پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
آیت‌الله اراکی:

شکست داعش، شکست کل جهان استکبار بود

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 570846
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: امروز تمدن نوین اسلامی را آغاز کرده و شکست داعش فقط به عنوان یک گروه تروریستی نبود بلکه شکست کل جهان استکبار بود که استکبار آن را برابر همه ساخته و در مقابله با اسلام ناب تجهیز کرده بود.
شکست داعش، شکست کل جهان استکبار بود
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد ضمن خیر مقدم به میهمانان و قرائت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: در این همایش بزرگ ما با چند پیام روبرو هستیم که جامعه اسلامی باید به آن توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: پیام اصلی این همایش این است که جامعه اسلامی باید واحد و یک زبان شوند و از این راه است که می‌توانند در برابر هجوم فرهنگ استکباری بایستند، با وحدت و یکپارچگی است که می‌توان در مقابله با هجوم‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... بایستیم، دشمنان در برابر امت یکپارچه نمی‌توانند کاری کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما در این اجتماع بزرگ و جهانی اعلام می‌کنیم که مرحله تهاجم دشمنان اسلام به کشور‌های اسلامی به پایان رسیده و اکنون مرحله خیزش یکپارچه جهان اسلام آغاز شده است.

آیت‌الله اراکی یادآور شد: اینکه می‌بینیم ملت عراق، سوریه و لبنان با همکاری ملت ایران و افغانستان و پاکستان یکپارچه در برابر هجوم استکبار جهانی ایستاده‌اند نشانه‌ آن است که در جهان اسلام مرحله‌ یکپارچگی ملل اسلامی در برابر تهاجم استکبار غربی و آمریکایی آغاز شده است.

وی افزود: امروز تمدن نوین اسلامی را آغاز کرده و شکست داعش فقط به عنوان یک گروه تروریستی نبود بلکه شکست کل جهان استکبار بود که استکبار آن را برابر همه ساخته و در مقابله با اسلام ناب تجهیز کرده بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این کنفرانس باید عملیات پی ریزی تمدن نوین اسلامی را آغاز کنیم، انتظار داریم علما و نخبگان شرکت کننده در زمینه تدوین اصول تمدن اسلامی و راه کار‌های پیاده سازی این تمدن اقدام کنند.

آیت الله اراکی ابراز داشت: باتوجه به اینکه اجرای تمدن و گسترده ساختن آن در جهان بر وحدت استوار است باید اراده جامعه اسلامی برای برپایی تمدن اسلامی را بر اراده واحد ایجاد کرد چراکه این ارده تمدن را به جهان عرص می‌کند.

وی بیان کرد: انتظار داریم این اجلاس راه را برای برپایی تمدن نوین اسلامی هموار سازد، ما با این ثروت اقتصادی و موقعیت ژئو‌پلتیک و نیروی انسانی مستعد می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را پی ریزی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: پیشنهاد دارم یک کمیته اجرایی برای پیگیری پیشنهادات از کنفرانس وحدت اسلامی ایجاد شود تا به ظهور مرحله‌ای برای ایجاد وحدت و زمینه سازی برای تبیین و عرضه تمدن نوین اسلامی اقدام کنیم.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *