دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۳

قانون برای مقابله با فرار مالیاتی اجرا نمی‌شود

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 577922
رئیس فراکسیون شفاف‌‌سازی اقتصادی معتقد است که قانون برای مقابله با فرار مالیاتی اجرا نمی‌شود.
قانون برای مقابله با فرار مالیاتی اجرا نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز، محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف‌‌سازی اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راهکاره‌های موجود برای تامین منابع لازم در بودجه سنواتی کشور جلوگیری از فرار‌های مالیاتی است، گفت: مجلس نهم در همین زمینه  ماده 169 مکرر قانون مالیات‌ های مستقیم را تصویب کرده است.

«  طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌ ، مؤدیان حقیقی و حقوقی باید در انتهای هر فصل فهرست معاملات خود را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کنند.»وی ادامه داد: در فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی نیز در همین‌زمینه جلساتی را با مسئولان دولتی برگزار کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طبق قانون دولت باید سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات مودیان طراحی کند، افزود: باید این سامانه هرچه سریعتر راه‌اندازی شود و براساس این سامانه تمامی تراکنش‌های مالی برای دولت شناسایی شود.

رئیس فراکسیون شفاف‌‌سازی اقتصادی مجلس، تصریح کرد: در برخی از کشورهای جهان با کمک دولت الکترونیک به صورت هوشمند می‌توان تراکنش‌های مالی را زیر نظر گرفت  و طبق آن از مودیان مالیات دریافت کرد.
صادقی افزود: راه‌کارهای لازم برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی در قانون پیش‌بینی شده اما این قوانین اجرایی نمی شود.

رئیس فراکسیون شفاف‌‌سازی اقتصادی مجلس با بیان اینکه میزان فرارهای مالیاتی را باید مسئولان به صورت شفاف اعلام کنند، گفت: صحبت از 30 تا 40 درصد فرار مالیاتی در کشور است.

منبع:تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قبل از اجرای قاون مالیاتی و مالیات واقعی از ثروتمندان دولت باید پیمان سپاری ارزی را مجددا اجرا کند در غیر اینصورت با شروع سختگیری مالیاتی ثروتمندان سروایه هایشان را ظرف چند روز به آن سوی ابها در خارج از کشور انتقال می دهند ...مکانیزم کار تاکنون به این شکل است کالا به کشورهای خارجی صادر میشود ارز حاصل از آن در همان جا می ماند زیرا رانت خواران و ثروتمندان آن ارزها را در داخل کشور به ریال می خرند و در آن سوی مرزها دلار تحویل میگیرند و به راحتی از قانون پولشویی آن کشورها نیز عبور میکنند زیرا ارز حاصل از صادرات است.کدام کشور دنیا تولید کننده اش کالایی صادر می کند و پول آن را به داخل کشور باز نمیگرداند ؟؟؟حتی یک سنت کالا صادر شود باید به کشورشان برگردد....چند نفر در کشور از محل ترانزیت مازوت و مواد نفتی عراق طی ده سال چند صد هزار میلیارد توامان سود بردند و هیچ مالیتی پرداخت نکردند!!!حق ترانزیت هم ندادند!!!!حتی ماشین های ترانزیت عراقی در داخل ایران از سوخت و گازوییل یارانه ای 700 تمانی ایران استفاده کردند.....اینها درامدهای دولت می توانست باشد که با سکوت و گرفتن حق السکوت توسط چند مسئول به جیب افراد رانت خوار تاجر نما و خائن به وطن شد در خارج از کشور کسی که از مالیات فرار کند خائن به وطن قللمداد میشود.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ساده میتوان کسانی را که از مالیات فرار کرده اند شناسایی کرد ثروت افراد ثروتمند را با بیست سال پیش مقایسه کنید و ببینید از بابت افزایش ثروت از آن زمان تاکنون چقدر مالیات پرداخت کرده اند؟زیرا هر گونه افزایش ثروت یا ناشی از درامد است یا ارث یا ارزش افزوده که هر سه مورد مالیات تعلق میگیرد...واقعیت این است که اراده جدی برای مقابله و برخورد وجود ندارد و علتش این است که ممکن است مجریان یا اقوامشان ممکن است ذینفع باشند.
Iran, Islamic Republic of
بیش از 50 درصد ارز حاصل از فروش نفت صرف خرید اقلام واسطه ای و مواد اولیه ای میشود که کالایش صادر میشود اما دریغ از برگشت دلارهایی که صرف تولید این کالاها میشود مکانیزم صادرات و برگشت ارز حاصل از آن بدلیل عدم وجود پیمان سپاری ناقص است... در تمام کشورهای جهان مکانیزم های بازگشت ارز حاصل از صادرات وجود دارد اما در ایران صادرات چاله ای است که بیش از نیمی از ارز بدون بازگشت حاصل از فروش نفت و میعانات را می بلعد.