پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
امیر عبداللهیان:

نمایش ساختگی هیلی افتضاحی سیاسی است

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 573341
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: زمانی از یک مقام سازمان ملل در مذاکره دیپلماتیک شنیدم که در سایه جنگ سعودی در یمن حتی برخی عشایر و قبایل در این کشور به موشک دست یافته اند.
نمایش ساختگی هیلی افتضاحی سیاسی است
به گزارش جهان نيوز؛ حسین امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه نمایش ساختگی امریکایی- سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است افزود: از ابتدای تجاوز غیر قانونی ریاض و ابوظبی به یمن و از زمان اوباما بارها مقامات ارشد امریکا اشکارا اعلام کرده اند که امریکا در جنگ یمن به عربستان سعودی کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی می کند.
 
وی گفت: متاسفانه کشتار عظیم مردم مظلوم یمن طی سه سال گذشته صرفا با سلاح های جدید امریکایی و غربی و با کمک گسترده ی رژیم نامشروع اسرائیل انجام شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: یمن صرفا راه حل سیاسی دارد و این نمایش های نخ نمای امریکا و عربستان خریداری ندارد. امروز انصارالله و متحدین یمنی ان در بهترین شرایط دفاع مشروع و مقاومت در مقابل حملات نظامی متجاوزین هستند.

وی گفت: امارات ، ریاض و امریکا با فرافکنی نمی توانند خود را با روش نظامی به مردم مقاوم یمن تحمیل کنند و شکست اقدامات نظامی در یمن قطعی داشت.

عبد اللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند اعلام می کند که موضوع یمن و بحرین صرفا راه حل سیاسی مبتنی بر عقلانیت دارد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *