چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

طراحی موبایل نابینایان در کشور

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 573591
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت موبایل و عصای هوشمند برای نابینایان شدند.
طراحی موبایل نابینایان در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر،  سیده اسری پاکنهاد مخترع دستبند پوشیدنی_بریل هوشمند نابینایان و عصای هوشمند  با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ۲۸۵ میلیون نفر در سراسر دنیا مشکل بینایی دارند، عنوان کرد: از این تعداد ۳۹ میلیون نفر به صورت کامل نابینا هستند.

وی گفت: از این رو در صدد آمدیم تا دستبند هایی را طراحی کنیم که با اتصال به تلفن همراه اندروید،موبایلی برای استفاده نابینایان از تکنولوژی طراحی کنیم.وی در خصوص طرح خود گفت: دستبند الکترونیکی با بلوتوث تلفن همراه اندروید متصل می شود و نقش تلفن همراه را برای نابینایان ایفا می کند.

وی با بیان اینکه موبایل نابینایان دارای کلید هایی برای رد تماس و پاسخگویی است، خاطر نشان کرد: فرد نابینا می تواند با کلیدهای بریلی که روی دستبند وجود دارد و ویبره های تعریف شده پیام ارسال کند.
به گفته محقق مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج؛ با کلیدهای موجود روی دستبند،فردنابینا می تواند به سایر منوها و امکانات گوشی دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه کیبورد این دستبند بریل است،گفت: این کیبورد بر اساس قوانین بریل قرادادی در کل جهان طراحی شده است.به گفته پاکنهاد، این طرح نیازی به برنامه جانبی ندارد و به راحتی فرد نابینا می تواند تمام اقداماتی که یک فرد بینا با تلفن همراه از جمله تماس و ارسال پیام انجام می دهد را عملی کند.

این محقق با اشاره به مزایای محصول گفت: قابلیت اعلام هشدار و لرزش برای ارتباط با گجت های هوشمند، امکان اتصال به هندزفری،قابلیت دسترسی به دفترچه تماس، امکان تولید سفارشی، امکان تعریف ویبره های خاص و شخصی سازی از جمله مزایای این طرح به شمار می رود. 

وی با بیان اینکه موبایل نابینایان همراه با عصای هوشمند به ثبت اختراع رسیده و داوری ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران انجام گرفته است،تاکید داشت: این عصای هوشمند نابینایان کوتاه ترین عصا در دنیا محسوب می شود.
وی افزود: این عصای هوشمند قدرت کنترل شناسایی موانع در ازدحام تا ۵ سانتیمتر و در فضای باز تا دومتر را دارد.

به گفته پاکنهاد، سازمان بهزیستی و مراکز توابخشی مهمترین مخاطب های این طرح به شمار می رود.وی با بیان اینکه این طرح به نتیجه رسیده است، افزود: در حال حاضر اگر سرمایه گذاری به میان آید می توان این طرح را به تولید انبوه رساند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *