جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سارو قهرماني؛ قرباني يا تروريست

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۲
کد مطلب: 582431
سارو قهرماني وقتي به‌همراه يكي از مرتبطين خود تحت تعقيب مأموران قرار مي‌گيرد، بدون توجه به فرمان ايست مأموران سعي به فرار و سپس به‌سمت مأموران تيراندازي مي‌كند ولي در جريان درگيري با مأموران كشته مي‌شود كه مستندات آن نيز وجود دارد.
به گزارش جهان نيوز؛ بي بي سي فارسي نوشته بود جنازه سارو قهرماني را 10 روز پس از بازداشت در تجمعات اخير در حالي كه آثار ضرب و شتم در آن وجود داشته، اداره اطلاعات سنندج به پدر و مادرش تحويل داده‌اند. اما آيا او در بازداشتگاه كشته شده بود؟ آيا آنچنان كه مي‌گفتند بي گناه بود؟ همزمان با تلاش رسانه‌هاي خارجي براي جعل هويت و نحوه كشته‌شدن اين فرد، برخي در داخل كشور نيز كه سابقه محكوميت امنيتي و هواداري از فتنه 88 را دارند، به حمايت از سارو قهرماني پرداخته تا جايي كه او را شهيد و در تعبير ديگر او را كارگر ساده رستوران، پيك موتوري و آرام و محجوب ناميدند. اما واقعا سارو قهرماني كيست و ماجرايش چيست؟
خبرگزاري تسنيم مي‌نويسد: سارو قهرماني ‌به‌دليل ارتباط داشتن با گروهك‌ تروريستي كومله و تلاش براي ترور يك فرد در سال 91 به دست دستگاه‌هاي امنيتي بازداشت و طي مراحل قضايي به تحمل پنج سال حبس محكوم مي‌شود اما به‌دليل رأفت اسلامي پس از گذراندن دو سال از زندان آزاد مي‌شود. آن‌طور كه پدر سارو اعلام كرده، وي پس از آزادي دوباره به گروهك كومله پيوسته و اندكي بعد هم به دست همين گروهك به سلاح تجهيز شده است. از سويي فرماندار سنندج درباره سوابق بزهكاري او مي‌گويد: «وي داراي سوابق متعدد از جمله تهديد و ارعاب شهروندان و حمل سلاح غيرمجاز بوده است. » فرماندار سنندج مي‌گويد كه كشته شدن سارو قهرماني در ناآرامي‌هاي اخير، صحت ندارد، بلكه وي روز 4 دي ماه در يك پاركينگ‌ شهر سنندج اقدام به تهديد مسلحانه يكي از شهروندان مي‌كند و دقايقي بعد از محل متواري مي‌شود كه در اين ارتباط فرد تهديدشده از او نزد پليس شكايت كرده و نهايتاً سارو قهرماني وقتي به‌همراه يكي از مرتبطين خود تحت تعقيب مأموران قرار مي‌گيرد، بدون توجه به فرمان ايست مأموران سعي به فرار و سپس به‌سمت مأموران تيراندازي مي‌كند ولي در جريان درگيري با مأموران كشته مي‌شود كه مستندات آن نيز وجود دارد.  
منبع:جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *