پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعتراض همدستان زنجانی به حکم دادگاه انقلاب

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 570790
مهدی شمس‌زاده و حمید فلاح هروی دو تن از همدستان بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مبنی بر ۲۰ سال حبس و استرداد اموال، با تقدیم لایحه اعتراض کردند.
اعتراض همدستان زنجانی به حکم دادگاه انقلاب
به گزارش جهان نيوز، سید سجاد سعید مهر وکیل مدافع فلاح هروی با اعلام این خبر گفت که طی لایحه اعتراضی مفصلی، به حکم دادگاه انقلاب اعتراض کرده‌اند اما هنوز پرونده به دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدیدنظر ارسال نشده است. 

این وکیل دادگستری افزود: در لایحه تقدیمی، به نحوه رسیدگی دادگاه، اظهارنظرهای قاضی قبل از صدور رأی، رفتار رئیس دادگاه طی جلسات محاکمه، صدور رأی در خصوص مواردی خارج از چارچوب کیفرخواست و برخی ایرادات قانونی اعتراض کرده‌ایم.

سعیدمهر با بیان اینکه پرونده هنوز به دیوان عالی کشور ارسال نشده است گفت: حکم هنوز به طور کامل به طرفین پرونده ابلاغ نشده و پس از ابلاغ کامل و سپری شدن مهلت‌های مندرج در قانون برای تجدیدنظرخواهی، به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

بهمن افشار وکیل مدافع مهدی‌شمس‌زاده دیگر متهم پرونده نفتی نیز در گفت‌وگو با تسنیم از اعتراض به حکم دادگاه و ارایه لایحه تجدیدنظرخواهی به شعبه 28 خبر داد.

مهدی‌شمس‌زاده و حمید فلاح هروی پیشتر به همراه بابک زنجانی محاکمه و به اعدام محکوم شده‌ بودند اما حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور نقض شد.
پرونده در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی طی 15 جلسه رسیدگی شد و دادگاه نهایتاً متهمان را به 20 سال حبس و استرداد اموال محکوم کرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *