پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

حسابدار ۹۶ ساله نازی‌ها زندانی می‌شود

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 577392
دادگاه آلمان اعلام کرد حسابدار ۹۶ ساله نازی‌ها به دلیل همدستی در قتل عام ۳۰۰ هزار نفر، باید دوره ۴ ساله حبس خود را در زندان بگذراند.
حسابدار ۹۶ ساله نازی‌ها زندانی می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دادگاهی در آلمان اعلام کرد «اسکار گرونینگ»، حسابدار 96 ساله نازی ها باید به علت همدستی در قتل عام قربانیان در اردوگاه مرگ نازی ها در آشویتس در جنگ جهانی دوم، دوره 4 ساله حبس خود را در زندان بگذراند و هیچ تخفیفی هم در محکومیت وی اعمال نخواهد شد.

اسکار گرونینگ در جنگ جهانی دوم «حسابدار آشویتس» بوده و پول های به سرقت رفته از قربانیان و کشته شدگان اردوگاه مرگ را می شمرده و آنها را برای افراد مافوق خود در برلین ارسال می کرده است. وی به دلیل اقداماتش در سال 2015 به 4 سال حبس محکوم شده بود؛ اما به سبب سن بالا و مشکلات سلامتی، آغاز دوره محکومیت وی بارها به تعویق افتاد.

دادگاه آلمان هم این مسئله را که زندانی کردن این پیرمرد نازی 96 ساله می تواند بر سلامت وی لطمه بزند، تکذیب و اعلام کرد: وی به سبب جنایاتش باید مجازات شود. این شخص به همدستی در قتل 300 هزار نفر در اردوگاه مرگ در آشویتس متهم شده و باید دوره مجازاتی را که برای وی تعیین شده است، در زندان بگذراند.

اسکار گرونینگ پیشتر با تأیید همدستی با نازی ها در طول جنگ جهانی دوم اعلام کرد: در سال 1942 که به اردوگاهی در آشویتس فرستاده شدم، 21 سال داشتم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *