پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

از مصرف پوست و گردن مرغ خودداری کنید

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 580851
​مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون خودداری کنید.
از مصرف پوست و گردن مرغ خودداری کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از  ایسنا،حسن براتی زاده اظهارکرد: هورمونی که در برخی از مرغداری ها به مرغ تزریق می شود در پوست و گردن تجمع می یابد که بهتر است این قسمت ها قبل از پخت از مرغ جدا شود . 

وی با بیان اینکه گوشت مرغ یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی پروتئینی در بین مردم است، بیان کرد : از خرید مرغ های زیر ۱۵۰۰ گرم و بالای ۱۸۰۰ گرم خودداری کرده زیرا اکثر این مرغ ها مریض بوده و مصرف آن می تواند سلامت افراد بخصوص سلامت زنان را به خطر بیندازد . 

وی عنوان کرد : پوست بدن مرغ باید به رنگ سفید مایل به زرد کمرنگ یا کهربایی و ماهیچه های اسکلتی مرغ به رنگ سفید مایل به صورتی و فاقد خون مردگی و تورم باشد و زیر بال مرغ بهترین محل برای تشخیص سلامت مرغ است و زیر بال مرغ نباید بوی نامطبوع بدهد . 

براتی زاده با اشاره به اینکه افراد در هنگام خریداری حتما به تاریخ تولید، تاریخ بسته بندی و مدت زمان ماندگاری و مجوز بسته بندی سازمان دامپزشکی دقت داشته باشند ، افزود: مرغ تازه در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد به مدت  سه روز و در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد فریزر تا یک سال قابل نگهداری است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *