پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

صنايع دستي ايران در جهان بازار بکري دارد

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 584069
رئيس انجمن صادر کنندگان صنايع دستي گفت: مشابه صنايع دستي ايران در دنيا بسيار کم است و از اين رو براي صنايع دستي ايران يک بازار بکر در دنيا وجود دارد.
صنايع دستي ايران در جهان بازار بکري دارد
به گزارش جهان نيوز، مجيد رضا حريري افزود: بيش از 99 درصد از صنايع دستي کشورمان حاصل فناوري، مواد اوليه و نيروي کار بومي است و اگر يک درصد توجه سياستمداران کشور که معطوف به حوزه هاي فولاد، خودرو و پتروشيمي است متوجه حوزه صنايع دستي شود، در 4 سال آينده قطعا توليد داخلي اين حوزه به 3 برابر آنچه تاکنون توليد شده خواهد رسيد.
 
وي اضافه کرد: از نظر فناوري، مواد اوليّه و ماشين آلات تقريبا هيچ گونه وابستگي به خارج از کشور نداريم و به عبارت ديگر در اين زمينه کاملا متّکي به داخل هستيم.

حریری  با اشاره به سياست گذاري ها براي رسيدن به رقمي بيش از يک ميليارد دلار صادرات سالانه صنايع دستي گفت: صنايع دستي نيازمند نگاه حمايتي دولت است تا بتواند از جايگاهي که در آن قرار گرفته پا را فراتر بگذارد البته در کوتاه مدت توقع بيش از 1 ميليارد دلار صادرات صنايع دستي توقع نابجايي است اما در ميان مدت و بلند مدت، مي توان به سه برابر اين ميزان نيز دست يافت.

وي افزود: اين شايعه که در چين مشابه صنايع دستي ما را توليد مي کنند واقعيت ندارد بلکه صنايع دستي ما مي تواند با حمايت هاي لازم بازارهاي جهاني را تسخير کند.

رئيس انجمن صادر کنندگان صنايع دستي  گفت: البته ظرفيّت فروش صنايع دستي در دنيا به گونه اي که ما فکر مي کنيم نيست يعني بطور نامحدود و سالانه 50 ميليارد دلار نخواهد بود.

منبع:صدا وسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *