شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

معاون آخوندی: پول نداریم؛ بنزین را گران می کنیم!

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 570643
معاون وزیر راه گفت: افزایش قیمت سوخت چاره‌ای برای تامین اعتبار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، چرا که دولت برای این کار بودجه ندارد.
معاون آخوندی: پول نداریم؛ بنزین را گران می کنیم!
به گزارش جهان نيوز، تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست خبر ایمنی راه‌های کشور با تاکید بر لزوم افزایش قیمت سوخت برای مهار آمار تلفات جاده‌ای، گفت: افزایش قیمت سوخت چاره‌ای برای تامین اعتبار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی بودجه‌ای ندارد و از طریق افزایش نرخ سوخت به دنبال تجهیز و نوسازی این ناوگان هستند. 
 
تقی‌زاده با تآکید بر اینکه افزایش نرخ سوخت با هدف درآمدزایی برای دولت نیست، تصریح کرد: بسیاری از کشورها درآمد حاصل از فروش بنزین را منبع درآمدی برای دولت‌ها می‌دانند اما ما به دنبال این مسئله نیستیم و افزایش قیمت سوخت را عامل کاهش تلفات جاده‌ای می‌دانیم زیرا حجمی از مسافران را به استفاده از قطار و اتوبوس‌های بین شهری و هواپیما سوق می‌دهد.
 
تقی زاده درباره کاهش سرعت مجاز در آزاد راه‌های کشور گفت: مهندس کشاورزیان به همراه کارگروهشان ایده کاهش ده کیلومتری سرعت در جاده‌ها را مطرح کرده اند، اما هنوز به کمیسیون ایمنی ارجاع نداده‌اند و تا زمان تعیین تکلیف کمیسیون ایمنی کاهش سرعت مجاز آزاد راه‌ها منتفی است. به نظر من کاهش نقطه‌ای و مقطعی سرعت در آزاد راه‌ها و نظارت بهتر با دوربین‌های هوشمند سرعت سنج راهکار مناسب‌تری است چرا که کاهش بیش از حد سرعت هم می‌تواند با اثراتی همچون خواب آلودگی مخاطره آمیز شود. 
 
وی در ادامه با اشاره به افزایش الزامات ایمنی خودروهای کشور از ۵۴ مورد به ۸۴ مورد از آذر ماه امسال افزود: با توافقاتی که با وزارت صنعت داشتیم خودروسازان از آذر امسال مکلف خواهند بود ۳۰ بند به الزامات ایمنی خودروهای خود افزوده تا به سمت کاهش تلفات جاده‌ای از ۱۶ هزار نفر در سال به ۹ هزار نفر در سال حرکت کنیم.
 
 وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر مشکلات ایمنی آزاد راه‌های کشور به ویژه آزادراه‌هایی که از طریق بخش خصوصی احداث شده اند گفت: روشنایی جاده‌ها ملاکی برای ایمنی آن‌ها نیست، بسیاری از کشورهای اروپایی نیز در جاده‌های کشور فقط از نور چراغ اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند. سازمان راهداری مسئولیت پایش وضعیت جاده‌های کشور را به عهده دارد و از لحاظ ایمنی موضوع آزادراه‌های بخش خصوصی را بررسی می‌کند. موضوع کمبود استراحت‌گاه و نداشتن محافظ‌ های جانبی اتوبان‌های تازه تأسیسی نظیر ساوه همدان به سازمان راهداری مربوط می‌شود و پیگیر این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *