جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
آیت الله اراکی:

آقای روحانی! اعتقادات مردم را رها کنید

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 581941
عضو خبرگان رهبری گفت: ظاهراً دروسی که در جوانی خوانده‌اید را فراموش کرده‌اید لذا بهتر است به سیاست خود بپردازید وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید.
آقای روحانی! اعتقادات مردم را رها کنید
به گزارش جهان نيوز،  آیت الله محسن اراکی عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مساله نقد اهل البیت(ع) و خصوصا پیامبر اکرم(ص) به اصل عصمت بازگشت دارد و این مساله‌ای اتفاقی میان فریقین است، گفت: آیات و روایات کثیره دلالت بر عصمت و خطاناپذیری پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) می‌کند و آیه‌ی "من یطع الرسول فقد اطاع الله" کلام پیامبر را مطلقا کلام خدا می‌داند.

این عضو خبرگان رهبری، نقد را به معنای سنجش دانست و عنوان کرد: طبق آیه‌ی "و نضع موازین القسط" و تفسیر آن، اهل بیت (ع) خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است.

آیت الله اراکی در پایان خطاب به کسانی که اینگونه مطالب را مطرح می‌کنند، گفت: ظاهراً دروسی که در جوانی خوانده‌اید را فراموش کرده‌اید لذا بهتر است به سیاست خود بپردازید وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید. مشکلات معیشتی و دنیوی مردم بسیار است، وقتی علمش را ندارید به مسائل اخرویشان کار نداشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتظر
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت . استاد با کسانی که دین را به چالش بکشند با احترام یا ملاحظه رفتار نکنید که نکرده اید . چند سوال : 1- گویند خلیفه دوم در مسجد به صحابی ها گفت اگر بعضی دستورها اسلام را ملغی وشما را به جاهلیت بر گردانم چه می کنید . گویند فورا جواب شنید که با این شمشیر مانعت می شوم. ومعلوم شد امام مهربانی ها علی بود.2- گویند در زمان همین خلیفه که خالد بن ولید در جنگ با نیرنگ با یک صحابی بدلیل داشتن زن زیبایش در افتاد و بعد از اسارت او را کشت وهمان شب با زنش زنا کرد و این کار را عمر می خواست ماست مالی کند حضرت علی امام مهربانی ها که نه خلیفه بود ونه قاضی ونه مامور اجرای حکومتی در برابر همه خالد را به زمین زد وتا مانعش شدن 4 الی 5 ضربه تازیانه به عنوان حد شرعی به ایشان زد ولی مانعش شدن !! ولی وقتی خود حاکم بود در جنگ با معاویه برای ریخته نشدن خون مسلمانان در میدان نبرد انقدر دست دست می کرد ونصیحت که مورد اعتراض بعضی ها شد! ودر تعصب خشک وبی منطق خوارج بیشتر از آن مزاکره کرد . ودر جنگ می فرمود دشمن فراری یا سلاح به زمین انداخته را مکشید . وبارها از دشمن نیرو جهادی ساخت که در رکابش شهید شدن . 3 اسلام میانه رو است مثل اسلام انقلابی خودمان که به رهبری امام و رهبر عزیز مان هدایت شده و می شود و همین وحدت بین اقوام در ایران ومذاهب بخصوص شیعه وسنی از عملکرد انان است . اما دلیل نداریم که هر کس به اسلام بتازد
ما با او مهربان باشیم