سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

آل‌خلیفه به دنبال حذف آیت‌الله عیسی قاسم است

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 571161
مشاور وزیر امور خارجه گفت: اقدامات حکام آل‌خلیفه در راستای اهداف مرتجعین سعودی است.
آل‌خلیفه به دنبال حذف آیت‌الله عیسی قاسم است
به گزارش جهان نيوز، حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اظهارکرد: مردم بحرین رهبری شیخ عیسی‌قاسم را با تمام وجود پذیرفته‌اند، وی توانسته مبارزات مردم را با وجود سرکوب حکام آل‌خلیفه به صورت مسالمت‌آمیز اداره کند.

وی با بیان اینکه بحرین کشوری اشغال شده از سوی عربستان است، ادامه داد: اقدامات حکام آل‌خلیفه در راستای اهداف مرتجعین سعودی است؛ جنایت‌های عربستان در یمن، بحرین و حمایت از داعش به وضوح همه چیز را روشن می‌کند.

مشاور وزیر خارجه با اشاره به اینکه عربستان از حرکت‌های آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه وحشت دارد، بیان کرد: سعودی‌ها به دلیل نوع حاکمیت پادشاهانه از این جریان وحشت دارند.

شیخ‌الاسلام اظهار کرد: کشورهای منطقه به دلیل نوع ساختار شاهنشاهی که دارند از جریان استقلال‌طلبی مردم بحرین حمایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه آل‌خلیفه قدرت بیرون‌کردن یا حذف مستقیم فیزیکی شیخ عیسی قاسم را ندارند، ادامه داد: آل‌خلیفه به دنبال حذف آیت‌الله عیسی قاسم از طریق بیماری است، به همین خاطر از روند رسیدگی و درمان او ممانعت به عمل می‌آورند.

مشاور وزیر خارجه با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه ایران اقداماتی را برای رساندن صدای مردم بحرین انجام داده است، بیان کرد: تنها شبکه العالم صدا و اعتراض مردم بحرین را به دنیا و به ویژه جهان عرب مخابره می‌کند و این اقدام در راستای فعالیت‌های سیاسی و تبلیعاتی جمهوری اسلامی است؛ حکام آل‌خلیفه در تلاش هستند صدای مردم بحرین به دنیا و جهان عرب منتقل نشود، اما جمهوری اسلامی صدای آن‌ها را رسانده و خواهند رساند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *