سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱

گدایی رضا پهلوی از آل سعود برای رسیدن به قدرت

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 581666
رضا پهلوی، ولیعهد آخرین شاه ایران، در مصاحبه با یک رسانه سعودی، ضمن درخواست اتحاد همسایگان ایران علیه جمهوری اسلامی، وعده در صورت رسیدن به قدرت، با سعودی ها که بارها علیه مردم ایران توطئه کرده اند، روابط صمیمانه ای داشته باشد.
گدایی رضا پهلوی از آل سعود برای رسیدن به قدرت
به گزارش جهان نيوز؛ رضا پهلوی در مصاحبه با الریاض همسو با غربی‌ها، با بزرگ‌نمایی از مشکلات اقتصادی کشور، مدعی شد این مشکلات به خاطر مبارزه ایران با داعش و دیگر گروه های تروریستی در عراق و سوریه است!
 
وی که پیش از این با افتخار از ترامپ خواسته بود تحریم های فلج کننده ای علیه ایران وضع کند، این بار با وقاحت تمام کشورهای همسایه ایران را به اتحاد علیه جمهوری اسلامی فراخواند و گفت: «همانطوری که دیدیم از روز اول شعار سوریه را رها کن فکری بحال ما کن سر داده می شد. این به وضوح جنبشی برای تغییر است و به نظر من لحظه تاریخی است که بر کل منطقه اثر خواهد گذاشت همچنین این فرصت نادری است که کشورهای منطقه به همکاری با یکدیگر بپردازند و از آن استفاده کنند.»
 
پهلوی با نادیده گرفتن رای مردم به جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب و حضور مستمر آنها در حمایت از نظام و نیز با مقایسه ایران با اروپایی ها در قرون وسطی، در سخنانی عجیب مدعی شد: «با وجود اینکه در قرن بیست و یکم بسر می بریم در ایران دادگاه های تفتیش عقاید داریم.»
 
ولیعهد بی تاج و تخت ایران در ادامه با گدایی از سعودی ها برای کمک به او جهت رسیدن به پادشاهی ایران، افزود: «ما می بایست با یکدیگر برای رویارویی با قضایای سرنوشت سازتری در منطقه متحد می بودیم و این وعده من است که اگر اوضاع ایران تغییر کند، دست صلح و دوستی به سمت همسایگان عرب خود و در راس آنها عربستان سعودی دراز کنیم.»
 
پهلوی در حالی وعده همکاری با سعودی ها را می دهد که پیش از این در مصاحبه ای با یک روزنامه عربی، از لفظ جعلی خلیج، برای خلیج فارس استفاده کرده بود.
 
اقدامی که با واکنش تند سطلنت طلب ها مواجه شد تا جایی که از سلطنت طلبان خارج‌نشین بیانیه ای مبنی بر خلع رضا ربع پهلوی از مقام ولیعهدی[!] را منتشر کردند و "امید دانا" از حامیان برقراری رژیم شاهنشاهی در ایران نیز در فیس بوک با لحنی تند و گزنده نوشت:
 
«"دَیّوث" سیاسی کیست؟
"دَیّوث" سیاسی کسی است که وقتی یک خواننده (ابی) می‌رود دبی و ترانه "خلیج همیشگی پارس" را نمی‌خواند، بابای طرفو درمیاره.. ولی وقتی یک رهبر سیاسی (شاهزاده رضا پهلوی) با روزنامه های سطح دومی عربی مصاحبه می کند و از ترس خبرنگار تندرو عرب (محمد السلمی) بجای گفتن "خلیج پارس" از عبارت جعلی "خلیج" استفاده می‌کند، نه تنها سکوت می‌کند، بلکه به معترضین به گونه‌های مختلف حمله می‌کند...
چقدر دور خودمون "دَیّوث" سیاسی داشتیم و خبر نداشتیم.
در اینجا دیوث سیاسی معنا می‌یابد زیرا بخشی از کسانی که خود را ایران‌پرست و دنباله‌رو راه ایران‌شهری می‌پندارند، روی گفتن "خلیج" شاهزاده رضا پهلوی حساسیتی به خرج ندادند...
روی برخی از این "دَیّوثان" سیاسی نمی‌شود حتا به اندازه نگه داشتن جای خود در کنسرت حساب کرد؛ چه برسد بخواهید روی وطن پرستی آنان حساب کنید...»
 
رضا پهلوی با تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه ایران، بدون اشاره به اقدامات وحشیانه ساواک و نیروهای امنیتی شاه در دوران پیش از انقلاب، مدعی شد: « رژیم از نیروهای خارجی مثل لبنانی، فلسطینی و مهاجران افغانی برای سرکوب داخل ایران و ایفای نقش کثیف خود در سرکوب استفاده کند.»

منبع:جام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا با خودش فکر کرده چرا ترامپ و غرب 460 میلیارد دلار از اعراب پول به اسم فروش اسحله گرفته. ما هم به یک اسم دیگه! بگیریم بدک نیست...