شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
بهشتی پور:

آمریکایی‌ها چاره‌ای جز تمدید برجام ندارند

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 581365
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی‌ها چاره‌ای به جز تمدید برجام ندارند و خارج شدن از این توافق به ضرر آنهاست.
آمریکایی‌ها چاره‌ای جز تمدید برجام ندارند
به گزارش جهان نيوز، حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اقدام ترامپ در تمدید تعلیق تحریم ها علیه ایران و همزمان قرار دادن نام ۱۴ شخص حقیقی و حقوقی در لیست تحریم ها اظهار کرد: آمریکایی ها چاره ای به جز تمدید برجام ندارند و اگر از این توافق بین المللی خارج شوند به ضرر آنهاست.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: تحریم افراد حقوقی و حقیقی هم برای خالی نبودن عریضه و توجیه افکار عمومی آمریکاست چرا که ایران مبادله ای با آنها ندارد که این تحریم ها تاثیری داشته باشند.

 وی با بیان اینکه تحریم های حقوق بشری، حمایت از تروریسم که علیه ایران وضع می کنند همگی در راستای منافع آمریکا صورت می‌گیرد گفت: اگر طرف های تجاری ایران مثل اتحادیه اروپا، چین، هند و... در این مسئله با آمریکا همراهی نکنند، این تحریم ها خاصیتی ندارند.

بهشتی پور با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه این آخرین باری است که تعلیق تحریم ها را امضا می کند اظهار کرد: اینگونه اظهارات بیش‌تر بازی تبلیغاتی هستند و ترامپ می داند شرط هایی که می گذارد محلی از اعراب ندارند و‌ برای قانع کردن افکار عمومی آمریکاست و مصرف داخلی دارد، آمریکایی ها بیش از این نمی توانند کاری را پیش ببرند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *