شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۱۴

اولین واکنش عربستان به کشته شدن عبدالله صالح

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 570677
اولین واکنش عربستان به کشته شدن عبدالله صالح
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن گفت که این کشور از ملت یمن حمایت می‌کند.

وی ضمن متهم کردن انصارالله به خیانت و پیمان‌شکنی مدعی شد که پیمان شکنی حوثی‌ها جزوی از تربیت ایرانی آن‌ها است.

وزارت کشور یمن امروز دوشنبه اعلام کرد که علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق این کشور و شماری از هواداران او کشته شده و به درگیری مسلحانه در صنعا پایان داده شد.

حزب کنگره ملی یمن نیز کشته شدن علی عبدالله صالح رهبر خود را تایید کرد.درگیری‌ها در صنعا پایتخت یمن در پی شکست مذاکرات میان جنبش انصارالله و جناح علی عبدالله صالح رهبر حزب کنگره ملی یمن از روز جمعه آغاز شد و در نهایت نیروهای یمنی موفق شدند فتنه را خنثی و امنیت را برقرار کنند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
آل سعود بدجوری از موفقیت ایران در منطقه می سوزد.
Iran, Islamic Republic of
قُل موتوا بِغَيظِكُم
Canada
گفته میشه علی عبدالله صالح در خانه اش محاصره شده بوده و بعد از مذاکره از طرف انصار الله به او امان داده میشه که از صنعاء خارج وبه زادگاهش در استان مأرب بره . اما تو راه براش کمین می‌گذارند. من نمی دونم این خبر درسته یا نه. اگر درست باشه انصار الله اشتباه بزرگی کرده. مردان خدا با خدعه جلو نمی رن. یا نباید بهش امان می دادند و تو همون خونه‌اش کارش رو تموم می کردن یا وقتی بهش امان دادن نباید بهش حمله می کردن... فرق مردان خدا با سایر مردم و مبارزان اینه...اگه قرار با شه با چنین حقه کثیفی پیروز شد دیگه نباید اسم انصار الله رو رو خودشون بگذارند اونها هم فقط جنگجویانی مثل باقی مردمند که برای حکومت و دنیا می جنگن و دنبال ویروزی به هرقیمتی هستند...
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی اولا این ممکنه شایعه باشه
بعدش چند میلیون زن و کودک یمنی کشته شدند و دارند از گرسنگی می میرند تو نگران سگ آل سعودی؟
Iran, Islamic Republic of
اگه اینطور باشه بعید نیست که صالح توسط اماراتی ها و عربستانی ها کشته شده است تا اصابت موشک به ابوظبی فراموش شود
Iran, Islamic Republic of
اشهد ان (بی بی سی) ولی الشیطان
هر روز 3 بار تکرار کن
آزاده
Iran, Islamic Republic of
یک نفر یک تحلیل رو نقل میکنه و میگه اگر این تحلیل فرضا درست باشد اونها کار بدی کردند، اونوقت شما اینطور دلقک مآبانه میاین جواب میدین. خب بگو این تحلیل شما با فلان قرائن غلط است. به ولله بده اینجور برچسب زدنای زشت به بقیه. خیر سرمون شیعه امام علی علیه السلام هستیم.
سید
Iran, Islamic Republic of
انصاراللهاهل کلک و حقه نیست... این هم فتنه گری جدیدی بعض رسانه هاست...مواظب فریب دادن افکار عمومی باشیم
Iran, Islamic Republic of
مزخرفات بی بی سی قابل قبول نیست تو هم باور نکن
Iran, Islamic Republic of
دنبال فتنه - انصار الله همیشه پیروز است به کوری فتنه گران
Iran, Islamic Republic of
و حتما هم هواپیماهای سعودی اتفاقی داشتن سفر صالح به مارب رو پوشش هوائی می دادن و ایشتگاههای بازرسی انصارالله رو یکی پس دیگه می زدن(11 پس بازرسی) و مارب هم تحت کنترل عربستان نبود و صالح برای یک زندگی راحت کنار ساحل می رفت!!
Iran, Islamic Republic of
این بدبخت چقدر از پیروزی انصار الله نگران است و با عبارتهای منافقانه دنبال فتنه است
علی
Iran, Islamic Republic of
ولی ما (یعنی جمهوری اسلامی) خیلی جالب هستیم. ما خدای یک بام و چند هوا هستیم. تا وقتی این اقا سر قدرت بود یعنی تا چند سال پیش، میگفتیم دیکتاتور یمن و وابسته به امریکا و ... . بعد که ماجرای حوثی ها پیش اومد شروع کردیم تعریفش را بکنیم و کلا یادمون رفت که راجع بهش چی میگفتیم. بعد دوباره تا با حوثی ها اختلاف پیدا کرد دوباره برگشتیم سر خونه اول. کلا از تظر جمهوری اسلامی هیچ بدی یا پلیدی یا خوبی ذاتی وجود نداره. همه چیز در قیاس با ایدئولوژی و تفکر ما معنا پیدا میکنه. بر اساس همین دیدگاهه که اگر کسی به تفکر ما یا گروههایی که ما حامی اونها نزدیک باشه (حالا به هر دلیلی) اون میشه ادم خوبه و حکومتش هم بهترین در دنیا. حالا میخواد جلاد و دیکتاتور باشه. هیچ وقت راجع به اون بعدش صحبت نمیکنیم. بر همین اساسه که کره شمالی کلا بی دین با اون حکومت مخوف و دیکتاتوری میشه کشور دوست و برادر. کوبا میشود دوست و برادر. اما به محض اینکه همون فرد بنابر مقتضیات خودشون از ما فاصله گرفت تازه یادمون میفته که عجب ادم دیکتاتور و جنایتکاری بود. مثل خیلی ها. همین قذافی. عمر البشیر. یادمون نرفته که چجور ازش تعریف میشد. انگار نه انگار که چه جنایتکاری بود. در کل یک بام و چند هواییم. مثلا حکومت های اسد در سوریه (از حافظ اسد بگیر تا پسرش) و حسنی مبارک عین هم بودند. هر دو رییس جمهور مادام العمر. هر دو سرکوبگر. چه بسا حسنی مبارک بهتر بود. لااقل تا دید مردم نمیخواندش رفت و کشورش ویران نشد. اما چطوره که حسنی مبارک میشه فرعون و دیکتاتور ولی بشار اسد نه. ادم خوبه ماجرا. همه چیز را در قیاس با خودمون تعریف میکنیم. لطفا لطفا دیگر در این مقوله به امریکاییها خرده نگیریم که خودمون به مراتب بدتریم.
عموزاده از سمنان
Iran, Islamic Republic of
سلام
خدایی جهان نیوز از بسیاری از سایتهای مدعی آزاد اندیشی، آزاد اندیش تر است. نمونه اش انتشار این کامنت. ان شاالله این رویه اش را حفظ کند. ممنون جهان نیوز عزیز