شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۶
مشاور وزیر امور خارجه در گفتگو با جهان نیوز:

انتقال سفارت آمریکا از تل آویوو به قدس محتمل است/ ذات آمریکایی‌ها مثل ذات صهیونیست‌ها است

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 571219
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا هشت قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.
انتقال سفارت آمریکا از تل آویوو به قدس محتمل است/ ذات آمریکایی‌ها مثل ذات صهیونیست‌ها است
گروه بین الملل جهان نيوز: مشاور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات و مواضع دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد انتقال سفارت این کشور از تل آویوو به قدس گفت: دونالد ترامپ عمق جنایت و خباثت مثل سایر جنایت های آمریکا را نشان داد.

حسین شیخ الاسلام در گفت وگو با جهان نيوز افزود:  کشوری مثل آمریکا  بر اساس اشغالگری و ظلم  ایجاد شده و ادامه پیدا خواهد کرد سرزمین و آباد و اجداد سرخ پوستان را اشغال کردند و با آن ها  قرار داد بستند و بعد زیر قرار داد زدند و پایبند نشدند.

وی اظهار داشت: آمریکایی با ظلم و جنایت سرخ پوستان را مجبور به مهاجرت کردند و آن ها  را کشتند و بقیه را در اردوگاه های خاصی محدود کردند و در واقع ذاتشان مثل ذات رژیم صهیونیستی  است.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان این که انتقال سفارت آمریکا از تل آویوو به قدس را محتمل است، خاطر نشان کرد: این طرح مصوبه مجلس آمریکاست ولی تا به حال چندین رییس جمهوری آمریکا  این طرح را به تعویق انداختند و نتوانستند اجرا کنند.

شیخ الاسلام تاکید کرد: به خاطر این که یک عکس العمل جدی بین مسلمانان و دیگر کشورهای آزاده دنیا را دارد حالا یک خبیثی مثل ترامپ با توجه به این که عصاره خباثت های آمریکاست یعنی این که ترامپ یک شغل خانه فساد را در آمریکا اداره می کرد.

وی تصریح کرد: ترامپ بخواهد دست به چنین جنایتی بزند بعید است چون از نظر داخلی تحت فشار جدی است و نیاز به  پشتیبانی صهیونیست ها را دارد و با این بساطی که درست کرده و در انتخابات هم از روس ها کمک خواسته نیاز خیلی جدی به پشتیبانی صهیونیست ها در داخل آمریکا را دارد.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: این نوع اقدام منافع و مصالح آمریکا را می طلبد ولی بارها شده  که رییس جمهوری منافع  شخصی خود را والا بر منافع ملت آمریکا حتی حزب خودشان  دانسته است.

شیخ الاسلام با بیان این که این جنایت را تا حالا کسی نتوانسته  است اجرا کند، گفت: به رغم این که این طرح مصوبه مجلس آمریکا است ولی آیا ترامپ می تواند اجرا بکند به نظر من شخصیتش جوری است که  می تواند اجرا بکند حالا بستگی به متحد شدن کشورهای اسلامی و برخوردشان  بر مقابله با چنین جنایت است.

وی افزود: این فرصت خوبی برای کشورهای اسلامی که بیشتر متحد شوند به خصوص که داعش ایجاد شده  بود تا به اختلافات در کشورهای اسلامی دامن بزند دیگر این توطئه شکست خورده است و فرصت خوبی است تا قضیه فلسطین در اولویت مسملمانان قرار داده بشود.

مشاور وزیر امور خارجه سپس به اهمیت و جایگاه قدس اشاره کرد و گفت: قدس را باید خط قرمز مسلمانان و آزادگان جهان بدانیم زیرا قدس از پیشینه تاریخی و مذهبی ارزشمندی برخوردار است و نزد اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست.

شیخ الاسلام افزود: سرزمین تاریخی و مادری فلسطینیان صرفا متعلق به مردم فلسطین است و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف بازی با آتش است و جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و وحدت همه گروه های فلسطینی با تمام توان حمایت می کند.

به گزارش جهان نيوز، شهر قدس که مسجدالاقصی - نخستین قبله مسلمانان - را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا هشت قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.

شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.

اقدام روز چهارشنبه ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس و انتقال سفارت آمریکا از تل آویوو به قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
چرا وقتی روسیه حدود 9 ماه پیش بیت المقدس را بعنوان پایتخت اسرائیل قبول کرد هیچ کدام از شماها ناراحت نشدید؟؟
Iran, Islamic Republic of
چون روسیه ارباب هست و جرات ندارن ... اینا همش بازیه ... الان کل کشور های اسلامی مثلا عصبانی هستن بابا حمله کنید مثل جنگ های گذشته در هم میشکنید ... فضاحت 48 و 67 و 73 رو کسی یادش نرفته ....
جرات ندارن به روس ها چیزی بگن چون پوتین خوردشون میکنه ... مسلمونای چچن رو قتل عام کرد صداشون در نیومد ... چین مسلموناش رو قتل عام کرد باز هم صداشون درنیومد ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
روسیه الان کشوری هست که رئیس جمهورش به نشانه احترام و ادب در مقابل مقام معظم رهبری با تواضع می نشیند،شما و امثال شما حالا حالاها باید کاسه لیسی آمریکا رو کنید و برای آمریکا دم تکون بدید شاید آمریکا دلش به حالتان سوخت و یه تیکه استخوان انداخت جلوتون.
پس خیالت راحت باشه که حزب الله به رهبری مقام معظم رهبری، جز از خداوند، از هیچکس ترس و واهمه‌ای ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اولا متاسفانه روسیه مثل قریب به اتفاق کشورهای جهان قسمت غربی شهر قدس را برای رژیم اشغالگر میدانند. ثانیا تا این لحظه هیچ کشوری از جمله روسیه این حماقت را یعنی انتقال سفارتشان را به بیت المقدس انجام نداده اند و فقط آمریکا و آن بی عقل این کار را میخواهند انجام دهند و بانی این امر نامبارک آمریکا است.
Iran, Islamic Republic of
مسلمان ها فعلا مشغول تو سر و کله هم زدن هستند
آخرش هم چیزی از فلسطین باقی نمیماند و همه اش توسط اسراییل اشغال میشود
Iran, Islamic Republic of
ذات!