چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

مخالفت امام و رهبر انقلاب با حمله به‌بدحجاب‌ها

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب: 582786
در سال شصت‌وچهار که آقای ناطق نوری وزیر کشور بودند، یادم نمی‌رود که عدّه‌ای از جوانان به بدحجابها حمله می‌کردند. امام به ایشان نوشت: بروید و این جوانانی را بگیرید و حبس کنید.
مخالفت امام و رهبر انقلاب با حمله به‌بدحجاب‌ها
به گزارش جهان نيوز؛ مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۶ و در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران با نقل خاطره‌ای از امام خمینی (ره) به مخالفت با برخورد تند با بدحجاب‌های پرداخته و می‌فرمایند:

انقلاب عظیم مردمی، واقعاً پدیده‌ی عظیمی است. چنین حادثه‌ی عظیمی را شما خلق کردید. حادثه‌ی پیروزی در جنگ هشت ساله را شما جوانان حزب‌اللَّه خلق کردید. حادثه‌ی پیروزی در محاصره‌ی سیاسی و در محاصره‌ی اقتصادی را شما خلق کردید. همه‌ی اینها آفرینشهای شماست. روشنفکری این است.

خوب، چرا بایستی به خاطر عملِ - مثلاً - کسی که حالا سلیقه‌اش[متفاوت] است، شما متّهم شوید؟! گفته شود که اینها اهل منطق نیستند؛ اهل جنجالند، اهل بی‌خودی حرف زدنند، اهل حمله کردنند، اهل زنجیر و داغ و درفشند! چرا؟ این ظلم نیست؟ من این‌گونه موافق نیستم.

ببینید؛ سلیقه‌ی امام رضوان‌اللَّه‌علیه هم عیناً همین بود. نه این‌که خیال کنید سلیقه‌ی دیگری بود؛ نخیر، سلیقه‌ی امام، عیناً همین بود. بنده به شما عرض می‌کنم، خبر می‌دهم؛ البته شواهد هم هست.

در سال شصت‌وچهار که آقای ناطق نوری وزیر کشور بودند، من یادم نمی‌رود که عدّه‌ای از جوانان در خیابانها به بدحجابها حمله می‌کردند. امام به ایشان نوشت: بروید و این جوانانی را که به بدحجابها حمله می‌کنند، بگیرید، بزنید، زندان و حبسشان کنید! امام، مخالف بود؛ در حالی که امام، آن مرد شجاع و بی‌نظیری است که مسأله‌ی حجاب را به این کشور برگرداند! هیچ کسِ دیگر غیر از امام نمی‌توانست. این هم یکی از اختصاصات امام بود. اگر غیر از امام، هر کس دیگر بود - از همین بزرگان و مقدّسین علما - هیچ کس جرأت نمی‌کرد بگوید «زنان باید با حجاب، بیرون بیایند». امام در همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفت «باید با حجاب بیایند»! این همان امام است؛ امّا درعین‌حال با آن روش، مخالف بود و ایستادگی کرد و گفت که بچه‌های کمیته جلوِ این کار را بگیرند.

البته آنها هم بچه‌های حزب اللّهی بودند؛ منتها کار را نمی‌فهمیدند، اشتباه می‌کردند. بنده هم با این‌گونه زدن و جنجال موافق نیستم. بچه‌های خوب، مؤمن، صادق، سالم، خوش‌فکر و خوش‌دل، گاهی راه را اشتباه می‌کنند! [۱]

1- http://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=۲۱۹۴۸
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز بعید می دانم مطالب زیر را بزنید ولی حضرت امام راحل مخالف با حمله به بی (بد) حجابان بودند ولی مخالف بی (بد) حجابی هم بودند. شما با زدن این مطالب دنبال چی هستید نمی دانم؟! قرار است افکار عمومی را برای بی حجابی کامل در جامعه آماده کنید؟! بسیار رفتار مشکوکی دارید!
سخنان زیر از امام راحل است:
در شانزدهم اسفند 1357 امام خميني (ره) در جمع طلاب قم اعلام كردند: «زنان اسلامي بايد با حجاب اسلامي بيرون بيايند. نه اين‌كه خودشان را بزك كنند. زن‌ها هنوز در ادارات با وضع پيشين كار مي‌كنند. زن‌ها بايد وضع خودشان را عوض كنند... به من گزارش داده‌اند كه در وزارتخانه‌هاي ما زن‌ها لخت هستند و اين خلاف شرع است. زن‌ها مي‌توانند در كارهاي اجتماعي شركت كنند ولي با حجاب اسلامي.»
و نیز:
الآن وزارتخانه‏ ها - این را مى‏ گویم که به دولت برسد- آنطورى که براى من نقل مى‏ کنند باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه ‏هاى اسلامى نباید زنهاى (بى حجاب) بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» صحیفه نور ج‏6 329
مطلب زیر هم از مقام معظم رهبریست:
امام (ره) آن مرد شجاع و بی نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیر از امام نمی‌توانست این کار را بکند اینهم یکی از اختصاصات امام. اگر غیر از امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‎کنم که مقدسین علماء، چه وچه و چه، هیچکس جرأت نمی‌‎کرد که بگوید مردم باحجاب بیایند بیرون، امام همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.» (سخنرانی در جمع فرماندهان سپاه ـ 14/12/76 )

مطلب زیر از آقای صانعیست که آن زمان دادستان کل کشور بود:
امروز در نظام اسلامی رعایت نکردن حجاب جرم است و تمامی ضابطین دادگستری موظفند متخلفین در این مورد را به عنوان جرم مشهود دستگیر کنند و نیاز به شکایت شخصی هم ندارد.ضابطین دادگستری اعم از پلیس و کمیته ها نیز باید آنها را به دادگستری معرفی کنند و مطمئن باشند که قاضی رسیدگی می کند در نظام جمهوری اسلامی ملت شهید داده نمی تواند بی بندو باری را تحمل کند.

سخنان زیر از حضرت آیت الله جوادی آملی از مراجع معظم تقلید است:
حجاب زن مربوط به خود او نيست تا گفته شود از حق خود صرف نظر كردم . حجاب زن مربوط به مرد نيست تا بگويد من راضي به بي حجابي هستم . حجاب زن مربوط به خانواده نيست تا اعضاي خانواده به بي حجابي راضي باشند . حجاب زن حقي است الهي . اگر همه اعضاي خانواده اعم از همسر ، برادر ، فرزند و ... راضي به بي حجابي باشند ، قرآن مجيد راضي نخواهد بود زيرا زن و حيثيت او حق خداست و خدا زن را مظهر احساس و عاطفه آفريد نه مظهر بي عفتي و شهوتراني .

حالا شماها می خواهید بی حجابی را رسمی کنید بکنید. می خواهید با خدا بجنگید بجنگید ولی اینها سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری می باشد و باز هم هست ولی کو ایمان به خدا و روز قیامت!