پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آخرین خبر از نفتکش ایرانی حادثه دیده در چین

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 580044
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس آخرین وضعیت برخورد نفتکش ایرانی با کشتی تجاری در نزدیکی مرز‌های چین را تشریح کرد.
آخرین خبر از نفتکش ایرانی حادثه دیده در چین
به گزارش جهان نيوز، اسد‌الله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد نفتکش ایرانی با کشتی تجاری در نزدیک مرز‌های چین و کره جنوبی ، اظهار داشت: به دلیل حجم آتش‌سوزی و همچنین نا مساعد بودن آب و هوا بالگرد‌ها نتوانسته‌اند برای خاموش کردن آتش اعزام شوند.

وی با بیان اینکه این کشتی حدود یک میلیون بشکه میعانات نفتی داشته و وزن آن 120 هزار تن بوده، افزود:محموله و خودکشتی تحت پوشش بیمه هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این نفتکش 32 خدمه داشته است، گفت: از این 32 خدمه 30 نفر تبعه ایرانی و 2 نفر بنگلادشی بوده‌اند که یکی از خدمه‌ها پیدا شده که در حال شناسایی و تشخیص هویت وی هستند.

قره خانی تصریح کرد:مسئولان شرکت ملی نفتکش ایران در خارج و داخل و همچنین مسئولان وزارت خارجه فعالیت‌های مستمری دارند تا ابتدا وضعیت خدمه و ملوانان کشتی و پس از آن خاموش کردن آتش را پیگیری می‌کنند که متاسفانه تا کنون توفیقاتی حاصل نشده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان کشور‌های ژاپن و کره آمادگی خود را  برای کمک اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: نخست وزیر چین نیز به تمامی نیرو‌ها جهت اتفاع حریق و یافتن خدمه کشتی صادر کرده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *