جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۷
ارشادی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجوز وزارت ارشاد برای "حبیب"در ایران +عکس

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب: 582784
موزیک ویدئوی «دیره» حاصل کار مشترک «احمدرضا محبیان» و «سمیر زند» است که پیش از این به‌صورت تک‌آهنگ منتشر شده بود، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی نشر گرفت.
مجوز وزارت ارشاد برای "حبیب"در ایران +عکس
به گزارش جهان نيوز؛ موزیک ویدئوی «دیره» حاصل کار مشترک «احمدرضا محبیان» و «سمیر زند» است که پیش از این به‌صورت تک‌آهنگ منتشر شده بود، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی نشر گرفت. از صدا و تصویر «حبیب محبیان» نیز در این موزیک‌ویدئو استفاده شده است. حبیب محبیان خواننده لس‌آنجلسی مشهوری بود که سال‌ها پیش به ایران بازگشت و در شمال کشور ساکن شده بود و به گفته‌ی پسرش برای اینکه صراحتا جواب منفی بابت فعالیت رسمی نشنود، تقاضایی از جمهوری اسلامی بابت فعالیت هنری نکرد. وی در خردادماه سال نود و پنج به علت ایست قلبی به رحمت خداوندی پیوست.

مجوز گرفتن این کار و صدا و چهره‌ی کسی پس از مرگش، دو مسئله را به ذهن متبادر می‌کند؛ اینکه پس خواننده‌های آنور آبیِ دیگر که زمانی قوانین را نقض کرده‌اند، صدا و تصویرشان بعد از مرگشان مجوز نشر رسمی خواهد گرفت و دیگر اینکه مجوزگرفتن و نگرفتن خوانندگان رسما به فعالیت اجتماعی آنها بستگی دارد نه به نوع و محتوای موسیقی‌ای که تولید می‌کنند.

قطعا وزارت فرهنگ و ارشاد و تبصره‌های قانونی دلایل موجهی برای تغییر رویکرد در مجوزدهی دارند؛ اما سوالی که مطرح می‌شود این است که این تغییر رویکرد چقدر در اعتبار این وزارت فخیمه و در اذهان اهل هنر موثر است؟

منبع:شهدای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از یک مشت سکولار چه انتظاراتی دارین؛ اینها دارن سند 2030 رو یواشکی اجرا میکنن، دارن ارزشهای نظام رو عین پاک کردن پرچم اسرائیل و آمریکا در ورودی دانشکده تهران پاک میکنن وشما از این کارشون انتقاد میکنی؛؛ حالاصبرکن فردا-پسفردا ...
Iran, Islamic Republic of
پرچم مربوط به هیچ دولتی نیست.پرچمها مربوط به ملتها و مردم است. پس وقتی کسی پرچم امریکا را اتش میزند یا لگد میکند به مردم امریکا توهین میکند نه دولت امریکا
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد . واقعا خواننده بزرگی بود . متاسفانه ما با هنرمندان خود چنین رفتار ناپسندی داریم .
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند
Iran, Islamic Republic of
خدا حبیب را بیامرزد و انانی که او را اذیت کردند لعنت کند
Iran, Islamic Republic of
ولنگاری کامل دولت! رها کردن همه چیز. اصلا چرا اسمش ارشاد اسلامیست! اسلامش را حذف و بگذارند سلطنتی.
Iran, Islamic Republic of
بزن باران بهاران فصل خون است
بزن باران که دریا لاله گون است
خدا رحمتت که مرد
هنوزم خیلی از اهنگاتو گوش می کنیم
ولی دمش گرم اومد ایران که تو خاک خودش بمیره تنشو به خاک اجنبی نداد