چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

تدوین دو طرح دو فوریتی در حوزه اشتغال

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 584361
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه دو طرح دوفوریتی در حوزه تولید و اشتغال و ایجاد خط اعتباری برای تأمین منابع مالی طرح‌های وزارتخانه نفت و نیرو خبر داد.
تدوین دو طرح دو فوریتی در حوزه اشتغال
به گزارش جهان نيوز، فریدون حسنوند  با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس از مدت‌ها قبل به دنبال این بود که یک طرح دو فوریتی در حوزه تولید و اشتغال در حوزه مسئولیت‌های کمیسیون تهیه کند، گفت: مقام معظم رهبری سال 96 را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند اما امروز بیشتر طرح‌ها و لوایح هیچ دردی از کشور دوا نمی‌کند و نشان از روزمرگی مجلس و دولت دارد که عزم و اراده‌ای برای حل مشکلات به ویژه در حوزه تولید و اشتغال وجود ندارد.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه مسئولان به اقتصاد مقاومتی نیست، افزود: این موضوع یکی از ضعف‌های بزرگ دولت و مجلس است لذا کمیسیون انرژی به دنبال این است که یک طرح دو فوریتی جهت تولید و به ویژه افزایش فرصت‌های شغل در دو وزارت نیرو و نفت و مجموعه‌های وابسته، صنایع بالادستی و پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی و وزارت نیرو داشته باشد.

حسنوند بیان داشت: لذا این طرح تا پایان سال به صورت دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود تا شاید زمینه و روزنه‌ای شود که سایر طرح‌های مهم در راستای اجرا و تأمین نظر مقام معظم رهبری به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح دو فوریتی دیگر توسط کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: این طرح با عنوان تأمین پشتوانه و منابع مالی برای طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی کشور مطرح است که نمایندگان کمیسیون به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و اساتید دانشگاه‌ها جلسه‌ای برگزار کرده‌اند و طرحی تحت عنوان 'خط اعتباری برای تأمین منابع مالی' را به صورت دوفوریتی تهیه می‌کنند.

حسنوند اضافه کرد: صاحبنظران نیز اصل این طرح را ضروری می‌دانند لذا در روزهای آینده جلسه‌ای با صاحبنظران در حوزه‌های اقتصادی، بودجه‌ای، مالی و پروژه‌ها در کمیسیون انرژی برگزار می‌شود تا بتوانیم این طرح دو فوریتی را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طرح نخست نگاه کمیسیون به تولید و اشتغال است و در طرح دوم به تأمین منابع مالی که عمده این موضوعات داخلی است و هیچ کدام از این دو طرح نگاهش به بیرون از کشور نیست و هر دو طرح بومی، در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است.

منبع:اقتصاد نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *