جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله معلمی:

پیام روز دانشجو زیر بار سازش نرفتن است

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 571076
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام روز دانشجو ضد سلطه، استبداد، استکبار و زیر بار سازش نرفتن است.
پیام روز دانشجو زیر بار سازش نرفتن است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری به منشأ تاریخی روز دانشجو اشاره و اظهار کرد: در سال 1332 بعد از کودتای 28 مرداد معاون رئیس جمهور آمریکا عازم ایران شده بود و رژیم شاهنشاهی برای او تدارکاتی دیده بود.

وی ادامه داد: رژیم دیکتاتوری شاه مخلوع در نظر داشت تا به معاون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران دکترا افتخاری بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشجویان نسبت به حرکت‌های مداخله جویانه استکبار به ستوه آمده بودند، گفت: گروه‌های دانشجویی آزاده و حق طلب نسبت به این اقدامات، اعتراض مسالمت آمیزی کردند اما رژیم دیکتاتور شاه با گلوله پاسخ آنان را داد.

آیت‌الله معلمی افزود:در نتیجه تیراندازی تعدادی زیادی از دانشجویان زخمی شدند و چند نفر هم به شهادت رسیدند، حرکت دانشجویان در آذر 1332 ماهیت مقدس ضد سلطه و ضد استکباری داشت. 

وی اضافه کرد: در مقاطع مختلف تاریخی به ویژه روزگار ما که عواملی سعی دارند ملت را به سمت وابستگی مجدد به آمریکا ببرند که لازم است در این زمینه روشن گری صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماهیت حرکت‌های سیاسی دانشجویان در گذشته ضد سلطه بوده و در آینده هم باید همینگونه باشد، تصریح کرد: کشوری که سلطه بیگانه و استکبار را بپذیرد، حق و حقوقش پایمال می‌شود.

آیت‌الله معلمی گفت: به هر میزانی که کشورها از زیر سلطه استکبار جهانی خارج شوند، به همان میزان در زمینه‌های علمی، اقتصادی و ... رشد می‌کنند.

وی به پیام حرکت تاریخی دانشجویان در 16 آذر 1332 اشاره کرد و ادامه داد: پیام روز دانشجو ضد سلطه، استبداد، استکبار و زیر بار سازش نرفتن است . رسالت دانشجویان حفظ، تقویت و تداوم این پیام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  یادآور شد: همه ملت‌ها از جمله ایران سزاوار داشتن نظامی مستقل است که به یاری خداوند این مهم در مورد ملت ایران تحقق یافته است .

آیت‌الله معلمی اظهار کرد: دانشجوی با بصیرت و آگاه به زمان، چشم بینای ملت است و آنان باید نسبت به همه رویدادهای جامعه خود حساس  باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *