پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در همایش "عمل در وحدت"

عربستان و امارات مسلمان بودن خود را ثابت کنند

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 571238
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بلایی که بر سر شاه ایران و صدام حسین آمد در آینده بر سر حکام سعودی خواهد آمد.
عربستان و امارات مسلمان بودن خود را ثابت کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «عمل در سایه وحدت» که در تالار وحدت شهرستان قشم با حضور علمای اهل سنت و شیعه برگزار شد، در واکنش به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و حمایت آمریکا از این توطئه گفت: مسلمانان جهان راهی جز قیام علیه آمریکا و اسراییل ندارند.

وی با تبریک اعیاد  ماه ربیع افزود: از بزرگترین افتخارات مسلمانان جهان، وجودمبارک پیامبر اسلام است که با ولادت ایشان، هستی و آفرینش  معنا یافت و بشریت امید تازه‌ای در خود احساس کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: حقیقت عالم آفرینش، دارای حکمت و فلسفه‌ای است که وجود نورانی پیامبر اسلام در کانون آن قرار دارد. همچنین از بزرگترین افتخارات ما مسلمانان این است که خداوند در قرآن فرموده‌اند «من و همه ملائک بر نبی مکرم اسلام صلوات می‌فرستیم"و این توصیفی است که برای هیچ یک از پیامبران بیان نشده است.  امیدوارم بتوانیم این نعمت بزرگ را قدر بدانیم و تلاش کنیم  مسلمان زیسته و مسلمان از دنیا برویم.

رضایی (ع) با طرح  یک سوال و اشاره به سرنوشت جهان اسلام گفت: چرا ما با وجود  قرآن مجید و پیامبر عظیم الشان  و با پشتوانه ای به عظمت تمدن بزرگ اسلامی همواره باید در منطقه، شاهد جنگ، خونریزی، تفرقه افکنی و اشغال گری  ایادی استکبار و استعمار باشیم؟ 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم وحدت در جهان اسلام گفت: دستاوردهای پیامبر اسلام آنچان بزرگ بود که توانست چندین تمدن بزرگ خلق کند و این تمدنها در زمانی که اروپاییان در  نهایت عقب ماندگی به سر می‌بردند، توانست تا قرنها سراسر جهان را در سیطره خود قرار دهد.

وی افزود: غربی‌ها سالیان طولانی از پیشرفت جهان اسلام در تعجب بودند. کالاها، علم، تمدن و ثروت جهان اسلام در سراسر جهان سرآمد و  این عظمت و شکوه چنان نمایان بود که کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند موجی عظیم علیه اسلام و پیشرفت‌های آن به راه اندازند. در نتیجه جنگهای صلیبی را به راه انداختند به گونه‌ای که طی 200 سال 8 جنگ بزرگ بین مسیحیان و مسلمانان رخ داد. هرچند که با ظهور تمدنهای عثمانی و صفویه که پنج  یا شش قرن به طول انجامید، اسلام دوباره دوران رونق خود را بازیافت.

رضایی در ادامه گفت: از صد سال قبل و متعاقب دوجنگ جهانی اول و دوم  درهمه جا صلح برقرار شد ، ولی نا امنی وجنگ ، درمنطقه ما با کینه ورزی نسبت به تمدن اسلامی و انتقام جویی  از جهان اسلام ادامه یافت و غده  ای سرطانی به نام اسرائیل  را در دل  جهان اسلام به وجود آوردند که تا به امروز تبعات شوم آن ادامه دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با نگاه به رفتار غرب و آمریکا به روشنی نوعی کینه  ورزی و انتقام جویی  قابل  مشاهده است. بیش از 100 سال است که مسلمانان و جهان اسلام را عقب  نگه داشته اند  و جغرافیای اسلام را  مرزبندی و گروه بندی کرده‌اند. بنابراین اقدامات پنهان و آشکار غرب همچنان در امتداد جنگ های صلیبی است و متاسفانه روشنفکران ما نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند که آمریکا و غرب  رفتار واحدی ندارند و دو نوع سیاست و رفتار را در جهان  به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: آنها خواستار بردگی جهان اسلام هستند؛ البته از دست نشاندگان و نوکرهای خود هم دفاع نمی‌کنند و نسبت به آنها بی‌وفایند. بلایی که بر سر شاه ایران و صدام حسین آمده  و در آینده بر سر حکام سعودی خواهد آمد، گواه همین  موضوع است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با  تحلیل وضع موجود در منطقه گفت: اقدام ترامپ نسبت به فلسطین در روز میلاد پیامبر اسلام، معنایی جز تحقیر و اهانت به مسلمانان جهان نداشت و البته موضع گیری کشورهای اروپایی هم مکمل  رفتار ترامپ است.

رضایی با تاکید بر اینکه رفتار ترامپ نمونه روشنی از انتقام جویی و کینه توزی غرب علیه جهان اسلام است افزود: جنگ‌های خونینی که در منطقه از طریق صدام و رژیم صهیونیستی  شکل گرفته، بدون برنامه ریزی نبوده و به منظور انتقام جویی از ملت‌های مسلمان روی داده است. آنها دشمن اصلی اسلام  و به دنبال آنند  که مبادا تمدن بزرگ اسلامی دوباره در جهان شکل بگیرد.

وی با ذکر  این مطلب که امروز مسلمانان راهی جز قیام علیه آمریکا و اسرائیل ندارند گفت: خوشبختانه این قیام از ایران با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل  شروع شده است و با قیام در سایه وحدت می توانیم سعادت و تمدن از دست رفته را بازیابیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی گفت: دولت عربستان وامارات بیایند مسلمان بودن خود را اثبات کنند و شجاعانه ارتباط خود با آمریکا را قطع و یا دیپلمات‌های خود را از آمریکا فرا بخوانند و یا این که تولید نفت خام خود را کاهش دهند.

رضایی در ادامه گفت: امروز، روز تبلور اسلامیت ما در جهان اسلام و  روزی است که باید صداقت ما در بیعت با پیامبر  عظیم الشان  اسلام اثبات شود؛ از این رو باید گفت که امروز روز قیام است.

وی در خاتمه اظهار داشت:  آمریکا باید از موضع خودعقب نشینی کند. اگر چنین امری محقق نشود، جهان اسلام باید با اهرم هایی که در دست دارد، فشار خود بر آمریکا را افزایش دهد و باید توجه داشته باشیم که  اگر آمریکا حرف خود را به کرسی بنشاند، آینده تلخی در انتظار جهان اسلام خواهد بود. نقش رهبران جهان اسلام در این آگاهی بخشی بسیار با اهمیت است و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب  با حفاظت از ارزشهای انقلاب اسلامی، پشتوانه‌ای  عظیم برای کشورهای اسلامی و آگاهی بخشی به ملل مسلمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *