جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سرکرده گروه ترور شناسایی شد‎

افشای جزئیات شیوه ترور حمدان

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 583843
روزنامه الاخبار لبنان جزئیات تازه‌ای را درباره ترور اخیر مسئول ارشد حماس در جنوب لبنان و شناسایی سرکرده گروه ترور فاش کرد.
افشای جزئیات شیوه ترور حمدان
به گزارش جهان نيوزبه نقل از تسنیم، در مدت زمان اندکی، شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان توانست چگونگی ترور یکشنبه گذشته محمد حمدان مسئول ارشد حماس در در شهر صیدا در جنوب لبنان از سوی سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل را مشخص کند.

این روزنامه افزود: محمد حمدان به خاطر تغییر اتفاقی شیوه روشن کردن خودروی خود، از تلاش مزدوران رژیم اسرائیل برای ترورش جان بدر برد. حمدان به جای نشستن روی صندلی خودرو و روشن کردن آن، دست خود را از شیشه سمت راننده به داخل خودرو برد و آن را روشن کرد و سپس به سمت صندوق عقب خودرو رفت. به محض دور شدن از درب خودرو، بمب کارگذاشته شده در زیر صندلی راننده منفجر و وی را از ناحیه پا زخمی شد.

روزنامه الاخبار نوشت: درپی این امر، دستگاههای امنیتی برای تحقیق درباره این ترور به سرعت وارد عمل شدند. بعد از یک سری تحقیقات فنی و کارهای اطلاعاتی پیچیده، محققان شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان توانستند هویت فرد مظنونی را که سرپرستی گروه ترور را برعهده داشت، مشخص کنند.

به نوشته الاخبار، این فرد مظنون یک لبنانی اهل شهر طرابلس به نام " أحمد بَيْتيّة " است. این فرد پرونده امنیتی سالمی دارد و پیش از این، به خاطر مسائل امنیتی بازداشت نشده و در لیست مظنونان دستگاههای امنیتی قرار نداشته است. این فرد 38 ساله در کار تجارت و بین لبنان و هلند در تردد بود.

روزنامه الاخبار افزود: تحقیقات شش روز اخیر به طور قاطع نشان می دهد که این فرد و گروه وی برای سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل کار می کردند و این سازمان سرکرده گروه را در خارج از خاک لبنان جذب کرده است. تحقیقات درباره ارتباط احتمالی وی با عملیات های گذشته دشمن صهیونیست در لبنان ادامه دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *