جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۴۷

ظریف: دری اصفهانی کاملا مورد تأئید ماست

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 570795
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: زمانی که سیستم قضایی و اطلاعاتی اسناد جاسوسی دری اصفهانی را ارائه کرد، سیف جاسوسی این شخص را پذیرفت.
ظریف: دری اصفهانی کاملا مورد تأئید ماست
به گزارش جهان نيوز، جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به آخرین خبرها درباره دُری‌اصفهانی گفت: گزارشی را کمیسیون حقوقی قضایی مجلس درباره دری اصفهانی طی بازدید خود از زندان اوین در دو هفته قبل به کمیسیون ما ارائه کرد.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون حقوقی دری اصفهانی را در حالی که در یکی از بندهای این زندان مشغول گذراندن محکومیت 5 ساله خود بوده است را دیده و با وی صحبت کرده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات اظهار کرد: محکومیت قطعی 5 ساله دری اصفهانی به دلیل موضوع جاسوسی وی در تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حال سپری شدن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بخش دیگری از پرونده این شخص مربوط به فساد اقتصادی و انتقال ارز به خارج از کشور می‌شود که اژه‌ای و دولت‌آبادی اعلام کردند این موضوع هم در دادسرا در حال پیگیری و در شرف صدور کیفرخواست است.

بر پایه گزارش باشگاه خبرنگاران، کریمی‌قدوسی با اشاره به حضور سیف، رئیس بانک مرکزی در این پرونده هم بیان کرد: از این بعد که سیف، دری اصفهانی را مشغول به کار در تیم مذاکره کننده هسته‌ای کرده مقصر است.

وی تصریح کرد: بنده در گفتگویی با شخص رئیس بانک مرکزی، وی از دری اصفهانی بسیار تعریف کرد و معتقد بود وی جاسوس نیست، اما زمانی که سیستم قضایی و اطلاعاتی اسناد جاسوسی دری اصفهانی و اعترافات وی را به سیف ارائه کرده بودند، جاسوسی این شخص را می‌پذیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات تأکید کرد: دری اصفهانی به وسیله ساعت مچی خود از طرف سرویس جاسوسی انگلیس که در اختیارش بوده در جلسات مذاکرات داخلی ما این مذاکرات را ضبط و فایل‌ها را در اختیار این سیستم جاسوسی قرار می‌داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: متأسفانه در این مورد از ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم سوالات رسمی را داشتم که وی در کمیسیون امنیت ملی برای پاسخگویی به نقش دری اصفهانی و آن سه نفر دیگر حضور یافت.

کریمی‌قدوسی اذعان کرد: ظریف قبول داشت که این 4 نفر در تیم مذاکره هسته‌ای بوده‌اند و به تمامی سوالات بنده در این مورد مبنی بر اینکه چه کسانی این افراد را به وی معرفی کرده‌اند، در کدام جلسات کارشناسی مذاکرات حضور داشته‌اند، چه کسی دری اصفهانی را برای دریافت مدال از رئیس جمهور پیشنهاد داده، نقش آقای نهاوندیان در این مورد چه بوده است و نقش روحانی در بکارگیری این اشخاص چه توصیه‌ای داشته پاسخ داد.

وی گفت: ظریف با این نگاه که این افراد انسان‌های صالحی بودند و هیچ مشکلی نداشته و کاملا مورد تأئید ما بوده و هستند که البته بنده از پاسخ‌های وی قانع نشده و سوال را برای رسیدگی به صحن علنی ارائه کردم، لذا بحث دری اصفهانی و سه نفر دیگر در صحن مورد پرسش قرار داده تا ملت ایران توضیحات وزیر امور خارجه کشور را بشنوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه سیف براساس شناخت خود دری اصفهانی را به تیم مذاکره کننده هسته‌ای معرفی کرده است، افزود: دری اصفهانی مدتی استاد وی بوده در بحث مسائل پولی و بانکی که بعد رئیس کل بانک مرکزی این شخص را به عنوان کارشناس و مشاور در این بانک استخدام می‌کند.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: بحث حضور ایران در FATF که این روزها برای کشورمان و سیستم پولی و بانکی مشکل ایجاد کرده، از اقدامات دری اصفهانی بوده که در واقع طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی دولت دهم را برای پیوستن به این کنوانسیون خطرناک مدیریت کرده است تا نظام سلطه را بر ایران گسترش دهند تا به این وسیله تراکنش اقتصادی کشورها و ادعای مبارزه با تروریسم در واقع برعلیه جریان مقاومت وارد عمل شوند.

وی گفت: البته توضیحاتی را در این مورد باید سیف و ظریف ارائه کنند، زیرا اقدامات دری اصفهانی موجب خسارت‌های بسیاری برای کشورمان شده است. مانند مشکلات امنیتی، نفوذ و پای سرویس‌های جاسوسی به کشور باز شده و اینها اقدامات سبکی نیست که بخواهیم نسبت به آن اغماض کرده و غفلت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقدامات دری اصفهانی موجب خسارت‌های بسیاری برای کشورمان شده است. مانند مشکلات امنیتی، نفوذ و پای سرویس‌های جاسوسی به کشور باز شده و اینها اقدامات سبکی نیست که بخواهیم نسبت به آن اغماض کرده و غفلت کنیم. بخاطر همین فقط 5 سال زندران مشخص شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقط اعدام .
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا به لیست خیانتهای ایشان همچنان دارند میپردازند تا حکم سنگین تری را اجرا کنند. ولی قانون در مورد جاسوس ها بسته به کاری که انجام دادند دو نظر داره یکی اعدام و یکی هم تا ده سال حبس.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که این افراد را به این مذاکرات آوردن سهمشان پس چه می شود؟
Iran, Islamic Republic of
چرا اعدام نشد؟
Iran, Islamic Republic of
هسته ای تمام شد ظریف
نرگس
Turkmenistan
خدا را شکر که نظام هوشمند جمهوری اسلامی ایران جواسیس را علی رغم کم کاری ارگان های ذیربط کنترل میکند مدیریت میکند و حتی چند صباحی اجازه میدهند وجدان بیمار جواسیس را تا اندازه ای بیدار سازند و آنگاه همچون دستمال کثیف آنها را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت .
Netherlands
جواسیس رو خوب اومدی!
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک جاسوس و مفسد اقتصادی مورد تایید باشد چه شود !
Iran, Islamic Republic of
آن زماني كه مورد تأييد بوده كه معلوم نبوده جاسوس بوده. ضمناً سيف اين آدم رو به ظريف معرفي كرده تقصير ظريف چيه؟ فقط اگر ظريف الان هم از دري اصفهاني دفاع كنه ما حق داريم بهش اعتراض كنيم كه اون هم با اين مصاحبه مشخص نمي شه چون ممكنه در بيان نقل قول تحريفي صورت گرفته باشه پس بهتر است صبر كنيم تا ظريف يه صحن علني بيايد و بعد از شنيدن سخنانش قضاوت كنيم.
Iran, Islamic Republic of
اظهارات ظریف درباره تایید دری اصفهانی مایه تاسف و شرمساری است .
Iran, Islamic Republic of
در همه کجای دنیا جاسوسی و وطن فروشی کثیف ترین خیانت بوده و باید به اشد مجازات برسد اولا.خوب است که آقای ظریف خودش را لوداد ثانیا باید معلوم شود آقای ظریف چرا باید با اعتماد به خبیث ترین دشمنان ملت خسارت محض را نصیب ملت نماید .
Iran, Islamic Republic of
جالب شد هم دولتیها طرفدارشن هم قوه قضائیه باهاش تساهل کرده
جاسوسی از بغل آلام چندین و چند ساله این ملت کوچکترین حکمش اعدام و مصادره تمام امواله
بنده به جهت اجحاف شدید مالیاتی ۴ ساله مغازه ام تعطیله و خانه نشینم و متضرر این اوضاع !
از حقم نخواهم گذشت !
Turkmenistan
چند سال قبل استاد رحیم پور ازغدی در سخنرانی خود در تلویزیون گفتند برخی مسئولین جمهوری اسلامی سی سال است میخواهند نظام را سرنگون سازند مردم نمی گذارند !! هر چه میگذرد درستی این سخن بیشتر آشکار میشود .
Iran, Islamic Republic of
راست می گه همین گرانی های دولتی مالیات های هنگفت خصوصی کردن مردم وحقوق های کم مردم انواع اختلاس ها وگرانی داروها وووودیگر چکار کنند تا ملت بریزند کف خیابان !!
Iran, Islamic Republic of
آقا جواد كريمي قدوسي، سلام، شما ميخواي تا آخر عمرت نون جاسوسي دري اصفهاني رو بخوري؟ خب ايشون جاسوسي كرده. سوابقش چي بوده:
- شاگرد اول دوره كارشناسي
- بعد از انقلاب استخدام در وزارت دفاع ایران استخدام (مسئول بخش مطالبات ایران از آمریکا)
- عضو تيم مالي-حقوقي دعاوي مالي ايران نسبت به انگليس در قرارداد فروش تانكهاي چيفتن (ايران برنده اين دادخواست شد و انگليس ملزم به پرداخت 400 ميليون پوند گرديد)
- معاونت تيم حقوقي-مالي ايران در دادگاه بين المللي لاهه به مدت 10 سال
- سابقه طولاني مدت تدريس در دانشكده هاي مختلف
- عضو هيأت مديره بانك سامان
اين فرد بعنوان مشاور مالي-حقوقي در مذاكرات وين با معرفي آقاي ولي الله سيف، به تيم هسته اي مي پيوندد تا زير نظر آقاي حميد بعيدي نژاد (سرپرست تيم كارشناسي مذاكرات هسته اي) براي تدوين متن نهايي كمك كند. جهت اطلاع عرض كنم كه مذاكرات هسته اي در دولت يازدهم در شش مرحله انجام شد:
- مذاكرات نيويورك
- مذاكرات ژنو 4
- مذاكرات ژنو 5
- مذاكرات ژنو 6
- مذاكرات لوزان
- مذاكرات وين
آقاي دري اصفهاني، صرفاً در آخرين دور مذاكرات به تيم پيوست تا در تنظيم متن نهايي مشاوره بدهد. حالا معلوم شده كه جاسوس بوده و ميگن توي ساعتش دوربين داشته و ... خب اين قضيه تقصير كيه؟ تقصير ظريفه؟ تقصير روحانيه؟ تقصير نهاونديانه؟ اين موضوع رو آقاي كريمي قدوسي كشف كرده؟ يا فقط مطلع شده؟ حالا كه مطلع شده آيا درسته اين موضوع رو چماق كنه تو سر مسئولين مذاكره كننده؟ الان از اين حرفا چه سودي عايد مردم ميشه؟ ول كنين بابا.
سقا
Iran, Islamic Republic of
نه اینم تقصیر دولت قبله کما کان !!!!!!!!
خب ایشون با این همه سابقه ی درخشان که شما لیست کردی براش قطعا از خصوصیات لازم برای جاسوس شدن وجاسوسی کردن هم بی بهره نبوده که این کاراز جانب دوستان امریکایی اقای ظریف بش محول شده.
نکته اینجاست که دعوت کنندگان از ایشون برای حضور در تیم مذاکره کننده اون هم فقط تو دور اخر البته به نقل از شما ( که فرقی هم نمی کنه اهمیت مساله برای کشور مهمه شما بگو تو یه بازه زمانی یک دقیقه ای )باید بررسی های لازم رو انجام میدادن تا طرف جاسوس از اب در نیاد
ولی از این نکته هم نمیشه غافل بود که عشق ادم رو کر وکور می کنه ،حضرات چنان عشق امریکا کر وکورشون کرده که حواسی براشون نمونده دیگه.
United States
ببین من نه راستی ام نه چپی منتظرم جگرشونم هم در بیاد. که میاد ولی حقیقت که قبل انقلاب با مسئولیت در خزانه داری امریکا در ایران کار می کرده که یک خر فقط می تونه اون رو درک نکنه البته تا دل بخواد از اینها تو مملکت وول میزنه و چپ و راست هم نداره اصلا اینها هدایت کنندگان اصلی هستن.
Iran, Islamic Republic of
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟
تو که خودت بهتر از همه میزان نفوذ بیگانه در تیم هسته‌ای رو به تصویر کشیدی!
این یعنی این که مسئولینی که مردم، نظام و رهبری به اونها اعتماد کردن در کارشون کوتاهی کردن و نسبت به هشدارهای رهبری عزیز برای جلوگیری از نفوذ و مواظبت از اینکه تغییر در محاسباتشان رخ ندهد، اعتنایی نکرده‌اند.
آریو
Iran, Islamic Republic of
حالا شما کجای کاری که این قدر سوختی؟ فکر کردی جاسوس از شکم مادر جاسوس متولد می شه؟ نه عزیزم ممکن در همین سمت ها و فعالیت هایی که داشته جذبش کرده باشند.اکار دشمن همینه دیگه ، دنبال من وتو که نمی یاد. میره دنبال کسی که پستی داشته باشه و به قول خودشون شیری ،که شیرش را بمکندو وقتی به مقاصدشون رسیدند ولاغرش کردند رهاش کنند.این همه اسناد و مدارکی که قطعیت جاسوسی این فرد رو تایید کرده و اعتراف خودش کشکه؟
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف ما مطمئنیم یک جاسوس مورد تائید شماست
احتیاج به گفتن نبود.!
Turkmenistan
احسنت . ضمنا ایشان اول بینایی خودش را ثابت کند بعدا از کور دیگری دستگیری کند !
Turkmenistan
سیستم حکومتی ایران که توسط افراد علامه خبره کارشناس و اهل دل و عارفان و ایرانیان اصیل و بی ادعا و پر توانی نظیر حضرت امام ,شهید بهشتی شهید مطهری و ... نوشته شد حرف ندارد و در دنیا بی نظیر است . اما متاسفانه اپراتورها و کاربرهای سیستم تقلبی و جعلی هستند و در غیاب کاربرهای اصلی که یا شهید شدند و یا با دسیسه از گود خارج شدند به خرابکاری و دغل کاری و غصب جایگاه اپراتورهای اصلی با رذالت و خباثت و خیانت ذاتی و کمک دشمنان ایران نظیر انگلیس و آمریکا و اسرائیل ادامه می دهند . اما چون سیستم حکومتی طراحی شده برای ایران بسیار هوشمند و فوق العاده قوی و دقیق است , خوشبختانه توسط سر مهندس دلسوز و کاربلدی رهبری میشود و در حال حاضر این سیستم به صورت خودکار در حال ریست شدن و دور ریختن و معرفی کردن افراد نالایق و کاربران متقلب خودش است . مطمئن باشید آنها که الان از جواسیس دفاع میکنند چند وقت بعد نوبت آشکار شدن خیانت خودشان هم می رسد . کی فکر میکرد افرادی نظیر دری اصفهانی که گردن کلفتهای نظام نظیر رفسنجانی و سیف و نهاوندیان و ... از او حمایت میکردند به این صورت گیر بیفتد .
Iran, Islamic Republic of
سلام
چرا اعدام نشد؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف برای قوه قضاییه است برای همچین ادمی فقط پنج سال بریدن از اقای زاکانی انتظار میره به این مورد اعتراض کنه
Iran, Islamic Republic of
ظریف خود را لو داد آیا نباید دلایل خیانت وخسارت محض بودن برجام بررسی شود؟
Iran, Islamic Republic of
اى داد و اى بيداد ، باز هم دوستى خاله خرسه !
مى مردى خداى ناكرده ؟! اگه استدلال ظريف را هم نقل ميكردى ؟! چرا جاسوسى اون بابا رو قبول نداره ؟! كشكى كه حرف نميزنه !
Iran, Islamic Republic of
همین جناب ظریف میگفت همه تحریمهای بانکی و پولی و غیره با اجرای برجام لغو می شوند پس چرا لغو نشدند ؟!
سقا
Iran, Islamic Republic of

اینا کشکی برجام رو فقط با تضمین امضای کری رو دست ملت گذاشتن بعد
اتفاقا کشکی حرف میزنه ،کشکی هم عمل می کنه کشکی هم می خنده .
آریو
Iran, Islamic Republic of
آها اون کشکی حرف نمیزنه بعد سیستم اطلاعاتی کشور وسربازهای گمنامی که شب و روز تلاش می کنند وچشمان باز نظامند،و قاضی که با وجود اسناد و مدارک حکم داده و دیوانی که با وجود اسناد حکم رو تایید کرده و متهمی که خودش اقرار کرده ،همه کشکن. آفرین به این همه دقت و بلند نظری.برادر جان برجام رو هم که آمریکا کشک فرض کرد ،میراث گفتگوی همین آقاست،رآکتور اراک هم که باسیمان کشکی کشکی پر شد دستاوردش.نظام منحصر به فرد بازرسی وراستی آزکایی هم کشکی اجرا شد.
Iran, Islamic Republic of
آنچه اینروزها از ق ق شاهدیم را فقط میتوان در چهارچوب اعتبار زدایی برنامه ریزی شده از ق ق ارزیابی کرد.
ق ق خود را در موقعیتی قرار داده تا یک وزیر بر خلاف احکام صادره از طرف ق ق اظهار نظری شخصی داشته باشد.
آقای رئیس ق ق ، حداقل بفکر آبروی اساتید خود باشید.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
شمارا به خدا مجازات این همه خسارت وخیانت فقط 5 سال زندان است ؟
متعجب
United States
همین پنج سال ناقابل هم ناتمام خواهد ماند. بزودی خواهیم دید. همین روزها خبر خواهد آمد که چند میلیون تومن از پولهای ایران رو آزاد میکند اگر ایران این جاسوس را سوار هواپیما کرده و تحویل کشور سوئیس دهد. بعد هم همون چند میلیون هیچ وقت به ایران نخواهد رسید.
Iran, Islamic Republic of
وای اگر این شخص در تیم جلیلی بود امروز غربگرایان واصلاح طلبان حکم اعدام جلیلی را صادر واجرا کرده بوده اند
Iran, Islamic Republic of
لطفا فقط یک مثال بزنید
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد قوه قضاییه در این رابطه با انهایی که بجز خسارت محض در مسئله هسته ای به کشور وارد کردند و تو صیه های حکیمانه رهبری را عمدا نادیده گرفتند بایستی برخورد شدید قضایی کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام
ظریف:دری اصفهانی مورد تائید ماست. گل گفتی قابل توجه نهادهای ذیربط سرنخ به این خوبی.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف لطفا بگوید چه اطلاعاتی در اختیار دارد که میگوید ایشان جاسوس نیست البته ساعت دوربین دارکه آقای کریمی میگوید که کاملا بچه گانه است برای جاسوسی در أین حد و با وجود این همه گیت حفاظت استفاده از ساعت دوربین دارمال حداقل سی سال پیش است
علی
Iran, Islamic Republic of
من فقط سوالم اینه اگر این اقا اونجور که میگویند واقعا جاسوس بوده و اینهمه جاسوسی کرده پس چرا فقط 5 سال حبس؟ من خودم شخصا با حکم اعدام مثلا برای یک جاسوس مخالفم. اما طبق قوانین جمهوری اسلامی. قبلا جاسوس ها را اعدام میشدند در جمهوری اسلامی. پس معملومه اونجور هم که گفته میشود جاسوس نبوده. به خصوص اینکه وزارت اطلاعات تایید نکرده که جاسوس بوده و اتفاق نظری انگار وجود نداره.
Iran, Islamic Republic of
جاسوس بودن دری اصفهانی محرز است و خود سیف هم قبول کرده اما از وزارت اطلاعات دولتی که برجام را امضاء کرده نباید انتظار داشته باشی جاسوس بودن این فرد را تایید کند.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
بنده فقط یک دلیل رومیدونم اینکه چطورکسی فرزندش ساکن یک کشورمثل امریکاباشه میتونه موضع علیه امریکاداشته باشه.
Germany
خداوکیلی حکم جاسوس ۵ سال حبسه؟! لطفا جنگ قدرت بین آقایون رو به جاسوسی و .... ربط ندهید مردم شعوری بالاتر از اینکه شما فکر میکنید دارند آقای قدوسی
Iran, Islamic Republic of
اظهارات ظریف درباره تایید دری اصفهانی در خصوص جاسوسی وی مایه تاسف و شرمساری است و جرم جاسوس اشد مجازات است نه 5 سال حبس
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
مجلس اگر واقعا مجلس بود باید وزرای امورخارجه و اطلاعات رو استیضاح میکرد.
salame
Iran, Islamic Republic of
اون قانون اعدام برای افرادی هست که کس ندارند نه این آقایان که کس بسیاردارند متاسفانه یکی از معضلاتی که مردم ما از آن رنج بسیار میبرند همین پارتی بازی هاست .ویژه خواری هاست و..... یکی عوام مانند شهید حججی که با تمام وجود ودارائیش برای حفظ دین ونظام تلاش میکند .یکی مثل آقایان وۀقازاده ها که سرتا پوست این نظام راکنده برای خود ونزدیکان ومابقی را به بیگانه میفروشند میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است این نظام را فقط خدا تاکنون روی پا نگه داشته واله باین دوست نماها میبایست نظام صد کفن تا حالا پوسانده باشد
Iran, Islamic Republic of
دنیای کنونی خیلی خدا بهمان فرصت دهد 100 سال اون هم مثلآ زندگی من نوعی را بی ادبی نباشد سگ هم ندارد آخه یک نفر نیست به ای به اصطلاح اصلاح طلبان بگه عزیزم مگر این دنیا چقدر می ارزد که شما حاظری به خاطرش تن به هر نکبت وخواری ووطن فروشی بدهی به خدا اگر ملت ایرا مانند اول انقلاب یکدست ویکصدا بودند تمام دنیا از ما حساب میبردند وکسی جرآت تعرض به این نظام را نداشتن {اگر فروشنده اسهال طلب بگذارد}وطن عزیز ...قابل فروش نیست
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
حداقل دو مرتیه نظر خود را مطرح کردم و هیچ توهین و مورد منشوری هم در اون نبود ولی چرا جهان نیوز اونو منعکس نکرد؟ !!!