پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۶
در جمع خبرنگاران مطرح شد

افشاگری‌ فرهاد رهبر/ پشت پرده عدم حذف کنکور چیست؟

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 570901
رئیس دانشگاه آزاد گفت: کنکور ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و به همین دلیل برخی اجازه نمی‌دهند کنکور حذف شود.
افشاگری‌ فرهاد رهبر/ پشت پرده عدم حذف کنکور چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم روز دانشجو در واحد تهران غرب این دانشگاه در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری مستقل آزمون‌های مقاطع مختلف گفت: این مسئله را باید از وزارت علوم و سازمان سنجش بپرسید، زمانی که این سوال را از من می‌پرسید مانند این می‌ماند که از فردی پرسیدند نتیجه خواستگاری‌ات چه شد و آن فرد گفت 50 درصد حل می‌شود. این مسئله هم از نظر ما حل شده است ولی باید ببینیم نظر وزارت علوم و سازمان سنجش چیست.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌ها در مورد این مسئله صحبت شده و بررسی صورت گرفته است و دانشگاه آزاد نیز عضو کمیته بررسی است و پیشنهاد بنده بود که حذف کنکور مدت‌ها مسکوت باقی مانده و مورد بررسی قرار بگیرد که همان لحظه رئیس جمهور دستور داد که شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای را تشکیل داده و این مسئله را در دستور کار بگذارد تا این کمیته بتواند برنامه عملیاتی حذف کنکور را بررسی کند.

رهبر در پاسخ به این سوال که آیا سازمان سنجش منحل می‌شود یا خیر، گفت: من گفتم که مسئله قرار است بررسی شود بنابراین هنوز چیزی مشخص نیست و بحث انحلال مطرح نیست بلکه مسئله تغییر ساختار در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در دنیا چند کنکور در سال برگزار می‌شود و یک فرد می‌تواند تا بالاترین نمره‌ای که از کنکورها می‌گیرد در دانشگاه‌ها پذیرش شود.

رهبر ادامه داد: یکی از پیشنهادهای دانشگاه آزاد این است که به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده‌ها چند بار در سال امتحان بگیریم و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش باشد اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

رئیس دانشگاه آزاد اظهارداشت: یک لولا میان نظام پرورشی و آموزش عالی کشور وجود دارد که بر این اساس 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی کنکور است یعنی کلاس‌های کنکور و برگزاری آزمون و مسائل این‌چنینی دارای 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی است که افرادی اجازه نمی‌دهند کنکور حذف شود.

وی افزود: ببینید این افراد چه کسانی هستند و چرا نمی‌گذارند کنکور حذف شود؟ چرا به جامعه استرس می‌دهند و اجازه نمی‌دهند نظام آموزش عالی در ایران مانند دنیا عمل کند؟ این طرح را دنیا اختراع کرده و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد در رابطه با رسیدن دانشگاه آزاد به واحدهای دورافتاده گفت: نظارت سیستماتیک در دانشگاه آزاد برگزار کردیم که به طور مرتب گزارشات متعددی از تمام واحدها می‌گیریم و معتقدیم که امکانات رفاهی باید در شأن دانشجویان باشد ولی نباید انتظار داشت که یک دانشجو اگر خوابگاه مناسبی ندارد بتوانیم خوابگاهی در شأن وی ایجاد کنیم. 

رهبر گفت: امروز در مراکز دانشگاه آزاد با توجه به ساخت‌وسازی که در سال‌های گذشته صورت گرفته، امکانات خوبی داریم و سرانه آموزشی هر دانشجو در دانشگاه آزاد 12.7 درصد است که متوسط کل کشور کمتر از 10 و برای برخی دانشگاه‌ها کمتر از 3 یا 4 است. 

وی ادامه داد: معدل واحدهای دانشگاه آزاد در امکانات رفاهی بیشتر از معدل کل کشور است.

رهبر همچنین از رفع مشکلات علیرضا کریمی کشتی‌گیر کشورمان خبر داد و گفت:‌یک یاز گویندگان تلویزیونی گلایه کرده بود ولی ما اعلام می‌کنیم کریمی یکی از افتخارات کشور ماست و وظیفه داریم به او کمک کنیم. بنابراین اگر کریمی مشکلی داشته باشد که دانشگاه ازاد بتواند آن را حل کند، طبق مقررات مشکل را برطرف می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: پیشنهاد می‌دهیم یک هفته با نام مقابله با استکبار داشته باشیم که یک روز آن روز دانشجوی باشد. 

رهبر در رابطه با مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: چنین جلسه‌ای در تاریخ دانشگاه آزاد بی‌سابقه بود که رئیس هیأت موسس و رئیس دانشگاه ازاد از نزدیک صحبت دانشجویان را بشنوند و این مسئله حکایت از ایجاد فضای باز برای همه جناح‌ها دارد ولی نباید وجه استکبارستیزی را از 16 آذر بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: من در دانشگاه تهران از فرمایشات دانشجویان در برنامه‌ریزی‌های دانشگاهی استفاده کردم و حالا هم استفاده می‌کنم و یکی از مشکلات جدی کشور آسیب‌های اجتماعی است که خواهشم از دانشجویان فکر کردن درباره این مسائل است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنده خدا! کدام 8 ملیارد؟ خذف کنکور یعنی هموار سازی راه برای بازکردن راه برای فرزندان شهر وندان درحه اول!
Iran, Islamic Republic of
الآن لیسانسه‌ها ها که يه بار از امکانات دولت استفاده کردن بازم میان كنكور تجربی بدن تا پزشکی قبول بشن و این ظلم در حق دانش آموزایی هست که برا اولین بار كنكور میدن.
Iran, Islamic Republic of
چرا ظلم؟
كنكور يعني هركس نمره بالاتري بياره قبول مي شه
Iran, Islamic Republic of
چون کل زحمت را در سه ساعت جواب دادن و تکیه بر سرعت، که توانایی خاص، متفاوت، و بی ارزشیست، یعنی ظلم.
شما، فکر میکنی چون سریعی، پس باهوشی؟ اگر خیلی باهوشی، چرا اینقدر که من توضیح دادم رو نمیدونستی؟
به جای سه ساعت کنکور، درست رو به موقع بخون، امتحانت رو خوب بده و قبول بشو.
Iran, Islamic Republic of
اگر کنکور حذف شود چه تضمینی برای اجرای عدالت در ورود به دانشگاه وجود دارد؟ !!!
خیاو
Iran, Islamic Republic of
اقای رهبریه سری هم به دانشگاه ازاد تبریز بزنید وضعیت خیلی بدی داره ازهرنظر خیلی خرابه ومیشه گفت وضعیت موروثی مرحوم ....هنوز موجوده