پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
زاهدی:

پس‌لرزه‌ها شوک روحی را در مردم کرمان ایجاد کرده

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 570459
نماینده مردم کرمان و راور گفت: پس‌لرزه‌ها موجب ایجاد بحث روانی در مردم منطقه شده که نیازمند آرامش بخشی از سوی دولت است.
پس‌لرزه‌ها شوک روحی را در مردم کرمان ایجاد کرده
به گزارش جهان نيوز، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به زلزله روز جمعه در این استان گفت: حدود 4000 منزل مسکونی در شهرستان راور و کرمان دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند و تعداد منازل تخریب شده بسیار اندک است.

وی ادامه داد: حال برای مقاوم‌سازی و مرمت این منازل مسکونی نیاز به کمک دولت است.

زاهدی با بیان اینکه لوله‌های آب به دلیل فرسوده بودن بعد از وقوع زلزله ترکیده‌اند، اظهار کرد: وزارت نیرو باید نسبت به ترمیم این لوله‌ها اقدام کند، قنوات‌های بسیاری هم در این میان آسیب دیده‌اند بعضا این قنوات آب آشامیدنی و کشاورزی روستاییان را تأمین می‌کردند، در صورت عدم ترمیم هرچه سریعتر این قنوات مطمئنا به سلامت مردم و محصولات کشاورزی آنها آسیب وارد خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: متأسفانه به دلیل وقوع پس‌لرزه‌های بسیار طی این چند روز در منطقه‌ که بسیار کم‌سابقه بوده است، یک حالت شوک به مردم دست داده و احساس می‌کنند مدام زمین در حال حرکت است.

زاهدی تأکید کرد: گاها بحث روانی برای مردم منطقه به دلیل این پس‌لرزه‌ها ایجاد شده که نیازمند اطمینان‌ و آرامش بخشی از سوی دولت برای  مردم منطقه با حضور مسئولان، وزرا و معاونانشان است تا مردم احساس کنند دولتمردان با آنها بوده و دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کنونی در منطقه این است که مردمی که منازل‌شان آسیب دیده یا از پس‌لرزه‌ها می‌ترسند شب‌ها در پارک‌ها می‌خوابند و به نوعی آرامششان صدمه دیده است.

نماینده مردم کرمان و راور بیان کرد: از صدا و سیمای منطقه و ملی تشکر می‌کنیم که کمی آرامش‌بخشی را برای مردم ایجاد کرده‌اند اما  حضور مسئولان مختلف در منطقه نزد مردم مورد نیاز است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *