جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
جمالی:

مجلس پیگیر حقوق جانباختگان است

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 584074
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: قطعاً اگر قصوری در ماجرای سانچی صورت گرفته باشد ازحقوق جمهوری اسلامی نخواهیم گذشت.
مجلس پیگیر حقوق جانباختگان است
به گزارش جهان نيوز، محمد جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حادثه ناگوار آتش سوزی و سقوط نفت کش سانچی اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی از ابتدای این حادثه ناگوار اقدامات خاص خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: آقای ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت و آقای برومندی به عنوان نایب رئیس کمیسیون امنیت از سوی مجلس نمایندگان ایران برای پیگیری این حادثه شدند و بر اقدامات دولت چین و سایر دولت‌ها نظارت کرده اند.

جمالی تصریح کرد: گزارشات اولیه حاکی از این است که نفت کش ایرانی کاملا در رابطه با قوانین رعایت اصول را داشته و براساس اطلاعاتی که داریم بی مبالاتی کشتی و سرعت بالای آن منجر به سوراخ شدن بدنه فولادی دو متری سانچی شده بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل محموله‌ای که نفت کش ایرانی داشته از جمله میعانات گازی قابل اشتعال و پخش شدن گاز‌های سمی اجازه ورود نیرو‌های امدادی به داخل نفت کش داده نمی‌شد.

جمالی یادآور شد: در عین حال برخی مسائل در این باره وجود دارد که ان شالله در جلساتی که پیرامون این موضوع در کمیسیون امنیت ملی تشکیل می‌شود به گزارشات شفافی خواهیم رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همان طور که رئیس جمهور دستور پیگیری این موضوع را به یک تیم تحقیقاتی داده بود قطعا اگر قصوری در این زمینه  صورت گرفته باشد ازحقوق جمهوری اسلامی نخواهیم گذشت و به خانواده‌های این عزیزان قول می‌دهیم که پیگیر حق و حقوق آن‌ها خواهیم بود.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *