جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۷

هرگز از شما راضی نخواهند شد جناب اژه‌ای

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 572409
از بسیجی تا روشنفکر نقاد شده اند و بر اساس"شنیدها "لب به سخن می گشاید و با عتاب و تشر به میهمان، از محیط کف و سوت می گیرندو از میهمان در حال محاکمه خود لبخند می شنوند.
هرگز از شما راضی نخواهند شد جناب اژه‌ای
گروه سیاسی جهان نيوز، عبدالله گنجی: مانند جلسه جناب محسنی اژه ای در دانشگاه شریف یا جلسه۱۶آذر سال ۱۳۹۵روحانی در دانشگاه یا جلسه ۱۶ آذر احمدی نژاد در دانشگاه امیر کبیر  یا جلسه۱۶ آذر ۸۳خاتمی در دانشگاه  تهران تقریبا در هیچ یک از کشورهای به اصطلاح آزاد برگزار نمی شود.

اینکه مسئولان تراز اول یک کشور داوطلبانه می پذیرند پای در میدانی بگذارند که بسیاری از آنچه باید بشنوند عاری از حقیقت و بعضا تهمت و غیر واقعی است  فقط در ایران عرف است و البته باید باشد

همین ایرانی که علیرغم این، هر روز از ستم  غرب و پرستیژ  خواهان نقاد داخلی، تازیانه های اتهام استبداد را بر بدن خود  حس می کند.

از بسیجی تا روشنفکر نقاد شده اند و بر اساس"شنیدها "لب به سخن می گشاید و با عتاب و تشر به میهمان، از محیط کف و سوت می گیرندو از میهمان در حال محاکمه خود لبخند می شنوند.

اما همچنان نظام ما ضد آزادی است و اگر هزاران جلسه مشابه هم باشد باز هم ضد آزادی است.

می دانید چرا؟ چون الگوها و استانداردهای حیات سیاسی-اجتماعی غرب را برسمیت نمی شناسد و تا تسلیم نشود ما همچنان محور استبداد داخلی، شرارت و حمایت از تروریسم  خارجی هستیم.رضایت از ما به عدم ما بستگی دارد و تمام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به به جناب بلبل خان!! از شکرستان غذا چه خبر"؟
Iran, Islamic Republic of
"رضایت از ما به عدم ما بستگی دارد" جمله بسیار دقیقی بود...
حیدری
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا آقای گنجی هم دستش لای ساتور آقایان است!
شیرینی
Iran, Islamic Republic of
ساتور کجاست، آب نبات آقایان تو دهنش مزه داده!
کاش این گنجی سری به وکلا و قضات بی طرف و یا وکلای و قضات بسیجی که سینه چاکان انقلاب و نظام و ارمانهای امام و شهدایند ،میزد تا ببیند عمق فاجعه در این دستگاه با این مسئولین تا کجاست!
بسجیان که وام دار عمامه و کت شلوار این و آن نیستند!
بسیجیان مثل توده مردم، در بین مردم و دستگاههای اجرایی و غیر اجرایی حشر و نشر و فعالیت و دسترسی به اطلاعات خاص!دارند. لذا چرا باید در برابر سوء مدیریت ها و فساد مسئولین و بستگان و نجومی بگیران حرامخوار و نفوذی ها ساکت بنشیند؟!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Canada
شما فایل سخنرانی های چند دقیقه ای دانشجویان و مخصوصا آقای نظری و سخنرانی آقای اژه ای و آن سوت بلبلی کذائی را بگذارید بعد اجازه بدهید تا خوانندگان خود قضاوت کنند.
شما ماهها گلایه مالباختگان موسسات بانکی را سانسور و یا تکذیب کردید و به آنها توهین کردید و به شکایات آنها رسیدگی نکردید و فایلهای صوتی تماس مردم با دفتر رهبری و پاسخ جالب آنها را پخش نکردید تا اینکه کار به تظاهرات روزانه در تهران و شهرستانها و در نمایشگاهها کشید و دست آویز رسانه های خارجی شد و ماهها بعد از اینکه قوه قضائیه خوراک تبلیغاتی رسانه های معاند را فراهم کرد همان تکذیبهای قبلی را تائید کردند و توقع دارند مردم از آنها بپذیرند.
دیروز هم آقای اژه ای به هیچکدام از سوالات دانشجویان پاسخ نداد و در واقع با سوت بلبلی خواست مثلا فضا را تغییر دهد.
به آقایان اژه ای و علوی و لاریجانی و منتظری و ... پیشنهاد می کنم که از استعدادهای خارق العاده خدادادی خود در شاد کردن مردم (مثلا در فیلمهای کمدی) بهره ببرند و کار قضا و وزارت را به اهلش واگذارند و بیش از این موجبات خشم خدا و خلق مومن او را فراهم نکنند.
من
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی اینه که تو مملکت ما همه چیز را سیاسی می بینیم و همه چی را به خارج وصل میکنیم. در جریان حضور آقای اژه‌ای در دانشگاه شریف، نه منتقدان نه حامیان هیچ کس به فکر حل مشکلات نیست. عده‌ای دنبال این هستند که قوه‌قضاییه را به خاطر رویارویی با دولت و احمدی نژاد بزنند و عده‌ای هم می ترسند که اگر نقدی به قوه‌قضاییه بشه طرف مقابل سوءاستفاده کند. حقیقت این است که دو طرف می دونند که نقد هایی به قوه‌قضاییه وارده ولی اینقدر هم فضا تاریک نیست.
نمی دونم چرا نگارنده چرا این موضوع را به خارج کشور وصل کرده و مقایسه کرده، به هر حال چه در خارج کشور چنین جلساتی باشه و چه نباشه چنین جلساتی برای ما لازمه و باید ضمن سعی در رفع عیب های اون به دنبال توسعه اون باشیم. تا از این رهگذر کشور رشد کنه. انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
چون جو به نفع یاران احمدی نژاد بود اینگونه قضاوت می شود ولی اگریک حرفی که می توانست احمدی نژاد رازیر ضربه های سهمگین حسادت ها ی شما افولگرایان قرار می گرفت کلی رویش مانور می دادید
جمشید
خلاصه کردن مطالبات مردم و دانشجویان به دیدار مسئولان! از این جمع و آن مجموعه آنهم به این شکل باسمه ای و نخ نما! دردی از کسی دوا نمی کند.دعوای حاکمیت حال حاضر کشور هم با نظام بین المللی سلطه امری مستقل از تضاد اصلی جاری بین همین حاکمیت و توده های بجان آمده از فساد و ناکارآمدیهای مدیریتی و البته "استبداد"مذهبی ناشی از حکومت دینی است.این نظر بطور قطع حذف خواهد شد و همین نکته رمز جذابیت چیزی است که "آزادی بیان "خوانده می شود.
Iran, Islamic Republic of
بدون برگزاراي يك دادگاه علني و آزاد هيچ وقت پذيرفته نخواهد شد
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
ببخشید گویا نویسنده این تحلیل جلسات مقام معظم رهبری با دانشجو یان را فراموش کرده اند
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
لن ترضی عنک الیهود و النصری حتی تتبع عن ملتهم....
احسنت جناب گنجی
احسنت
Iran, Islamic Republic of
آقا سید متوجه هستی که دانشجویان را به یهود نصارا تشبیه کردی(که باید جوابش را به خدا بدهی) و اژه ای بنده خدا را نعوذ باالله به ذات مقدس پیامبر (ص)شباهت دادی؟
چند چیز موجب درد سر است خورده قرض و خورده معلومات
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز و بزرگوار
اول؛ بنده هرگز قصد تشبیه دانشجویان متعهد و مسلمان و حتی دانشجویان واقعا ملی گرا(نه ظاهری) را با یهود و نصارا نداشته و ندارم و در این مورد بخصوص بنده خدای ناکرده اصراری بر تطبیق این آیه بر حاضران بدان صورتی که شما برداشت میکنید نداشتم بلکه بیانم، بیانی کلی بود از این حیث که دشمن و همقطاران و سمپادهایش هیچگاه از ما راضی نمیشوند مگر آنکه از آنان تبعیت کنیم!
دوم؛ اگر شناختی از قرآن داشته باشیم میدانیم که ما در امت اسلام هم یهودی و نصارا داریم که اشاره مغضوب و ضالین در آیه آخر سوره حمد به اینان است...
سوم؛ خواستم نظرتان را درباره کسانی که پیاده نظام دشمن در کشور هستند اما شناسنامه ای مسلمان شیعه هستند را بدانم!
و آخر آنکه کاش بچه های متدین و انقلابی سعه صدرشان بالاتر برود و بجای تفرق و اتهام یکدیگر، کمی کیاست به خرج دهند و سریعا دوستانشان را منکوب نکنند و یکمی از طرف مقابل یاد بگیرند که اتحاد و انسجامشان نقطه قوتشان است....
طلبه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ا
شما وقتی منتقدین نخبه و علمی کشور اعم از دانشجویان بسیجی و غیر بسیجی دلسوز کشور را مصداق یهود و نصارا می پنداری که تلاششان برای دست برداشتن از حق توسط دستگاه قضا است، پس معلوم است درک تو از آیات الهی همان " درک داعش" است! درکی که تکفیر همه است و تایید خودش!
مصداق رفتاری امثال شما و مفسدین در این ایات شریفه قران مجید است(سوره بقره آیات 11 و 12):
" وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ11 أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لا يَشْعُرُونَ 12"
"و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى گويند ما خود اصلاحگريم (11). بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى فهمند (12)."
Iran, Islamic Republic of
اقای عبدالله گنجی شما انسان صادقی هستیدولی کاشکی مدتی را در کشورهای غربی زندگی میکردی تا متوجه مفهوم ازادی میشدید البته در عمل نه مثل ایران فقط در حرف و عمل نکردند
Iran, Islamic Republic of
خصوصا از سوت بلبلی
واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
کاشکی یک کمی هم سوت بلبلی برای فاضل لاریجانی بدلیل.. ..... بزنند..
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرف حساب جواب نداره
حسین
Netherlands
اینکه جلسه بگذاریم که کی جلسه کنیم که راه بجائی نمی برد.
حداقل یک حرف این داشجویان که حق بود. اگر این جلسه معنی داشت باید در همان یک مورد مستقیم اقدام می شد.
امنیت ملی حرفش درست است ، اما آقا فاضل اینهمه سال هیچ خبری نیست و تازه اگر خطائی شده ( که مطمئن هم نیست ) از جانب مرتضوی بوده!!!
به این ترتیب هیچ رانتی و ربائی و اختلاسی و گور خوابی و کودکان کار و فارغ التحصیلان بیکار ووو نداریم و همه چیز سر جایش است و فیلمها کسل کننده شده اند لذا برای تفریح جلسه کردیم!!!
گیرم که خلق را بفریب ، فریفتی با دست انتقام طبیعت چه می کنی؟
ن
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
حاجى سوت بلبلى رو كه زدى، اگه يه تك چرخ هم بزنى منو همه بچه هاى ونكوور مريدت ميشيم!
Iran, Islamic Republic of
حاضرم هیچ گاه ،هیچ جلسه ای با حضور هیچ مسئولی برگزار نشود و مسئولان در سکوت کامل به حل مشکلات مردم بپردازند.....
Iran, Islamic Republic of
به افتخار اژه ای با این ماست مالیزاسیونش اجماعا : سوت بلبلی .
sa.abed1352@gmail.com
نامه حضرت امیر المومنین علی علیه السلام به مالک
اگر با مقام و قدرتى كه دارى، دچار تكبّر يا خود بزرگ بينى شدى به بزرگى حكومت پروردگار كه برتر از تو است بنگر، كه تو را از آن سركشى نجات مى ‏دهد، و تند روى تو را فرو مى ‏نشاند، و عقل و انديشه‏ ات را به جايگاه اصلى باز مى ‏گرداند.

بپرهيز كه خود را در بزرگى همانند خداوند پندارى، و در شكوه خداوندى همانند او دانى، زيرا خداوند هر سركشى را خوار مى‏ سازد، و هر خود پسندى را بى ‏ارزش مى ‏كند.
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا شان کسی که ملبس به لباس روحانیت و معاون اول قوه قضاییه است سوت بلبلی زدن است? لازم نیست ایترا نشر دهید ولی به وجدان خود رجوع کنید
Iran, Islamic Republic of
مملکتی که دانشجوهای جوگیرش دانشگاه را با استادیوم ورزشی و کاباره اشتباه بگیرن آینده اش مشخصه