يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

گران فروشی و عرضه بدون مجوز در صدر تخلفات

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 575137
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن تأکید بر مقابله جدی با متخلفین بازار شب یلدا، گفت: مهمترین تخلفاتی که در شب‌های یلدا با آن برخورد شده گران فروشی و عرضه بدون مجوز کالا بوده است.
گران فروشی و عرضه بدون مجوز در صدر تخلفات
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران  ضمن بیان اقدامات انجام شده در روز‌های منتهی به شب یلدا اظهار کرد: مهمترین تخلفاتی که در شب‌های یلدا با آن برخورد شده گران فروشی و عرضه بدون مجوز و پروانه کسب اقلام مختلف بوده است.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بیان کرد: بیشتر از آنکه ما با متخلفین برخورد داشته باشیم سعی کردیم به نحو پیشگیرانه عمل کنیم که بر این اساس واحد‌های گشت تخصصی و عادی سازمان تعزیرات با حضور مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر حوزه‌های مرتبط را افزایش دادیم.

اسفنانی بیان کرد: نمایندگان ما در تعزیرات در اقصی نقاط تهران صبح و بعدازظهر در حال گشت زنی هستند که تا پاسی از شب نیز ادامه دارد از سویی رؤسای شعب نیز همراه گشت‌های تخصصی حضور دارند و اگر با مورد تخلفی مواجه شدند حتما همان جا رسیدگی می‌کنند و در صورت مهیا بودن شرایط حکم و بسته به شدت و ضعف تخلف در محل اجرا و رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: بر اساس جلسات انجام گرفته با سازمان‌های مربوطه و مسئولین اتحادیه‌ها مقرر شد اجازه ندهیم عده‌ای معدود از این فرصت استفاده نامطلوب کنند و خوشبختانه تا الان مشکل خاصی نداشتیم و تقریبا قیمت‌ها متعارف و مورد قبول است، اما طبیعتاً تخلفاتی صورت می‌گیرد که برخورد می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: مهمترین برخورد سازمان تعزیرات در گران فروشی، تقلب، رعایت نکردن موارد بهداشتی و ... است که در طول سال انجام می‌شود، اما در شب‌های خاص مثل یلدا سه حوزه میوه و تره‌بار، آجیل و خشکبار و شیرینی بیشتر مورد توجه قرار دارد.

اسفنانی درباره گرانی انار در این شب‌ها گفت: طبق قیمت‌های برآورد شده انار به دلیل سرمازدگی و کاهش عرضه نسبت به سال قبل کمی گران شده است که البته این گرانی حدی دارد و نباید از آن خارج شود.

همچنین مردم می‌توانند تخلفاتی که مشاهده می‌کنند به سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *