جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۵

ورود مجلس درباره اتهام صادقی به آیت‌الله مکارم

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 570798
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از آنجا که اتهام محمود صادقی به آیت‌الله مکارم از حدود و شئون وظایف و اختیارات نمایندگی خارج و موجب وهن مجلس شده هیأت‌رئیسه باید آن را در دستور رسیدگی قرار بدهد.
ورود مجلس درباره اتهام صادقی به آیت‌الله مکارم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام نصرالله‌ پژمانفر نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نسبت خلاف‌واقع محمود صادقی نماینده مردم تهران به آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: قوه قضائیه باید به واسطه ترویج این افترا برخورد مقتضی را با این نماینده مجلس صورت دهد.

وی ادامه داد: روی دیگر صحبت من با هیأت رئیسه مجلس است؛ از آنجا که این دست رفتارها از حدود و شئون وظایف و اختیارات نمایندگی خارج است و موجب وهن مجلس و جایگاه شده، انتظار دارم هیأت رئیسه مجلس به تخلف آقای محمود صادقی ورود کرده و پس از بررسی، رسیدگی به آن را در دستور هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار دهد.

اضافه می‌شود محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، چند روز پیش طی توییتی با این پیش‌فرض که فردی به نام «سامان مدلّل» با آیت‌الله مکارم شیرازی رابطه کاری و خویشاوندی دارد، از این مرجع تقلید خواسته بود درباره بدهی او به بانک سرمایه توضیح دهد. 


بنابراین گزارش، پس از این که تکذیبیه‌های پیشین دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره هرگونه نسبتی میان وی با این فعال اقتصادی بازنشر شد، محمود صادقی در توییت دیگری بدون اینکه عذرخواهی کند، اتهام خود را به آیت‌الله مکارم پس گرفت و عنوان کرد که برخلاف تصور اولیه و با تحقیقات بعدی برایش محرز شده است که بدهکار بانک سرمایه هیچ گونه رابطه کاری و یا خویشاوندی با این مرجع تقلید ندارد. 


این توضیحات محمود صادقی در رفع اتهام از آیت‌الله مکارم شیرازی، بدون هرگونه عذرخواهی بابت این نسبت خلاف واقع با اعتراضاتی روبرو شد و از جمله دفتر این مرجع تقلید در بیانیه‌ای تصریح کرد که در صورت عدم عذرخواهی نماینده تهران به قوه قضاییه شکایت خواهند کرد که در پی آن این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بابت اتهام وارد کرده عذرخواهی کرد. 

وی در این گفت‌وگو اظهار داشته است: پس از تحقیقات صورت گرفته و توضیحات کسانی که با آقای مدلل‌ مرتبط بودند، محرز شد که آقای سامان مدلل - که جزء بدهکاران است - هیچ ارتباطی با آیت‌الله مکارم شیرازی ندارد و روز گذشته (یکشنبه) هم در سخنرانی علنی که در دانشگاه گیلان داشتم به این نکته اشاره کردم که امیدواریم ایشان پوزش ما را بپذیرند و معذرت‌خواهی کردم.

صادقی خود را از مریدان آیت‌الله مکارم شیرازی از دوران نوجوانی برشمرده که از زمانی که هم از طریق ارتباطی که به واسطه مجله مکتب اسلام و کتابهای مذهبی برای نسل جدید با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار می‌کرد، وی را می‌شناخته است.

این عضو فراکسیون امید روز گذشته خاطرنشان کرده است: پس از اینکه برای ما محرز شد که ارتباط کاری بین مدلل و آیت‌الله العظمی مکارم اصلاً وجود ندارد این را در توئیتر خود اعلام کردم و اکنون هم اعلام می‌کنم که اگر احساس کردند که جسارتی به ایشان شده بنده چنین قصدی نداشتم و اگر چنین برداشتی شده بنده از ایشان پوزش می‌خواهم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا عاقل کند کاری
که باز آرد پشیمانی؟
البته اگر عاقلی باشد !؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
همان خبر دروغ کارکرد خود را دارد و هرچقدر هم تکذیب شود باز هم اثر منفی خود را دارد. دقیقا هدف آقای صادقی اثر منفی آن بود
hassan
Iran, Islamic Republic of
شبانه دم در خونه نماینده مجلس رفتن و تهدید به دستگیری را هم انشالله نماینده های اصول گرا بیداربودن
Iran, Islamic Republic of
ادم خودشو بزنه خواب بیدار نشه کردش
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
اگه این طور باشه که وای به حال صادقی که برای عدالت از رفاه وآسودگی اش نمیگذرد,شهیدان جان دادن.پس بهتره بشینه خونش وحرفی نزنه.
مرجعیت شیرازه ی امت اسلام است,خدا آیت الله مکارم را حفظ کند