی به انگلیسی (جنبی) تقدیر شد.
 
در گروه «توطئه‌های داخلی» از کتاب «مقاومت مردمی حماسه آمل» به صورت ویژه تقدیر شد و از کتاب‌های «شهدای جنگل»، «حماسه آمل» و «قنات تا قنوت» تقدیر شد.
 
*خاطرات شیرزن کرمانشاهی برگزیده شد
 
در گروه «کتاب‌های خاطره» کتاب «فرنگیس» اثر مهناز فتاحی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و از کتاب «شماره پنج» تقدیر ویژه به عمل آمد.
 
همچنین کتاب‌های «آب هرگز نمی‌میرد»، «زندان موصول»، «عصرهای کریسکان» و «رانده شدگان» مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
در گروه «داستان کودک و نوجوان»، «رمان عشق و رنج و بلوط» مورد تقدیر قرار گرفت.
 
در گروه «زندگی‌نامه داستانی» کتاب «خط مقدم»‌ مورد تقدیر ویژه داوران این گروه قرار گرفت.
 
در گروه «شعر کودک و نوجوان»، از کتاب‌های «جنگ‌ سال‌ها است که تمام نشده» و «شکوفه‌های انار» تقدیر به عمل آمد.
 
در گروه «شعر و نثر ادبی» از کتاب‌های «یول یورغونی»، «شناسنامه مشترک» و «دست‌خون» تقدیر به عمل آمد.
 
در گروه «مدیریت هنری کتاب»، کتاب‌های «دکتر بدو»، «خداوند اشرف از ظهور تا سقوط»‌، «حاج همت»‌ و «آبشار بی‌قرار» تقدیر به عمل آمد.
 
*درخشش خاطرات شهید حبیب‌غنی‌پور
 
در گروه «مستند»، کتاب‌‌ «قلمی به رنگ خاک‌» اثر گلعلی بابایی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین از کتاب‌های «شهیدان همبستگی» و «به روایت همت» به طور ویژه تقدیر شد.
 
در این گروه از کتاب‌های «سرگذشت افلاکیان»، «اسوه‌های صبر و ایثار»، «بربال پرستو‌ها»، «سفرهای غریبانه»، «عملیات فریب»، «فریاد آزادی»، «شکسته بال»، «بی‌قرار»، «حماسه‌های نامداران گمنام» و «گزیده موضوعی وصیت‌نامه شهدا»‌ تقدیر شد.
 
از انتشارات «صهبا» به خاطر کتاب «مسیح در شب قدر» و از انتشارات سپاه انصارالرضا به خاطر کتاب «گرای 178درجه» تقدیر به عمل آمد.
 
*تقدیر ویژه از کتاب دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب
 
در گروه «هنرهای تجسمی» از کتاب‌های «شوق وصال» اثر سید یحیی صفوی و «قاب شیدایی»‌ اثر سعید حاجی‌خانی تقدیر ویژه به عمل آمد و از کتاب «مجموعه عکاسان جنگ»‌ اثر علی فریدونی تقدیر شد.
 
در بخش «هنر نمایشی» از کتاب «فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس» تقدیر ویژه به عمل آمد و از کتاب‌های «من اسیر زنده‌ام»، «پ مثل پرنده»، «سینمای دفاع مقدس نگاهی از برون»، «کتاب‌شناخت تئاتر مقاومت» و «آزاده مثل آزاده» تقدیر به عمل آمد.
 
در گروه «نشر» هیأت داوران این گروه، در بخش خصوصی انتشارات «دارخوین» را به عنوان ناشر برتر در سطح شهرستان و انتشارات نیلوفران را به عنوان ناشر برتر در سطح تهران معرفی کردند. همچنین در بخش غیرخصوصی انتشارات «ستارگان درخشان» در سطح شهرستان‌ها و انتشارات «سوره مهر» در سطح تهران را به عنوان ناشران برتر معرفی کردند.
 
بر اساس این گزارش در این مراسم از خبرنگاران فعال حوزه دفاع مقدس، مروجان کتاب دفاع مقدس، کتابداران فعال در حوزه دفاع مقدس، کتابخانه و کتابفروش پویا در امر دفاع مقدس و ... نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *