شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شرط قرآنی برای بازماندگان از راه شهادت

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 579994
مدیر جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: شرط قرآن برای بازماندگان راه شهادت برای اینکه مصداق مومن صادق باشند ثبات قدم و ایستادگی در مسیر حق است.
شرط قرآنی برای بازماندگان از راه شهادت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) ۱۸دی در مراسم یادواره طلاب شهیده و تجلیل از مادران، همسران و دختران یکهزار شهید روحانی استان قم با عنوان "ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت" که عصر یکشنبه در جامعه الزهرا(س) برگزار شد، عنوان کرد: حضرت امیرالمونین(ع) در پاسخ به سوال پیامبر(ص) که از ایشان پرسیده بودند همسرت فاطمه(س) را چگونه یافتی؟ فرموده بودند فاطمه(س) بهترین کمک برای من در مسیر قرب به خدا است.
 
وی گفت: شما مادران و همسران شهدا نیز بهترین کمک برای فرزندان و همسرانتان در مسیر رسیدن به حق تعالی هستید و افتخار شما این است که کمک کردید تا آنها در مسیر حضرت اباعبدالله(ع) گام بردارند.

مدنی با بیان اینکه در قصه پر رمز و راز حضرت ابراهیم، مفسران عارف و عارفان مفسر در مورد برتری مرتبه خلیل الله و ذبیح الله بحث کرده اند، بیان داشت: برخی می گویند مرتبه و مقام حضرت ابراهیم بالاتر از حضرت اسماعیل است چون حضرت اسماعیل تنها جان داد ولی حضرت ابراهیم، جانان داد و دادن جانان بالاتر از جان دادن است.

مدیر جامعه الزهرا(س) ادامه داد: شما مادران و همسران شهدا جانان دادید و ایثار و فداکاری شما در این عرصه کمتر از شهادت نیست تا جایی که می توان گفت برخی خانواده شهدا پس از شهادت عزیزشان هر روز شهید شدند.

وی با اشاره به آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا" اظهار داشت: این آیه تکلیف همه بازماندگان شهدا را مشخص کرده است چرا که بیان می دارد تنها برخی مومنین، صادق هستند و شهدا از این دسته اند، و گروه دیگر از مومنان صادق کسانی اند که منتظر پیک الهی هستند و بی واهمه انتظار لقای فرزند، همسر و پدر شهیدشان را می کشند.

مدنی افزود: بر اساس این آیه، شرط بازماندگان شهادت برای اینکه مصداق مومن صادق باشند تغییر نکردن و ثبات در قدم و مسیر است؛ باید با وجود همه مشکلات و نارسای. ها یقین داشته باشیم که مسیر شهدا مسیر حق است و این مشکلات نمی تواند آن مسیر نورانی را تغییر دهد.

مدیر جامعه الزهرا(س) در پایان از همه کسانی که به هر نحو در راستای تجلیل از شهدا و خانواده آنها تلاش می کنند قدردانی کرد و گفت: تجلیل از شهدا در حقیقت تجلیل از خودمان است چرا که آنها چراغ راه ما هستند و ما تفکر و راه آنها را می ستاییم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *