جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۹ دلیل برای موفقیت یا ناکامی یوسین بولت در جهان فوتبال

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 580885
دلایل مثبت و منفی زیادی وجود دارد که سریع‌ترین مرد جهان بتواند در فوتبال موفق یا ناکام باشد.
۹ دلیل برای موفقیت یا ناکامی یوسین بولت در جهان فوتبال
به گزارش جهان نيوز، زمانی که یوسین بولت از جهان دوومیدانی در ۳۱ سالگی خداحافظی کرد قول داد که شرایط فیزیکی خود را حفظ کند و بارها اعلام کرد که می‌خواهد بازی در یک تیم فوتبال را امتحان کند. اکنون مشخص شده است او در چه زمان و مکانی تلاش خواهد کرد فوتبالیست شود. این اتفاق در مارس با دورتموند خواهد افتاد.

او نسبت به این تیم مانند منچستریونایتد احساس خوبی دارد اما امکان دارد سریع‌ترین مرد جهان به رویایش برسد؟ در ادامه‌ به ویژگی‌های مثبت و منفی بولت در این زمینه اشاره می‌شود.

مثبت

فیزیک
بولت یک متر و ۹۵ سانتی متر قد دارد و ۹۰ کیلوگرم وزن و می‌تواند ۳۰ کیلومتر را در یک ساعت بدود که او را به یک فوتبالیست خاص تبدیل خواهد کرد. البته باید دید او با توپ چقدر می‌تواند بدود و آیا می‌تواند قدرت تکنیکی خود را حفظ کند. با این حال اگر بتواند این سرعت را در مسابقات نشان دهد اتفاقی خاص در فوتبال رخ خواهد داد.
ذهن پیروز
یکی از ویژگی‌های بولت ذهن پیروزش است. او در ورزشگاه‌های بزرگ و بازی‌های المپیک و جهانی این موضوع را نشان داده است. دونده جاماییکایی با این ویژگی توانسته است حریفانش را از پیش رو بردارد. اگر او فوتبال را بد یا خوب بازی کرد این ویژگی را حفظ خواهد کرد.
اعتبار
"نمی‌خواهم دروغ بگویم و بگویم که بهترین بازیکن جهان هستم ولی سطح خوبی دارم. می‌دانید می‌خواهم چه بگویم؟ شاید در سطح وین رونی ..." این جملات سریع‌ترین مرد جهان در رابطه با شرایطش بود.
بازی‌های کامپیوتری
بولت در آخرین بازی کامپیوتری Pro Evolution Soccer دیده می‌شود. او سرعتی ۹۹ کیلومتر بر ساعت دارد و تنها از یک مشکل تاکتیکی رنج می‌برد. این بازی نشان می‌دهد بولت یک فوتبالیست خوب خواهد شد.
مارکتینگ
تیمی که با بولت قرارداد امضا کند یک تحول در بخش مارکتینگ خواهد داشت. هزاران پیراهن او به فروش خواهند رسید و ورزشگاه پر خواهد شد چون همه می‌خواهند عملکرد سریع‌ترین مرد جهان را در فوتبال تماشا کنند. به همین خاطر بعید نیست که یک تیم باشگاهی به سرعت با او قرارداد امضا کند.

منفی
بی تجربگی
بولت هرگز به جز بازی‌های خیریه فوتبال بازی نکرده است و کسی نمی‌داند در فوتبال حرفه‌یی چگونه عمل خواهد کرد. اغلب بازیکنان این ورزش را از کودکی دنبال کرده‌اند اما او باید از ۳۱ سالگی آن را شروع کند و مسائل اولیه فوتبال را در دهه سوم زندگی‌اش یاد بگیرد.
نبود تاکتیک
برای مرد جاماییکایی سخت خواهد بود خود را چارچوب تاکتیکی سرمربیان قرن ۲۱ وفق دهد. او مانند یک روح آزاد است که به ورزش انفرادی پرداخته است و اکنون باید خود را با هم تیمی‌هایش سازگار کند که این کار سختی است.
تکنیک
با توجه به این که بولت یک متر و ۹۵ سانتی متر قد دارد برای او دریبل زدن سخت خواهد شد. باید دید قدرت و دقتش در شوت‌ها چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند خوب پاس دهد یا نه. هم‌چنین باید دید که شناختی از بخش دفاعی دارد یا نه.
آسیب‌دیدگی‌ها
بولت ۳۱ ساله مانند همه بزرگان جهان ورزش با آسیب‌دیدگی‌هایی روبه‌رو شده است. او مشکلات جسمانی در کمر، تاندونهایش و ... داشته است. دونده جاماییکایی با توجه به ورزش دو، عضلات متفاوتی نسبت به فوتبالیست‌ها  پیدا کرده است و اگر می‌خواهد به خوبی در نقش جدیدش ظاهر شود باید تمرینات سختی را انجام دهد.
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *